Uppoaako jatkuva oikeistopropaganda oikeasti ihmisiin?
Kovasti vouhotetaan nettikeskusteluissa ja lehdissä makoilevista työttömistä ja valtavista tuista ja työvoimapulasta. Ja valehdellaan, kuinka työtön saa samat rahat kuin pienipalkkainen.
Tuo kaikki on todella läpinäkyvää, mutta pelottavaa. Osa oikeistosta tekee työttömistä syyllisiä muiden ihmisten pahoinvointiin. Osa oikeistosta taa löytää muita syyllisiä. Lähinnä ihmetyttää ja hirvittää, onko niin suuresta osasta suomalaisia tullut niin naiiveja, että kaikki tuo menee läpi.
Oletteko miettineet, mitä oikeasti tarkoittaa, jos tuollaiset tahot vielä pääaevät Suomessa valtaan?
Kommentit (32)
mä olin luuseri joka vain makoili tuilla ja ei edes haaveillut lasten hankkimisesta. Korkeakoulututkinto taskussa ja pelkkiä pätkätöitä. Sen jälkeen tukipäätösten odottelua yli 2kk. Ilman rahaa. Epätietoisuutta ja pelkoa siitä, että rahat ei riitä.
Välillä jopa kirosin itseäni siitä, että muutaman kymmenen euron takia otin pätkätyön. ei se, että tukia laskettiin, vaan se, että päätöstä odottaessa jouduit turvautumaan ruoka-apuun ja tekemään vuokraisännälle juttuja, joita nuoren tytön ei ikinä pitäisi tehdä.
nyt mulla on vakityöpaikka vasta lähes kolmekymppisenä. En vieläkään uskalla luottaa siihen. En todellakaan uskalla hankkia lapsia. Mikään ei ole ikuista.
Jotenkin hävettää, että saan rahaa nykyään kuin tyhjästä. En ole vieläkään tottunut siihen, että voisin vapaasti valita kaupasta mitä halua. En ole vieläkään tottunut siihen, että kuulun "talon väkeen".
No, kyllä minä ainakin olen saanut taviksilta kuulla ihmettelyä, miksi olen työttömänä vaikka it-alalla on niin kova työvoimapula, että pitää ihan pikakouluttaa parin kuukauden kursseilla koodareita. Eli kai se propaganda sitten uppoaa. (Minulla on siis parinkymmenen vuoden työkokemus koodarina ja alan yliopistotutkinto.)
Kansalaispalkka millä maksetaan vain juoksevat kulut ja yhtään sen enempää sitten tule oli alkujaan.
Ikävää kehitystä kyllä, mutta kyllä työttömätkin valehtelevat ummet ja lammet.
Tekevät asialleen haittaa, kun heidän puheisiin ei voi enää luottaa.
Milloin ei muka ole saatu tukia, vaikka on ne itse tuhlattu, Tai ei ole JAKSETTU hakea tukia, ja valitetaan ettei ole saatu. TAI ei haluta muuttaa pienempään asuntoon ja valehdellaan, että ei saada taas tukia. Vaikka vika on täysin itsessä.
Silloin tästä "keskustelusta" tulee aikamoista huutelua, kun ei haluta faktapohjalta keskustella.
Zinc
Itse yritän AINA kysyä palstalaisilta faktoja. Etkö VARMASTI saanut siihen tukea jne. Yleensähän se sitten on niin, että kyllä on saatu, tai olisi ollut mahdollista ..
Kun tarpeeksi usein ja isosti toistetaan niin paksukin valhe uppoaa masssoihin. Otetaan esimerkiksi kannabis ja porttiteoria. Valheeksi todistettu ja monet uskoo siihen vieläkin. Eli kun siitä työttömästä halutaan syyllinen ja sitä jatkuvasti hoetaan niin kyllä se osaan ihmisistä vaikuttaa.
Totuus on että iso osa ihmisistä ei ole edes kiinostunut mistään totuudesta. Kunhan itsellä on hyvin niin vtut mikään todellisuus. Kunhan tulee telkkarista jotain mikä viihdyttää. Ajattelu on monille aivan liian rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä minä ainakin olen saanut taviksilta kuulla ihmettelyä, miksi olen työttömänä vaikka it-alalla on niin kova työvoimapula, että pitää ihan pikakouluttaa parin kuukauden kursseilla koodareita. Eli kai se propaganda sitten uppoaa. (Minulla on siis parinkymmenen vuoden työkokemus koodarina ja alan yliopistotutkinto.)
Jos näin, miksi ei sinulla töitä?
Vierailija kirjoitti:
Minä myhäilen malttamattomana kun pekasta tulee seuraava pressa ja persut pakenee johonkin takapajuiseen unkariin tai puolaan.
Menispä muutama vuosi äkkiä ;)
Ei pressalla ole valtaa nykyään...
Oikeasti, tämä holhousyhteiskunta on luonut liikaa avuttomuutta ja vastuuttomuutta. Ottakaa vastuu ihmiset omasta elämästänne. Ei valtio ole mikään olio, jonka on ratkaistava kaikki ihmisten ongelmat. Ja maksettava kaikki. Oikeisto on tässä holhouskysymyksessä ihan oikeassa. Eihän tästä tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kun tarpeeksi usein ja isosti toistetaan niin paksukin valhe uppoaa masssoihin. Otetaan esimerkiksi kannabis ja porttiteoria. Valheeksi todistettu ja monet uskoo siihen vieläkin. Eli kun siitä työttömästä halutaan syyllinen ja sitä jatkuvasti hoetaan niin kyllä se osaan ihmisistä vaikuttaa.
Totuus on että iso osa ihmisistä ei ole edes kiinostunut mistään totuudesta. Kunhan itsellä on hyvin niin vtut mikään todellisuus. Kunhan tulee telkkarista jotain mikä viihdyttää. Ajattelu on monille aivan liian rasittavaa.
Et sinä sitä voi valheeksi todistaa, jos minä tunnen jonkun jolle kävi juuri noin.
Ei siinä sinun todistelusi _Yhtään mitään_ auta, kun minulla on päinvastaista faktaa.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myhäilen malttamattomana kun pekasta tulee seuraava pressa ja persut pakenee johonkin takapajuiseen unkariin tai puolaan.
Ei pressalla ole valtaa nykyään...
Oikeasti, tämä holhousyhteiskunta on luonut liikaa avuttomuutta ja vastuuttomuutta. Ottakaa vastuu ihmiset omasta elämästänne. Ei valtio ole mikään olio, jonka on ratkaistava kaikki ihmisten ongelmat. Ja maksettava kaikki. Oikeisto on tässä holhouskysymyksessä ihan oikeassa. Eihän tästä tule mitään.
Tarina on käsikirjoitettu. Ei voi ottaa vastuuta sellaisesta, mistä ei ole vastuussa.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Myhäiletkö samalla tavalla kuin Caruna-Pekka? Olen biseksuaali mies joka välittää ympäristöstä, mutta en ikinä äänestäisi Haavistoa saati ketään Vihreistä. Sori.
Vasemmiston veronmaksut lol. "Pyyhin tän yhden pöydän suursiivouksessa. Kiittäkää minua!!"