Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virtsatietulehdus- voinko odottaa maanantaihin kun en halua mennä sairaalan päivystykseen perjantaina..

Vierailija
21.02.2020 |

Tai onko itsehoito- ohjeita ? En todell haluaisi mennä täällä kaupungin sairaalaan tämän takia tai siis päivystykseen nyt illalla..
yksityinen taas on tosi kallis enkä haluaisi siitä maksaa.
Voinko odotella maanantaihin että saan lekuriaikaa ?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata odotella, voi nousta munuaisiin.

Mutta kokeile soittaa päivystykseen - joissain tapauksissa voivat kirjoittaa sähköisen reseptin ihan vain puhelun perusteella.

Vierailija
2/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo karpalo- tai puolukkamehua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!

Vierailija
4/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo tosi paljon vettä.

Vierailija
5/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan itsestäsi kiinni että pystytkö olemaan maanantaihin asti. Jos se menee munuaisiin niin sitten onkin jo pahempi homma.

Vierailija
6/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa reseptin puhelimitse virtsatietulehdukseen. Itse en missään tapauksessa odottelisi maanantaihin, koska olo voi muuttua nopeasti täysin sietämättömäksi.

Vierailija
7/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota!

Soita ja pyydä resepti

Vierailija
8/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kerran sinnitellä vti:ssa työpäivän loppuun. Ei onnistunut, parissa tunnissa meni olo todella kivuliaaksi. Soita sinne päivystykseen. En usko, että menee millään itsehoidolla ohi.

Vierailija
9/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeesti uskot näitä neuvoja täällä, juo sitä ja juo tätä äläkä pese jne, niin sinulle tulee vielä ongelmia ennen maanantaita. Soita edes sinne päivystykseen.

Vierailija
10/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla oli viimeksi virtsis, soitin heti ensi oireiden ilmettyä päivystykseen, mistä laitettiin sähköinen resepti apteekkiin. Se luvattiin parin tunnin sisään. Siinä vaiheessa kun sain lääkkeet, olin jo valmis pyytämään eutanasiaa. Olo oli aivan infernaalinen. Makasin vain ja väänsin itkua. Luojan kiitos en odotellut!

Vierailija
11/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kyllä ole niin paha tilanne.

Olen viikon mittaan heräillyt öisin pissalle mitä en yleensä tee. Lisäksi tuntuu että pissattaa koko ajan tai ainakin on sellainen painontunne alavatsalla.

Terkkarin päivystyksestä en saanut reseptiä, menisi maanantaille.

Odotan nyt soittoa sairaalasta, ja sitä ennen juon paljon ja vedän särkkistä. Olo on lähinnä epämukava.

Vierailija
12/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulehdus iskee, muutaman tunnin pärjää, mutta koko viikonloppu ilman lääkitystä on turhaa kärsimystä. Lääkityshän auttaa muutamassa tunnissa. Itsellä oli jossain vaiheessa useita tulehduksia, iltapäivään joutui odottamaan sitä, että joku lääkäri ennätti reseptin kirjoittaa. Se odotusaika meni jotenkin, kun yritti juoda paljon vettä. Ensimmäisen tulehduksen kohdalla sain ohjeen tulla terveysasemalle, otettiin virtsan pikatesti ja päivystävä sairaanhoitaja kartoitti tilanteen ja hoiti lääkereseptin lääkärin kautta. Tulehduksen toistuessa riitti, että olin puhelimella yhteydessä terveysasemalle, lääkeresepti tuli suoraan apteekkiin.

Vierailija
13/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkei tämä sitten olekaan virtsis. Kun ei ole olotila muuttunut sen kummemmin - oireita ollut pitkin vkoa.

Mutta kun joskus ennen menkkoja tai ovista tuo alavatsa kipuilee muutenkin. Tai pitää ravata pissillä useammin.

Ehkä sit vaan seuraan ja juon!

Vierailija
14/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei oo kovat kivut niin ihan hyvin voit odottaa maanantaihin. Itsellä oli joskus virtsis mut eivät ekasta näytteestä löytäneet bakteeria vaan vasta viljelyn jälkeen löytyi. Melkein viikon oireilun jälkeen sain lääkityksen eikä tuosta mitään seurannut. Jos oireet ovat hankalat niin sitten päivystykseen.

Vierailija
15/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota niin kauan etta alat pissata verta.

Vierailija
16/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla kyllä ole niin paha tilanne.

Olen viikon mittaan heräillyt öisin pissalle mitä en yleensä tee. Lisäksi tuntuu että pissattaa koko ajan tai ainakin on sellainen painontunne alavatsalla.

Terkkarin päivystyksestä en saanut reseptiä, menisi maanantaille.

Odotan nyt soittoa sairaalasta, ja sitä ennen juon paljon ja vedän särkkistä. Olo on lähinnä epämukava.

Voisitko olla raskaana? Kuulostaa alkuraskauden oireilta.

Vierailija
17/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resptiä ei anneta tutkimatta virtsaa.

Vierailija
18/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireet on lieviä, pärjäilet vielä ja vkl aikana on se päivystys yhtälailla. Karpalomehua ja juo paljon. Käy usein pissalla, sillä huuhtoo virtsatiehyettä. Hautomalla pissaa kauan pahentaa tilannetta. Lievät oireet voivat tosin olla muutakin: esim. klamydiaa. Sen takia viimeistään ma lääkäriin, jos ei oireet hellitä.

Vierailija
19/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautta mä itsekin epäilin tai olen epäillyt.

Sillä muina oireina on väsymys, kahvi ei maistu ja alavatsan nipistely.

Testin mukaan en ole raskaana..

Vierailija
20/59 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Resptiä ei anneta tutkimatta virtsaa.

Ei ole noin yksioikoisia. Itse olen usein TK:sta saanut ihan vain soittamalla.