Houm seurakunta seinäjoki
Onko kokemuksia? Haluun ihan herätellä ihmisiä ajattelemaan ja tutkimaan kyseisen seurakunnan opetusta, toimintatapoja jne. Varsinkin mikäli käyt Houmissa tai kuulut siihen. Ensinäkin Houmissa on aina tunnelmallinen valaistus, on spottivaloja sun muita turhaa rekvisiittaa mitä seurakunnassa ei tarvitsisi olla. Tälläisillä asioilla haetaan sitä sielullista tunnelmaa ja vaikutusta. Ja entä jos joku haluaa tehdä muistiinpanoja opetuksesta? Miten se onnistuu kun seurakunnassa on pilkkopimeää..muutenkin olemme valon lapsia emmekä pimeyden. Näyttää myös vahvasti että houm on seurakuntana suunniteltu nimenomaan nuorille ja viihdyttämään nuoria. Mutta eihän se ole raamatun mukaista? Seurakunta tulisi olla kaikenikäisille.
Kommentit (10)
Koen että varsinkin nuoret ovat vaarassa eksyä, koska on totta hyvä musiikki, tunnelma jne. Ne vetoaa nuoriin. Mutta raamatun opetus ja sana on se kaikkein tärkein asia. Siksi meidän pitää toinen toisiamme varoittaa eksytyksestä, niinkuin raamattu siitä varoittaa.
"Näyttää myös vahvasti että houm on seurakuntana suunniteltu nimenomaan nuorille ja viihdyttämään nuoria. Mutta eihän se ole raamatun mukaista? Seurakunta tulisi olla kaikenikäisille."
Tuo on omaa tulkintaasi, ei Raamatun sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Fundamentalista höpönlöpöä.
Niitä Pohjanmaalla riittää, että päät yhteen kolisee.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fundamentalista höpönlöpöä.
Niitä Pohjanmaalla riittää, että päät yhteen kolisee.
Sähän et erota Pohjanmaita toisistaan, joten parempi pitää suu kiinni.
Tietyntyyppinen puolisairas "profetaalisuus" vaikuttaa kaikissa suomen vapaissa (suurimmissa ainakin) seurakunnissa ja tarvitaan tosi viisasta opetusta perata kaikki hapatus pois.
Toiseksi melko vakavakin asia on se että heidän esikuva on Hillsong seurakunta. Hillsong on harhaoppinen srk jota kaikkien ihmisten tulisi vältellä. Siellä vaikuttaa aivan eri henget kuin itse Jeesus Kristus. Voit tutkia itse heidän opetusta tai katsoa tilaisuuksia ja toivon näet sen itse.