Estynyt puoliso
Vaimoni on aina ollut seksuaalisesti erittäin estynyt. Asia on alkanut risomaan, kun jatkuvasti tuntuu siltä että jään jostain paitsi harrastaessamme seksiä. Olen kuulemma lapsellinen, kun haluan että hän ottaisi edes joskus suihin loppuun asti; seksi loppuu aina, mikäli minulta tulee pisarakin hänen orgasmin jälkeen vaikka haluaisin vielä jatkaa. En saa myöskään laittaa sormeani hänen emättimeen jne.. Seksikkäät alusasut, lelut sekä hänen karvojen trimmaus eivät tule kysymykseenkään. Itse kyllä yritän kuunnella hänen toiveita ja olen luonnollisesti myös valmis toteuttamaan niitä. Spontaanius on myös aina puuttunut tyystin sukupuolielämästämme.
Olemme olleet yhdessä reilusti yli 10 vuotta ja touhu on muuttunut vain ankeammaksi lasten tultua. Asiasta on riidelty ja keskusteltu (perheterapiassakin), mutta vaimoni ei myönnä mitään ongelmaa olevankaan (ainakaan hänellä), sillä hänen mielestään sukupuolielämämme on tyydyttävää ja sitä on riittävästi (enintään kerran viikossa tai silloin ja siten kuin hän haluaa). Seksiä saattaa olla luvassa ainoastaan silloin, kun toimin hänen mielensä mukaan. Esimerkiksi siivoamatta jättäminen tai pienetkin erimielisyydet romuttavat seksitoiveet varmasti kyseisenä päivänä.
Omiin aloitteisiini ei myöskään juuri koskaan suostuta. Myös hänen kantansa itsetyydytykseeni on erittäin kielteinen.
Että näin meillä, kuinka teillä?
T. Mies 30+
Kommentit (26)
Kuulostaa ihan normaalilta. Naisilla on tyypillisesti monopoli tuohon seksiaiheeseen, ne määrittelee tavaran markkina-arvon ja satunnaiset hyvinkin äkkinäiset hinnanmuutokset. Suomeksi sanottuna kiristystä.
Sitten ihmetellään kun äijä jossain vaiheessa leipiintyy seksin ulkopuolella vaadittaviin sirkustemppuihin seksin toivossa ja käy vieraissa / huorissa. Jälkimmäisiltä saa ainakin varmaa palvelua ja taksa on ihan tasan tarkkaan tiedossa.
Näiltä osin aika moni nainen on " maksullinen" , maksu vain vaihtelee voimakkaasti. Kumpi sitten parempi, satanen riihikuivaa puhtaana käteen vai erinäinen määrä liehittelyä päiviä etukäteen, alistuvaa mielistelyä ja tarkasti mielenheilahteluihin sopiva ehdotus seksistä? Jälkimmäisessä tavassa kaikki muuttujat kohtaa aikalailla harvoin ja yleensä saa vain näpeilleen ja vedellä käteensä.
Mun on aina jotenkin vaikea kuvitella, että joku on " huvikseen" taikka ihan syntyjään seksuaalisesti estynyt. Toki voi hyvinkin olla, että estynyt ihminen ei mielestään ole estynyt, ja mitään ongelmaa siis ei hänestä ole, eikä siis koskaan mitään syytä miettiä syitäkään. Eikä syiden löytyminenkään takaa mitään " parannusta" , vaikka terapiassakin ravattaisiin.
Itsestäni tuntuu välillä aika pahalta, kun " estyneet naiset" leimataan kylmiksi ja laskelmoiviksi ja ovat niin tylsiä ja itsensälaisia varmaan ihan vaan v*ttuillakseen. Itselläni on suuria vaikeuksia antautua seksille ja olla ei-estynyt varsinkin mieheni kanssa (yhdenillan jutuissa se sujuu, jos ei tunne ihmistä ollenkaan) ja silloin kun se onnistuu, on mies onnellinen, mutta itse saatan mennä henkisesti ihan lukkoon pitkäksikin aikaa ja tuntea melkein, kuin vihaisin miestäni jälkeenpäin. Syynä on menneisyyteni, josta EN pysty puhumaan, vaikka olen koettanut.
Vaimoni on saanut äidiltään erittäin ahdasmielisen kotikasvatuksen, mistä johtuen hän ei ole juuri valmis kokeilemaan mitään uutta perinteisestä poikkeavaa. Luulen, että hän pelkää myös alitajuntaisesti leimautumista (huoraksi), jos hänen äitinsä löytäisi meillä siivotessaan seksileluja tai seksikkäitä alusvaatteita.
Parisuhteessa tuntuu olevan kaikki hyvin, mikäli kannan rahaa kotiin, siivoan ja hoidan lapsia yhtä paljon kuin hän joka on kotona ja hoitaa lapsia (mikä on toki arvokasta työtä sekin), enkä vihjaa seksistä. Olemme asuneet tähän asti vuokralla ja olemme puhuneet ja kiistelleet omistusasunnon ostamisesta (pitäisi kuulemma olla omistusasunto kun kaikilla kavereillammekin on). Nykytilanteessa se kuitenkin tuntuu hyväksikäytöltä ja siihen en tietenkään ryhdy. En usko että seksin laatu paranee velkaantumisen myötä, varsinkaan kun vaimollani ei ole juuri nyt maksukykyä. Tuntuu siltä, että hänelle on tärkeämpää ulkoiset kulissit kuin todellinen parisuhteemme hyvinvointi.
Olen vaimoni ensimmäinen seksikumppani, minulla on ollut aiemmin toinen pidempi suhde, jossa seksiä oli runsaasti ja se oli monipuolisempaa.
T. Mies 30+
ja pahintahan tommoisessa tilanteessa on se, että naisellasi voisi varmaan ainakin teoreettisesti olla intohimoinenkin avioliiton ulkopuolinen suhde. Toiset naiset eivät taustansa takia pysty täysin antautumaan yhdelle ja samalle miehelle. Jos haluavat seksiä, toteuttavat sen muun kuin puolisonsa kanssa.
Itselläni oli tuollaisia ongelmia menneisyydessä, tosin naimisissa en ollut. Vakituisen kumppanin kanssa en pystynyt rakastelemaan, mutta salasuhteessa seksi oli loistavaa. Mutta _vain_ seksiä.
Toiset naiset luonnollisesti eivät pysty antautumaan yhdellekään miehelle seksuaalisesti.
Siis millainen tausta on syynä sitoutumisvaikeuteen?
Vierailija:
ja pahintahan tommoisessa tilanteessa on se, että naisellasi voisi varmaan ainakin teoreettisesti olla intohimoinenkin avioliiton ulkopuolinen suhde. Toiset naiset eivät taustansa takia pysty täysin antautumaan yhdelle ja samalle miehelle. Jos haluavat seksiä, toteuttavat sen muun kuin puolisonsa kanssa.Itselläni oli tuollaisia ongelmia menneisyydessä, tosin naimisissa en ollut. Vakituisen kumppanin kanssa en pystynyt rakastelemaan, mutta salasuhteessa seksi oli loistavaa. Mutta _vain_ seksiä.
Toiset naiset luonnollisesti eivät pysty antautumaan yhdellekään miehelle seksuaalisesti.
Itselläni ylipäätään se, etten oikein haluaisi luottaa ihmisiin. En lapsena luottanut esim omiin vanhempiini ja aina ihmettelen ihmisiä, jotka tekevät niin. Ei meillä saanut varauksetonta hyväksyntää, vaan se piti ansaita olemalla kiltti ja joustava. Myöskään vanhempieni kanssa ei voinut jakaa huolia, vaan heitä piti säästellä niiltä.
olen itse aivan päinvastainen nainen ja vaimo kuin mitä ap kuvailit vaikka en olekaan saanut kotoani minkäänlaista seksuaalikasvatusta ts seksi oli tabu. Minusta on ihanaa pervoilla ja kokeilla erinäisiä asioita rakkaan mieheni kanssa, yhteistä taivalta on meilläkin yli vuosikymmen takana ja alle kouluikäisiä lapsia. Tuntemattoman kanssa en ehkä olisi näin kokeilunhaluinen ja estoton,vaadinhan myös syvempää tunnetta kuin pelkkää panetusta.
Toivottavasti vaimosi avautuu näissä asioissa,kerro hänelle terveisiä että suuseksi,sormikoskettelu,peppuseksi yms on varsin maittavaa puuhaa eikä kannata tuomita mitään ainakaan jos ei ole sitä kokeillut ; )
N30
Juu kieltämättä kuulostaa aika inhottavalta tilanteelta. :(
Mä en ole saanut kotoa minkäänlaista seksi kasvatusta,paitsi sen että kotona ei puhuttu seksistä yhtään mitään,joskus oikeen " kateellisena" kuuntelen miten mieheni voi puhua kaikesta vanhempiensa kanssa seksitäkin.
Mutta silti mä tykkään kokeilla sängyssä kaikkea,eikä ole estoja (eikä myöskään miehelläni)
Kannattaa varmaankin yrittää varata kaksin keskeistä aikaa teille ja ottaa sitten asia esille perin pohjin!
Itse en vois ikuna kuvitella olla noin estynyt sängyssä! Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä jo 9 vuotta,eli tunnetaan toisemme niin hyvin ettei oikeen mikään pistä hävettämään tai ujostuttamaan sängyssä.
rakastajalta otan mieluusti suihin ja on mun aloitteesta kokeiltu anaaliseksiäkin. Asiaan vaikuttaa ehkä kyllästyminen omaan mieheen, toisessa suhteessa on hullaantumista ja uutuudenviehätystä. Emme mieheni kanssa ole suudelleet tai halailleet enää vuosiin, se varmasti vaikuttaa myös sänkypuolella. Toisen kosketusta ei kaipaa, se pikemminkin inhottaa.
jätä vähäksi aikaa seksivihjailut vähemmälle, jotta vaimosti ei tunne että häntä painostetaan johonkin. Koita vastaavasti olla oikein hellä ja huomioonottava, halaile, hyväile yms ja tee selväksi että nyt ei olla seksin kalastusmielessä liikkeellä. Tarjoudu hieromaan hänen jalkojaan, olkapäitään yms. Vie lapset vaikka ekstrakauaksi leikkipuistoon yms pois ja näytä olevasi perheestään välittävä isä, joka haluaa vaimon voivan ja jaksavan hyvin.
Muista myös kehua häntä ja hänen viehkeyttään ja sitä miten kaunis ja seksikäs hän edelleen mielestäsi on. Jos tämä ei parissa viikossa tuota tulosta, niin se on kyllä aika huono merkki. Useimmissa tapuksissa luulisi tehoavan niin ,että hän olisi suopeammalla tuulella myös sinun toiveitasi kohtaan.
Sen toki ymmärrän, että haluaisit kosketella naistasi enemmän ts myös emättimen alueelta. Ehkä varovainen lähestyminen ja " totuttelu" olisi paras asennoituminen?
Mua ei saisi asuja kokeilemaan ikinä, seksileluihin olen alkanut myöntyä vasta nykyisen kumppanin myötä. Suihin otan joskus loppuun asti, mutta mieheni ei erityisesti " vaadi" sitä, päinvastoin sanoo aina, ettei tarvitse jos ei halua.
Mistä johtuu tällainen että ei pysty antautumaan yhdelle ja samalle miehelle?
Siis millainen tausta on syynä sitoutumisvaikeuteen?
...mutta mä en ole koskaan oikein osannut nauttia täysin seksistä ihmisen kanssa, josta oikeasti
pidän
ja jota rakastan, jonka kanssa pyöritän arkea, halailen, pusuttelen, joka tuntee mut ja jonka kanssa sen seksinkin jälkeen jaetaan sänky ja heräillään yhdessä aamukahveille aamu-uutisia kuunnellen.
Syynä on se, että ne asiat jotka mua todella kiihottaa (ja alkavat pyöriä päässä kun oikein antaudun seksille) on sellaisia, joita mua on pakotettu tekemään. Tiedän, että kuulostaa tosi tyhmältä. Kuitenkin raiskauksenkin yms. jälkeen olen voinut harrastaa taivaallista, kiihottavaa seksiä ihmisen kanssa, jota olen samalla voinut rauhassa vihata (kun enhän tunne koko ihmistä) ja jonka luota olen hiljakseen häipynyt neljän aikaan aamulla tämän nukkuessa. Oman miehen kanssa tämä asia on ongelma... Olen hiljattain avautunut asiasta miehelleni, koko homma tuntuu yhdeltä helevetin sotkulta, ja terapiaan ollaan menossa, vaikka en uskokaan että siitä on hyötyä...
Vierailija:
Mistä johtuu tällainen että ei pysty antautumaan yhdelle ja samalle miehelle?
Siis millainen tausta on syynä sitoutumisvaikeuteen?...mutta mä en ole koskaan oikein osannut nauttia täysin seksistä ihmisen kanssa, josta oikeasti
pidän
ja jota rakastan, jonka kanssa pyöritän arkea, halailen, pusuttelen, joka tuntee mut
Syynä on se, että ne asiat jotka mua todella kiihottaa (ja alkavat pyöriä päässä kun oikein antaudun seksille) on sellaisia, joita mua on pakotettu tekemään. Tiedän, että kuulostaa tosi tyhmältä. Kuitenkin raiskauksenkin yms. jälkeen olen voinut harrastaa taivaallista, kiihottavaa seksiä ihmisen kanssa, jota olen samalla voinut rauhassa vihata (kun enhän tunne koko ihmistä) ja jonka luota olen hiljakseen häipynyt neljän aikaan aamulla tämän nukkuessa. Oman miehen kanssa tämä asia on ongelma... Olen hiljattain avautunut asiasta miehelleni, koko homma tuntuu yhdeltä helevetin sotkulta, ja terapiaan ollaan menossa, vaikka en uskokaan että siitä on hyötyä...
Mua kiihottaa tuntemattomat ihmiset, ei tutut. Ja parisuhdeseksi ei siksi ole parasta mahdollista minulle. Pidän myös dominoivista miehistä. Tulethan tänne kertomaan terapian annin, olisin tosi kiinnostunut kuulemaan? :)
Mua kiihottaa tuntemattomat ihmiset, ei tutut. Ja parisuhdeseksi ei siksi ole parasta mahdollista minulle. Pidän myös dominoivista miehistä. Tulethan tänne kertomaan terapian annin, olisin tosi kiinnostunut kuulemaan? :)
On tää kyllä ollut positiivinen asia, että ollaan puhuttu miehen kanssa asiasta. Kuulemma se on auttanut häntä ymmärtämään ja korjannut
monta
väärinkäsitystä ja ihmetystä. Mulla on asiat siinä mielessä hyvin, että miehellä on kyllä myös dominoivia haaveita, mutta kaikenlaisten väärinkäsitysten takia ei olla koskaan oikein päästy mihinkään. En tiedä. Juuri harrastettiin oikein mukavaa seksiä. Ehkä tästä vielä tulee jotain... On jotenkin vaan niiiin tosi hämmentävää ja ristiriitaista nämä mun omat tunteet - kun sitä haaveilee sellaisesta, joka toisaalta tekee niin vihaiseksi...
että voiko tällainen estynyt puoliso tulla yllätyksenä? Minä ainakin seurustelin niin kauan ennen avioliiton alkua, että asiat tuli puhuttua (ja kokeiltuakin) ennen papin aamenta.
N41
yhteiseen hyvään perheellenne se olisi hyväksikäyttöä??? Jos et ole itse rahallisesti valmis jakamaan kaikkea miksi kuvittelet että kaiken jakaminen olisi helppoa vaimollesikaan. Uskomaton tapaus, en ihmettele yhtään ettei vaimosi avaudu kanssasi.
Vierailija:
.... Olemme asuneet tähän asti vuokralla ja olemme puhuneet ja kiistelleet omistusasunnon ostamisesta (pitäisi kuulemma olla omistusasunto kun kaikilla kavereillammekin on). Nykytilanteessa se kuitenkin tuntuu hyväksikäytöltä ja siihen en tietenkään ryhdy. En usko että seksin laatu paranee velkaantumisen myötä, varsinkaan kun vaimollani ei ole juuri nyt maksukykyä. Tuntuu siltä, että hänelle on tärkeämpää ulkoiset kulissit kuin todellinen parisuhteemme hyvinvointi.....Olen vaimoni ensimmäinen seksikumppani, minulla on ollut aiemmin toinen pidempi suhde, jossa seksiä oli runsaasti ja se oli monipuolisempaa.
T. Mies 30+
Siis äiti yllättänyt itsetyydytyksen aikana tai jotain ja huutanut ja haukkunut vaimosi, minulle kävi noin lapsena ja meni monta vuotta ja monta terapia istuntoa ennen kuin ymmärsin että seksi on yksi ihmisen perustarpeista, ja äitini teki väärin, kun piti niitä seksi on syntiä, itsetyydytys on syntiä saarnoissaan...
Seksuaalisuus on elämänalue joka on erittäin tärkeä asia parisuhteessa. Kannattaa ottaa tämmöiset asiat selville, ennen kuin perustaa perheen. Ei ihmisen kiinnostuneisuus, estoisuus ym. miksikään yleensä muutu... Itse olen tarkkaillut suhtautumista seksiin ja seksuaalista yhteensopimista seurusteluvaiheessa ja nyt on hyvä pohja josta ponnistaa...