Miksi miehet ei tee lastensuojeluilmoituksia?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Koska heillä on elämästä näkemystä ja osaavat laittaa asiat mitasuhteisiin. Eivät tuomitse ketään yhden esimerkin perusteella.
No näin mä sitä itsekin kelailen.
Ap
Miehet ovat usein persuja tai muuten konservatiivisia (70% persujen äänestäjistä on miehiä). Eli he eivät välttämättä pöyristy vaikka lasta olisi esimerkiksi tukistettu tai muutoin kohdeltu 2020-luvun kasvatussuositusten vastaisesti.
Koska lapset ja niiden elämä ei vaan kiinnosta miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Koska lapset ja niiden elämä ei vaan kiinnosta miehiä.
Joo, miehet on hirviöitä..
Mutta miksei oma kultasikasesikaan tee ilmoituksia?
Miten voitte katella tollasii?
Aika moni viranomainen tai työntekijä on velvollinen tekemään lastensuojeluilmoituksen. Vaikka palomieskin, mutta kovin moni nainen ei taida tehdä samaa työtä palomiesten kanssa, joten ei tiedä sitä.
Siitäkö tuo käsitys johtuisi?
Sen lisäksi jostain syystä naisia kiinnostaa enemmän mietiskellä vieraiden ihmisten elämää sen sijaan, että eläisi omaansa. Miehiä kiinnostaa keskimäärin enemmän asiat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet ilmoituksia tekevät!
Ehkä joku Taponen tekee, tarkoitin vähän toisenlaisia miehiä.
Mistä ne ilmoituksia tekis? Siitä kun itse eivät välitä lapsensa terveydestä tai hyvinvoinnista? Eihän kukaan itsestään tee ilmoitusta viranomaiselle :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne ilmoituksia tekis? Siitä kun itse eivät välitä lapsensa terveydestä tai hyvinvoinnista? Eihän kukaan itsestään tee ilmoitusta viranomaiselle :)
Niistä naapurin/kaverin/miniän/siskon/persun/läskin lapsista niin kuin huolestuneempikin sukupuoli.
Vilja Eerikasta teki naapurinmies
Ai niin ja urheilua harrastavista lapsista pitäisi kuulemma tehdä.
Oudoista tyypeistä tietysti ja rastatukkaisista.
Vierailija kirjoitti:
Ai senkö takia ne ei tutkinu.?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasta suojelutarpeesta, sitten sossunaiset möhli koko homman koska isoäitinsä oli joku iso sosiaalijohtaja.
Eli miehet ei tee turhia?
Jos noita aloituksessa mainittuja kostajamiehiä ei olisi voisi ilmoituksen teon rajata niin, että vaan miehet sais tehdä ilmoituksen. Ei se naisiakaan estäisi, niiden pitäisi vaan saada joku mies vakuutetuksi. Nousisi vähän taso noissa ilmoituksissa, arvaan.
Miehet osaa todellakin laittaa asiat mittasuhteisiin ja toinen syy on se, että miehiä ei vain kiinnosta kenenkään muun asiat kuin omansa. En ole ikinä kuullut yhdenkään miehen sanovan sanaakaan yhdestäkään toisen ihmisen lapsesta tai kommentoivan kenenkään perhe-elämää, muuta kuin korkeintaan toteamalla jostain tutustaankin, että siellä saa selkäänsä vaimo ja lapset. Silti ei sen enempää puutu eikä vatvo. Miehet ajattelee että se on naisen vika kun sellaisen miehen kanssa on ja ratkaiskoon aikuinen ihminen itse ongelmansa. He ei puutu kun siitä tulisi vain itselle ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat usein persuja tai muuten konservatiivisia (70% persujen äänestäjistä on miehiä). Eli he eivät välttämättä pöyristy vaikka lasta olisi esimerkiksi tukistettu tai muutoin kohdeltu 2020-luvun kasvatussuositusten vastaisesti.
Olen mies ja persu.
Kerran olin lapsiperheessä käväisemässä ja tapaamassa miestä. Juttelin miehen kanssa ja samaan aikaan perheen pikkupoika näykäisi sisartaan ja samalla säntäsi karkuun. Perheen äiti, sairaanhoitaja kumartui ja yritti lyödä/ tukistaa/läimäistä tätä pikkupoikaa. Hiukan hätkähdin mutta pidin ilmeen peruslukemilla eikä mies jonka kanssa juttelin huomioinut tapausta mitenkään.
Se että poika osasi lähteä heti karkuun niin antaa viiteitä, ettei ollut ihan ainutkertainen tapahuma vaan kasvatusmalli, että poika saa läimäyksen.
En tehnyt lasua. Olisi varmaan pitänyt tehdä. Harmi että on tämmöisiä kasvatusmetodeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja persu.
Kerran olin lapsiperheessä käväisemässä ja tapaamassa miestä. Juttelin miehen kanssa ja samaan aikaan perheen pikkupoika näykäisi sisartaan ja samalla säntäsi karkuun. Perheen äiti, sairaanhoitaja kumartui ja yritti lyödä/ tukistaa/läimäistä tätä pikkupoikaa. Hiukan hätkähdin mutta pidin ilmeen peruslukemilla eikä mies jonka kanssa juttelin huomioinut tapausta mitenkään.
Se että poika osasi lähteä heti karkuun niin antaa viiteitä, ettei ollut ihan ainutkertainen tapahuma vaan kasvatusmalli, että poika saa läimäyksen.
En tehnyt lasua. Olisi varmaan pitänyt tehdä. Harmi että on tämmöisiä kasvatusmetodeja.
Useimmat lapset maailmassa kasvatetaan noin, ja hyvin menee. Suomessakin aikuisista useimmat on kasvatettu noin.
Sen sijaan jos tässä nykyisessä kauhisteluyhteiskunnassa se lapsi laitetaan lastenkotiin pois "julmilta" vanhemmiltaan, niin lähes varmasti se oppii siellä huonoille tavoille.
Minä tein, kun kyllästyin kuuntelemaan lapsiaan hakkaavaa ulkomaalaisperhettä seinänaapurina. Pahaa teki niiden pienten takia.
Koska heillä on elämästä näkemystä ja osaavat laittaa asiat mitasuhteisiin. Eivät tuomitse ketään yhden esimerkin perusteella.