6 kk harmaata taivasta ja veden lätinää
Kommentit (49)
Olen taas alkanut suunnitella ulkomaille muuttoa.. Siis kunnon talvi vielä menee vaikka onkin pimeää mutta kuuden kuukauden marraskuu on blaah.
On kauheaa, mutta minkä sille voi. Pitää vain kestää. Saa kyllä tosi väsyneeksi.
Yleensä tähän aikaan vuodesta on ihania aurinkoisia päiviä, kun aurinko paistaa ja valo moninkertaistuu kun on lunta, jäällekin on yleensä päässyt kävelemään. Voi miten sitä kaipaa, itkettää ihan edes muistella sitä sekä verrata nykytilanteeseen.
Harkitsen kyllä tosissaan muuttoa pois etelärannikolta, tai ainakin keinoja viettää muualla enemmän aikaa, jos tällaiset talvet alkavat olla normeja. Olen aina vihannut tällaista ilmastoa millainen oli aiemmin vain oikeastaan jossain Iso-Britanniassa, että on vain harmaata, sataa ja leutoa. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Olen taas alkanut suunnitella ulkomaille muuttoa.. Siis kunnon talvi vielä menee vaikka onkin pimeää mutta kuuden kuukauden marraskuu on blaah.
Minä taas suunnittelen muuttoa itä-Suomeen. Siellä on sentään lunta. Itse kun aidosti rakastan talvea sekä talviurheilua. Ulkomailla sitä ei monessa paikassa saa.
Vttuuntumista varten on päihteet ja jos lääkäri kirjoittaa niin lääkkeet. Syyksi pitäisi riittää suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas suunnittelen muuttoa itä-Suomeen. Siellä on sentään lunta. Itse kun aidosti rakastan talvea sekä talviurheilua. Ulkomailla sitä ei monessa paikassa saa.
Olen tuo jolle kommentoit, asun Itä-Suomessa... täällä on ollut yhtä pskaa kuin muuallakin, oli tuossa parin viikon jakso kun oli pakkasta ja kunnolla lunta kunnes satoi pois. Muuten räntäistä lumi sohjoa jossa ei pysty hiihtämään eikä järvet ole jäätyneet. Lapissa on vielä talvi.
Eihän täällä ole mikään pakko olla. Itse varasin juuri Karibian risteilyn. En tosin edes katsonut mikä keli siellä on mutta luulisi tarkenevan. Sitäpaitsi halvempaahan siellä on olla kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä ole mikään pakko olla. Itse varasin juuri Karibian risteilyn. En tosin edes katsonut mikä keli siellä on mutta luulisi tarkenevan. Sitäpaitsi halvempaahan siellä on olla kuin Suomessa.
Kiva, mistä saa Karibian risteilyjä kympillä? Enempään ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa kannatta hoitaa ensin isommat ongelmat kuntoon ja vasta sen jälkeen keskittyä kelistä marisemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo jolle kommentoit, asun Itä-Suomessa... täällä on ollut yhtä pskaa kuin muuallakin, oli tuossa parin viikon jakso kun oli pakkasta ja kunnolla lunta kunnes satoi pois. Muuten räntäistä lumi sohjoa jossa ei pysty hiihtämään eikä järvet ole jäätyneet. Lapissa on vielä talvi.
No höh ... olin luullut, että etelärannikko on pahin. Täällä ei ole ollut yhtään lunta, pelkkiä plus-asteita.
Kai sitä pitää sitten muuttaa Lappiin.
Pukeudu värikkäästi: keltaista ja punaista ylle! Minä nautin tällaisesta säästä, syksy on lempivuodenaikani. Kevättä ja kesää inhoan. Kuumuus on pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Kiva sulle, mutta itse rakastan talvea: Lunta, pakkasta, talviurheilua. Hiihto, luistelu, luminen metsä ... Mikään ei voisi olla ihanampaa.
Karibia tms. ei houkuta vähääkään. Kai pitää itse suunnata Lappiin tai Islantiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa kannatta hoitaa ensin isommat ongelmat kuntoon ja vasta sen jälkeen keskittyä kelistä marisemiseen.
Niitten kuntoon hoitaminen on paljon vaikeampaa pimeydestä ja luonnon rumuudesta väsyneenä ja masentuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aivan sama millainens ää kunhan ei ole liian kuuma.
Samaa mieltä. Kylmyyttä voi säätää pukeutumisella, mutta mitä teet kun on kuuma?!
Vähennät pukeutumista, pukeudut vaaleean ja hengittävään materiaaliin ja hakeudut veden ääreen. Sisätiloissa ilmastointi ja tuulettimet. Mielummin kuuma kuin kylmä!
Vierailija kirjoitti:
Meillä alkaa olla metrin verran lunta ja lisää tulossa. Joka v*tun työpäivä on pitänyt auto puhdistaa.
Ne on niitä valintoja elämässä...
Turun talvi on ollut oikein kiva! Kertaakaan ei ole tarvinnut tehdä lumitöitä, nastakengät ovat olleet kaapissa, nurmikot viheriöi ja kirsikankukat kukkii. Päivän pituuskin kohta 10 tuntia. Eihän ne marras-joulukuun pimeät kelit kivoja olleet, mutta eivät ne sitä ole koskaan muulloinkaan.
Ai kiva kun tää ilmastonmuutos hoituu ihan äänestämällä. Että joku tykkää ja joku ei. Koko keskustelu on niin lapsellinen. Jos Etelä-Suomessa ei ole talvea OLLENKAAN, ei ole normaalia, vaikka joku ei lumesta tai pakkasista pidäkään. Talvesta valittajat saa muuttaa Karibialle.
Ihan hirveää on kyllä tosiaan ollut. Ikuinen marraskuu. Olisi edes aurinkoista, se olisi jo ihan eri juttu! Jatkuva pimeys ja kaiken ympäristön paskainen, kolkko harmaus AHDISTAA. Lähimetsän joki näyttää paskanruskealta, maasto on pelkkää kuralätäkköä ilman kuivia kohtia ja sysiharmaat pilvet roikkuvat kulmakarvojen tasolla kuin painajaiset.
En kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitten kuntoon hoitaminen on paljon vaikeampaa pimeydestä ja luonnon rumuudesta väsyneenä ja masentuneena.
Niin kaikki mikä vaatii itseltä jotakin on äärestä raskasta. Helpompaa valittaa kaikesta ja laittaa kaikki omat ongelmat muiden syyksi, kuin ottaa sitä todellista vastuuta.
Siten että suhtaudun säähän kuin siihen on järkevintä suhtautua. En mitenkään koska siihen en voi vaikuttaa. Suurinta energian tuhlausta on pahoittaa mieli tai ärsyyntyä säästä.
Onhan tämä pimeys ollut vähän raskasta mutta kevät tulee ihan just.
Pahin pimeys ja vesisade on kuitenkin nyt takanapäin. Ihanaa on ollut se, ettei ollut pakkasia. Lunta voin just ja just sietää mutta pakkasista en välitä.