Korva kutisee aamuisin ja valuu pikkasen kirkasta nestettä kutinan yhteydessä
Korva ei ole kyllä yhtään kipeä. Kannattaako tästä mennä lääkäriin?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa (sic!) tippurilta.
Nyt puhuttiin korvasta eikä ky rvästä.
Mull sama juttu, ollut jo pidempään. Ei ihan jokapäiväistä. En ole ajatellut mennä lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Mull sama juttu, ollut jo pidempään. Ei ihan jokapäiväistä. En ole ajatellut mennä lääkäriin.
Joo ei mullakaan jokapäiväistä tuo ole.
Painaako siellä joku? Voi olla kuivunutta vaikkua tai alkava korvatulehdus.
Lapsellani oli kerran korvatulehdus jolloin korvasta valui kirkasta nestettä. Oli kyllä tosi kipeä eikä kutiseva. Lääkäri selitti että viruksen aiheuttama tulehdus ja tärykalvossa oli ilmeisesti nesterakkula joka oli puhjennut. Minä kävisin kyllä lääkärille näyttämässä vaikka ei kipeä olekaan. Eihän se nyt normaalia ole että korvasta nestettä valuu. Varsinkaan jos se jatkuu ja jatkuu. Voihan se olla jotain allergiaakin.
Vierailija kirjoitti:
Painaako siellä joku? Voi olla kuivunutta vaikkua tai alkava korvatulehdus.
Ei paina. Ei ollut paljon vaikkua kun topsy-puikolla koitin korvan aukon suulta. En työntänyt sitä korvakäytävään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellani oli kerran korvatulehdus jolloin korvasta valui kirkasta nestettä. Oli kyllä tosi kipeä eikä kutiseva. Lääkäri selitti että viruksen aiheuttama tulehdus ja tärykalvossa oli ilmeisesti nesterakkula joka oli puhjennut. Minä kävisin kyllä lääkärille näyttämässä vaikka ei kipeä olekaan. Eihän se nyt normaalia ole että korvasta nestettä valuu. Varsinkaan jos se jatkuu ja jatkuu. Voihan se olla jotain allergiaakin.
Allergia tuli kanssa mieleeni. On mulla ollut korvatulehduksia ja yleensä ne on olleet kipeät silloin, jolloin on ollut vaikea purra ruokaakin.
Korvakäytävän tulehduksessa kutisee ja valuu nestettä. Hoituu tipoilla.
kun minulla jatkuvasti käy niin kuin ap laitan ulkokorvaan sormalla vähän perusvoidetta tai vähän vahvenpaa.se auttaa.jas raapii niin voi tulla kirkasta nestettä.ei ole minulla vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, kirjain sinne, toinen tänne. Gonorrea se kuitenkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, kirjain sinne, toinen tänne. Gonorrea se kuitenkin on.
Tuollaista vastausta voi odottaa vain työterveyslääkäriltä.
Mulla on sama vaiva, jos käytän korvatulppia. Laitan korvakäytävään Sibicort-voidetta, joka auttaa kutinaan ja vuotokin lakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vettä korvassa.
Do dii! Vettä korvassa!
Se on pien korvakäytävän tulehdus.
Lakkaa rassaamasta sitä puikoilla äläkä päästä suihkussa vettä korvaan.
Jos ei parane itsekseen käy näyttämässä lääkärille.
Mulla kesti melkein 2 vuotta, kunnes meni niin pahaksi että yhtenä aamuna toisesta korvasta kuulo vek ja niin kipeä ettei koskea voinut. Lääkäri määräsi kortisoni+antibiootitipat ja vaiva parani viikossa. Ei mitään järkeä ollut venyttää lääkärille puhumista noin pitkään.
Ei minusta mitään nestettä valu.
t. Kirka