Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijjausviestin PostNordilta *tärkeä varoitus*

Vierailija
20.02.2020 |

Minulle tuli tekstiviesti että joudun maksamaan 2,00€ postnordille pakettini ylipainon vuoksi. Onko muille tullut samanlainen viesti? Minulla on paketti tulossa mutta se tulee postin kautta
ONNEKSI katsoin netistä "postnord huijjausviesti" ja löysin artikkelin missä varotettiin kyseisestä viestistä
ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ LAITTAKO SIIHEN TIETOJA
Porstnord ei ikinä lähetä maksupyyntö jälkeenpäin mistään painosta.

VAROKAA JA VAROITTAKAA MUITA

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis postnord itsestään on luotettava mutta postnordin NIMISSÄ leviää huijjaus viestejä sähköpostiin ja tekstiviesteinä!

Ap

Vierailija
2/10 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans eilen! Mietin, että en muista tilanneeni mitään, mutta mietin sitäkin, että on ihan hyvin mahdollista että olen vain unohtanut. Sivu, mille tekstiviestissä ollut linkki johti, oli harvinaisen hyvän näköinen ja kivaksi koodattu, erittäin helppoa olisi ollut mennä lankaan. Googlettelin myös asian tiimoilta, mutta en löytänyt mitään huijausviesteihin liittyvää. Lopulta menin surffailemaan PostNordin sivulle, ja vertailin sivuston ulkoasua viestissä olleeseen sivustoon ja totesin fontin olevan eri. En maksanut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea huijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjaus!

Vierailija
4/10 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole postnordkaan luotettava ja se on sitäpaitsi konkurssin partaalla.

Vierailija
5/10 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kans eilen! Mietin, että en muista tilanneeni mitään, mutta mietin sitäkin, että on ihan hyvin mahdollista että olen vain unohtanut. Sivu, mille tekstiviestissä ollut linkki johti, oli harvinaisen hyvän näköinen ja kivaksi koodattu, erittäin helppoa olisi ollut mennä lankaan. Googlettelin myös asian tiimoilta, mutta en löytänyt mitään huijausviesteihin liittyvää. Lopulta menin surffailemaan PostNordin sivulle, ja vertailin sivuston ulkoasua viestissä olleeseen sivustoon ja totesin fontin olevan eri. En maksanut mitään.

Siis todella uskottavan näköinen. Itse huomasin linkin olevan outo kun painoin ei ollut postnordin nimissä ja ONNEKSI googletin.

Joku nainen oli suorittanut maksun siihen:( joutui sulkemaan kortin heti sen jälkeen kun tajusi lukea jälkeenpäin netistä

Vierailija
6/10 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt noita tulee PostNordin nimissä? Aiemminhan tuli Postin nimissäkin. Ja oma lapseni sai vastaavan jostain ihan ihmeelliseltä "lähettäjältä" (lähettäjä lainausmerkeissä, sillä eihän se lähettäjä oikeasti ole se, mikä nimi näkyy puhelimessa).

Vierailija
7/10 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin euron maksun pyytäminen selkeä merkki huijauksesta.

Samaa logiikkaa käytetään monessa muussa huijauksessa, kuten joskus oli Ärrän nimellä arvonnoissa. Muka voitettu Finnkinon leffaliput, mutta täytyy maksaa 2e jotakin kuluja, en muista edes mitä.

Ihan sama miten aidolta näyttää, mutta mikään oikea asia ei maksa tuota kahta euroa, jonka maksamiseen tarvitaan luottokorttia.

Vierailija
8/10 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla yleissivistys niin alhaisella tasolla, että alkaa edes muistella onko tilannut jotakin. Vai pitäisikö sanoa, että käyttöehtojen lukeminen on jäänyt...

Vierailija
9/10 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla yleissivistys niin alhaisella tasolla, että alkaa edes muistella onko tilannut jotakin. Vai pitäisikö sanoa, että käyttöehtojen lukeminen on jäänyt...

EI pidä olla niin negatiivinen ja hakemalla hakea VIRHEITÄ.Tosi vastenmielinen tapa,kun et ole täydellisyys,vaikka niin luulet.INHOITTAVA KYLLÄKIN!!!!

Vierailija
10/10 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä huijsuksiahan on ollut maailman sivu muka eri firmojen nimissä. Välillä Posti, välillä Matkahuolto ja nyt Postnord. Älkää avatko viestejä älkääkä varsinkaan maksako yhtään mitään!