Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun teet ruokaa puolisolle ja itsellesi, kumpi saa paremman palan?

Vierailija
20.02.2020 |

Teet jauheliha- tai kasvispihvejä, kumpi saa isomman palan? Leikkaat kakkua, kumpi saa isomman palan? Viikkaat servettejä, kumpi saa paremmin onnistuneen? Leikkaat pizzaa, kumpi saa mehevämmän täytteen? Elokuvissa, kumpi saa paremman paikan? Voit vapaasti keksiä lisää esimerkkejä tähän.
Laita vielä sukupuolesi ja ikäsi ja parisuhteesi ajan vuosissa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa aina isomman palan, koska on isompi. Elokuvissa saan paremman paikan eli seinän vierestä tai päätypaikan ja mies uhrautuu istumaan tuntemattoman vieressä. N42, yhdessä 20v.

Vierailija
2/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis oletetaan että nainen tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeampi ottaa isomman/mehevämmän/enemmän täytettä sisältävän palan :) Tai se, jolla on isompi nälkä, eli kumpi ei ole töissä ehtinyt käymään lounaalla. Meillä tosin monesti kumpikin kokkaa omat ruuat, kun mies on sekasyöjä ja minä lakto-ovovege.

Servietit kumpikin osaa taitella ihan itse. Enpä ole kyllä tällaista koskaan sen syvemmin miettinyt tai kiinnittänyt huomiota.

Vierailija
4/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa isomman lihapalan ja nainen isomman palan kakkua.

Mies saa 2 grillimakkaraa, nainen yhden.

Nainen saa karkkipussin, mies ei huoli.

Nainen saa isomman palan jäätelöä, mies haluaa pienen.

Vierailija
5/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä annostelen/teen, mies saa paremmat. Jos toisinpäin, niin minä.

Vierailija
6/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso, ihan joka kerta (ruuasta puhuttaessa) - jos siis mina laitan ruokaa, ja laitan sita yleensa vain viikonloppuisin jos silloinkaan.

Meilla tosin mies muutenkin syo isompia annoksia kuin mina, koska...noh, on mies ja miehen energiantarve on suurempi kuin naisen. On myos mua nuorempi, eli kuluttaa jo ikansa puolesta ihan eri lailla kuin mina. 

Sen sijaan jos ollaan leffassa tms niin mies kylla yleensa vaatii etta mina saan paremman paikan.

Ravintolassa vetaa mulle tuolin sille paikalle, josta on parempi nakoala saliin/jne. 

Jos sataa ja on vain yksi sateenvarjo niin kylla se olen mina, joka sen alla kavelen ja mies sita mulle pitelee. 

N44, n. 1,5 vuotta parisuhteessa (josta reilut puoli vuotta avoliitossa)

Vierailija
7/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa isomman palan :) en itse jaksaisi syödä yhtä isoja määriäkään kuin hän. Pituus eroa meillä 30cm ja painoeroa 26kg.

Vierailija
8/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jolle ko. asia on tärkeämpi. 

Jos syödään parma-rucola pizzaa, niin minä saan isomman palan. Jos syödään muuten vain pizzaa, mies saa isomman palan, koska syö enemmän. 

Jos syödään pihviä, niin minä saan paremman ja pienemmän palan, koska en oikein siitä tykkää. Mies saa paljon ja mitä tahansa, koska hänelle kelpaa mikä tahansa. 

Jos juodaan viiniä, niin se saa enemmän, kellä ollut rankempi päivä. 

Vierailija
9/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa kaikista liha- ja kalaruuista kaikki palat, koska teen meille erilliset ruuat. Samasta syystä emme koskaan syö samaa pizzaa. En viikkaa serviettejä. Ravintolassa noudatan aina etikettiä, jonka mukaan miehellä on näköala ravintolasaliin, en oikein itsekään tiedä miksi.  Elokuvissa yms pyrin varaamaan meille sellaiset paikat, että molemmat näkevät yhtä hyvin. Jos niin ei kuitenkaan käy ja olemme konsertissa, mies saa paremman paikan, koska hänelle on tärkeämpää myös nähdä kuin vain kuulla. Elokuvissa taitaisin itse ottaa sen paremman paikan. Kotisohvalla minulla on parempi paikka, mutta emmepä juuri katso televisiota. Lentokoneessa minä tarjoudun istumaan keskipaikalla, koska olen pienempi,  ja mies saa käytäväpaikan (enemmän tilaa oikaista itseään) tai ikkunapaikan.

N50+, parisuhteen kuudes vuosi menossa

Vierailija
10/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, jolle ko. asia on tärkeämpi. 

Jos syödään parma-rucola pizzaa, niin minä saan isomman palan. Jos syödään muuten vain pizzaa, mies saa isomman palan, koska syö enemmän. 

Jos syödään pihviä, niin minä saan paremman ja pienemmän palan, koska en oikein siitä tykkää. Mies saa paljon ja mitä tahansa, koska hänelle kelpaa mikä tahansa. 

Jos juodaan viiniä, niin se saa enemmän, kellä ollut rankempi päivä. 

Ai niin: 

51 v, yhdessä 7 vuotta. 

Vierailija
11/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä suhteessa olin aina se kiltti ja ajattelin puolisoa ensin ja kuulin kyllä jos en joskus oliut huomioinut. Minua vain ei huomioitu. Nykyisin asetan itseni etusijalle. Ei sitä kukaan muukaan tee. Lapset saa parhaat palat, mutta miehiä en mielistele. Miesystäväni tulee lasten ja minun jälkeen. Omistani otan parhaat päältä.

Vierailija
12/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää leikata iso ja pieni kakkupala? Hommahan hoituu tunnetusti niin, että se, joka leikkaa, antaa toisen valita. Näin toimien se leikkaaja yrittää todennäköisesti saada aikaiseksi mahdollisimman samankokoiset palat. Jää sitten toisen valittavaksi, huomaako hän niissä paloissa jotain eroa. 

Tietysti jos on jo selvillä, että toinen haluaa pienen/huonon ja toinen ison/hyvän, niin asia erikseen. 

Vierailija
13/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tarpeeksi ruokaa. Ei tartte säännöstellä. Molemmat saa niin monta ja niin hyvää palaa kuin haluavat.

Vierailija
14/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa paremmat, isommat ja mehevimmät palat jne ruuan osalta,  mutta karkkeja jakaessani otan itselleni parhaat karkit ;)

Vierailija
15/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzat tilataan aina molemmille omat koska meillä erilaiset maut. Ruokaa mies saa aina enemmän koska on suuriruokaisempi. Makeita herkkuja saan minä koska mies ei makeasta välitä. Kaikessa mennään sen mukaan että se jolle joku asia on tärkeämpi saa sen paremman/isomman.

Vierailija
16/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ei ole puolisoa nyt, mutta syön ajoittain exänkin kanssa. Ns. parempi pala on kyllä vähän venyvä käsite.

Itse otan kyllä isomman pihvin, toisaalta meillä on saanut useammankin, harvoin täytyy siihen yhteen palaan tyytyä.

Siinä mun lihanpalassa saattaa olla myös läskiä jota meillä ei muut syö, ja sen kuivakkaimman palan saa joku muu, joten mikä se on av-mamman mielestä se parempi?

Ex tykkää myös ihan vetisiksi kasoiksi täytetyistä pitsoista, ja mun mielestä kohtuus ja ohut pohja on parempi. Syön kuitenkin useamman palan, nälkäiseksi en ruokailussa jättäytyisi. Syön kerran päivässä, ex syö useammin kuten lapsetkin.

Makeita en syö juuri koskaan, joten yleensä muut jakavat ne miten tahtovat.

Ja tämä nyt on pätenyt vähän joka seurustelusuhteessa.

Vierailija
17/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä laitan annokset, niin annan miehelle nätimmän annoksen. Jos mies laittaa annokset, niin valitsee paremman yleensä minulle. Monesti myös käytetään taktiikkana sitä, että jakaja ei saa valita annostaan. Pitsassa ja pannukakussa paremmat palat kuuluvat minulle. Leffassa mies tarjoaa parempaa paikkaa yleensä minulle mutta, jos on miehelle tärkeä leffa, niin parempi paikka kuuluu hänelle. Mies saa yleensä viimeisen palan herkkua.

N30, 14 vuotta yhdessä.

Vierailija
18/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö te oikeasti samasta pizzasta? Onko se pakastepizza, kotitekoinen vai pizzerian? Perhepizza?

Minä kun teen itse, niin vähintään neljä pellistä neljälle teen. Niistä voi sitten jäädä seuraavalle päivälle toki, ja järjestys taitaa olla yleensä se että lapset syövät halutessaan, sitten minä, mies voi syödä aina makkaraa.

Vierailija
19/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso tietysti ❤

Vierailija
20/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "mies tietysti" naiset, oletteko niitä jotka voivat tehdä miehelle voileipiäkin valmiiksi, se kun täällä tuntuu nostavan useimmilla karvat pystyyn?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi