Miksi vangit saavat ilmaisen influenssarokotteen, mutta rehelliset ihmiset eivät?
Väärin palkita rikoksista.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/843059-rokotus-kannattaa-viel…
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Saan rokotteen, koska sairastin syövän. Joskus käy ihan uskomaton tuuri.
Kannattaa suositella muillekin! ;)
Tiiviissä yhteisöissä elävillä on suuri riski saada tartunta jos yksikin on sairas. Sen takia saavat rokotteet. On halvempaa rokottaa kuin hoitaa vankilallista petipotilaita. Normaaleissa olosuhteissa (eli ei suljetussa yhteisössä) elävät voivat omilla toimillaan ehkäistä tartuntaa, vangit eivät. Toki riskiryhmät sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Koska rokoite heille tulee halvemmaksi kuin se, että tauti leviää nopeasti tuollaisessa suljetussa tilassa ja maksetaan kalliita sairaalamaksuja.
Miksi minun sairastelujen kustannukset eivät kiinnosta valtiota? Vangit kuolkoon tauteihin, ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Heh, en kyllä tuosta olisi kateellinen. Mun puolesta saa vankeihin lykätä vaikka kaikki noi influenssapiikit. Itse en niitä suin surminkaan ottaisi. Moni tuttu on kertonut, että kipeämmäksi ovat vaan tulleet.
Ja he joilta henki on lähteny ovat ikuisesti hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, ne saa siellä myös ilmaiset kuntosalit, opiskeluvalmentajat ja ruuan valmiina pöytään. Toisaalta itse varmaan tylsistyisin tuollaisten vähäjärkisten seurassa melko nopeasti, joten en viitsisi hankkiutua täysihoitoon vain täysihoidon takia.
Valtaosa heistä on tatuoituja ja heikkolahjaisia, mutta joukossa on myös skarppeja talousrikollisia.
Toisaalta - jääkö skarppi talousrikollinen kiinni? :D
George Soros ei jole jäänyt kiinni,molemmat oikeisto ja vasemmisto pitää heistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, ne saa siellä myös ilmaiset kuntosalit, opiskeluvalmentajat ja ruuan valmiina pöytään. Toisaalta itse varmaan tylsistyisin tuollaisten vähäjärkisten seurassa melko nopeasti, joten en viitsisi hankkiutua täysihoitoon vain täysihoidon takia.
Valtaosa heistä on tatuoituja ja heikkolahjaisia, mutta joukossa on myös skarppeja talousrikollisia.
George Soros ei jole jäänyt kiinni,molemmat oikeisto ja vasemmisto pitää hänestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan ilmaisen rokotteen, koska kuulun riskiryhmään. Mieluummin maksaisin rokotteesta ja olisin kuulumatta riskiryhmään.
Se on ihan eri asia. Sä et oo voinut vaikuttaa sairauteesi, mutta vangit ovat voineet valita ovatko rikollisia vai rehellisiä.
Vankien rangaistus on vapauden menetys, ei sairastuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska rokoite heille tulee halvemmaksi kuin se, että tauti leviää nopeasti tuollaisessa suljetussa tilassa ja maksetaan kalliita sairaalamaksuja.
Miksi minun sairastelujen kustannukset eivät kiinnosta valtiota? Vangit kuolkoon tauteihin, ihan sama.
Miksi sinun sairastelusi pitäisi ketään kiinnostaa? Mitä nopeammin kuolet pois, sitä parempi kaikkien kannalta.
Vangit saa ilmaisen terveydenhuollon yksityiselläkin. Kaikki toiveet toteutetaan. Pienikin nuhan tuleminen ja lääkäri tutkii potilaan niin tarkasti jälkitarkastuksineen, ettei tavallinen ihminen saa koskaan niin perusteellista tarkastusta. Vangeilla on lepposat oltavat Suomessa. Saavat opiskella, tehdä töitä pienen palkan kannustamana. Heille keksitään vapaa-ajan toimintaa ja sitten tullaan päivällispöytään. Helppoa heillä.
En kuulu riskiryhmään ja olen saanut ilmaiseksi terveyskeskuksesta. Töissä saa myös halutessaan, kun hoitaja tulee toimistolle.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa jopa säästää yhteiskunnan rahoja kun vangit pysyvät terveenä. Eiköhän siinä sellainen ajatus ole taustalla.
Päinvastoin,vapautuksen jälkeen huonokuntoisten vankien voimat eivät riitä aiheuttamaan niin paljon kustannuksia yhteiskunnalle kuin rötöstelykuntoiset vangit.
Niin, aattele että ne saa myös asua siellä ihan ilmaiseksi ja ruokaakin taitavat saada! Ihan epäistä!
Voisiko olla kyse niinkin tylsästä asiasta, että laitoksessa asuvilla on suuri riski saada se influenssa ja jos se leviää vankilassa, niin koko lössin hoitaminen tulee paljon kalliimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan ilmaisen rokotteen, koska kuulun riskiryhmään. Mieluummin maksaisin rokotteesta ja olisin kuulumatta riskiryhmään.
Se on ihan eri asia. Sä et oo voinut vaikuttaa sairauteesi, mutta vangit ovat voineet valita ovatko rikollisia vai rehellisiä.
Vankien rangaistus on vapauden menetys, ei sairastuttaminen.
Kuuluuko silkkihansikkain käsittely tähän rangaistukseen?
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska vankiloista ei haluta tehdä minkään taudin pesiä.
Siellä ne ovat näet vartijatkin työssään.
Kukaan ei keksinyt antaa niitä rokotteita vartijoille?
Vierailija kirjoitti:
Niin, aattele että ne saa myös asua siellä ihan ilmaiseksi ja ruokaakin taitavat saada! Ihan epäistä!
Voisiko olla kyse niinkin tylsästä asiasta, että laitoksessa asuvilla on suuri riski saada se influenssa ja jos se leviää vankilassa, niin koko lössin hoitaminen tulee paljon kalliimmaksi.
Tarviiko niitä hoitaa? Ja eikö niille voisi syöttää vaikka kaurahiutaleita tjsp gourmet-aterioiden sijaan
Vierailija kirjoitti:
Saan rokotteen, koska sairastin syövän. Joskus käy ihan uskomaton tuuri.
Niinpä. Toivottavasti näitäkin kommentoijia onni potkaisee vielä oikein kunnolla ja pääsevät vankilan notkuvien pitopöytien ja helppojen töiden ja ilmaisten kuntosalien ja influenssarokotusten pehmeän pörröiseen huomaan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on Suomen oikeusvaltio. Huolehtii rötöstelijöiden ja nistien kunnosta ja hyvinvoinnista sekä suojelee pedofiileja muilta vangeilta.
Vankilan ulkopuolella kunnon ihmisen ja nistin/rikollisen väliset tilanteet ratkaistaan poikkeuksetta tavalla tai toisella nistin/rikollisen hyväksi. Oikeus puolustaa sitä joka löi ensin.
Rikollisilla ja nisteillä on Suomessa suojeltu ja etuoikeutettu status.
Minä näen taas sen niin, että rikolliselle ei anneta mahdollisuutta sairastua ja kuolla pois kärsimästä tuomiotaan.
Ei kai kukaan perusterve näitä turhia rokotuksia edes ota? Ja jos sen nyt omaksi ilokseen haluaa niin ei voi olla alle 40 eurosta kiinni.
Jollakinhan nekin on testattava...