Mies taantui teiniksi vauvan syntymän jälkeen
Mikähän tähän auttaisi? Ennen ihan tavallisen fiksu ja vastuullinen mies taantui teiniksi vauvamme syntymän jälkeen. Kiukuttelee koko ajan jostain, haluaa huudattaa yöllä tvtä vaikka vauva nukkuu (joten vauva sitten herää), kun pyydän laittamaan hiljaiselle niin suuttuu ja puhuu kuin minä hänen kiusaksi keksisin rajoituksia, loukkaantuu koko ajan ja mököttää, tekee kyllä yhä osuutensa kotitöistä mutta nykyään marttyyrin elkein jne. Lapsi täytti nyt vuoden eli tätä on jatkunut noin vuoden. En tunne enää olevani parisuhteessa aikuisen kanssa. Onko tämä tavallista ja mikä auttaa?
Kommentit (263)
Tiedät kai itsekin että tuollainen mies on menetetty tapaus.
Ja ap:sta kuoriutui vauvan syntymässä jumalainen kuningatar, jossa ei ole yhtään moitittavaa asiaa? Mutta mies on ilkeä kus pää?
Miksi et ole jo ottanut eroa? En katsoisi päivääkään. Jos mies yhtään kiusaisi vauvaa esim valvottamalla (tv huutaa) niin ukko lentäis pihalle ikkunankarmit kaulassa. Miten voi olla noin tossu nainen ettet saa joko miestä kuriin tai pellolle?
Niin, kävikö teille että teidän aiemmin yhteinen ja samaan hiileen puhaltanut tiiminne jakaantui kahteen vastakkaiseen joukkueeseen kun sinä sait vauvasta hauskemman pelikaverin? Vastakkaisen joukkueen pillin mukaan ei ole hauska tanssia jolloin on paras ajatella vain omaa etua.
Tämmöisiä juttuja kun lukee jatkuvasti niin eipä niitä lapsia huvita alkaa tehtailemaan, siinäpä laskekoon syntyvyys ennestään. Ei eläinmaailmassakaan uros huolehdi jälkeläisistään, kyllä se taitaa olla ihmisillä ihan sama, luonnotonta nuo kotileikit.
Olisin halunnut lapsia oikeasti, en vaan uskalla luottaa että mieheni hoitaisi osansa. Yksinhuoltajaksi en missään nimessä halua jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kävikö teille että teidän aiemmin yhteinen ja samaan hiileen puhaltanut tiiminne jakaantui kahteen vastakkaiseen joukkueeseen kun sinä sait vauvasta hauskemman pelikaverin? Vastakkaisen joukkueen pillin mukaan ei ole hauska tanssia jolloin on paras ajatella vain omaa etua.
Maailman säälittävin otus on aikuinen mies, joka on kateellinen omalle lapselleen.
Olen tämän lähipiirissä nähnyt, onneksi ei osunut omalle kohdalle. Mies äkkäilee, koska nainen huomioi vauvaa enemmän kuin miestään; jonka oikeastaan ainakin aivan pikkuvauvavaiheessa olevan melko luonnollista ja ymmärrettävää. Aikuinen mies osaa pitää huolen itsestään, vauva ei.
Miehen taantuminen on mustasukkaisuutta, ei mitään muuta. Tietenkään kumppaniaan ei saa sivuuttaa tai ignoorata lapsen tulon takia, mutta ainakin hetken aikaa prioriteetit ovat erit kuin ennen lasta. Siihen on isänkin sopeuduttava.
Vierailija kirjoitti:
Toivon kovasti, ettei sinulla ole lapsia. Perhe on yksikkö, yhtä tiimiä. Ei ole vastakkaisia joukkueita.
Vierailija kirjoitti:
Ja ap:sta kuoriutui vauvan syntymässä jumalainen kuningatar, jossa ei ole yhtään moitittavaa asiaa? Mutta mies on ilkeä kus pää?
Älä viitsi. En väittänyt mieheni olevan ilkeä enkä kus pää. Kirjoitin, että hän käyttäytyy kuin teini. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole jo ottanut eroa? En katsoisi päivääkään. Jos mies yhtään kiusaisi vauvaa esim valvottamalla (tv huutaa) niin ukko lentäis pihalle ikkunankarmit kaulassa. Miten voi olla noin tossu nainen ettet saa joko miestä kuriin tai pellolle?
Helppo se on ulkopuolelta väittää, että itse olisi jo ottanut eron. Ei sitä voi tietää, ellei ole ollut itse samassa tilanteessa. Ei ole kovin helppo ottaa eroa vauvaperheessä. Tietenkin sitä toivoo, että toinen muuttuisi takaisin omaksi itsekseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin typerä kommentti, että en oikein tiedä mitä tähän pitäisi kommentoida. Mielestäni molempien vanhempien pitää "pelata" vauvan suuntaan ja vauvan hyväksi, ja puhaltaa yhteen hiileen siinä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman säälittävin otus on aikuinen mies, joka on kateellinen omalle lapselleen.
Olen tämän lähipiirissä nähnyt, onneksi ei osunut omalle kohdalle. Mies äkkäilee, koska nainen huomioi vauvaa enemmän kuin miestään; jonka oikeastaan ainakin aivan pikkuvauvavaiheessa olevan melko luonnollista ja ymmärrettävää. Aikuinen mies osaa pitää huolen itsestään, vauva ei.
Miehen taantuminen on mustasukkaisuutta, ei mitään muuta. Tietenkään kumppaniaan ei saa sivuuttaa tai ignoorata lapsen tulon takia, mutta ainakin hetken aikaa prioriteetit ovat erit kuin ennen lasta. Siihen on isänkin sopeuduttava.
Tästähän meilläkin varmaan on kyse. Mutta mitä minä voin tehdä asialle? Ap
Miehellä on kriisi, pitää laittaa joku toinen oman itsen edelle seuraavien 20 vuoden ajaksi. On kovin helppoa olla saavana osapuolena, nyt on sitten tehtävä toisin, huvitti tai ei. Ei mikään uusi ilmiö. Toiset kasvavat tilanteen mukaan, toiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Niin taas taantui. Mitä aloittaja sai tästä miesviha-aloituksestaan?
Voisitko selittää minulle miten se, että kirjoitan parisuhdeongelmastani, enkä yleistä asiaa koskemaan muita miehiä, vaan kerron että yhden miehen, oman mieheni, käytös rasittaa minua, niin miten se on miesvihaa? Koska se nimittäin ei ole sitä. Ap
Miksi jotkut miehet lapsen synnyttyä teiniytyvät kun pitäisi puolison kanssa yhdessä ottaa vastuu lapsesta? Samalla uhriutuen, kuinka on syrjäytetty lapsen ja puolison elämästä, vaikka ihan itse on itsensä syrjäyttänyt siihen omaan teinimaailmaansa.
Samalla mies kylvää eron siemenet.
Se on se että nainen unohtaa PARIsuhteen. Tuo tie on eron tie. Jos et anna samaa mahdollisutta miehelle oppia hoitamaan lasta YHDESSÄ, ei niin että sinä kerrot miten kaikki hoidetaan, niin tottakai mies ulkopuolisena kokee olevansa vain kolmas pyörä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut miehet lapsen synnyttyä teiniytyvät kun pitäisi puolison kanssa yhdessä ottaa vastuu lapsesta? Samalla uhriutuen, kuinka on syrjäytetty lapsen ja puolison elämästä, vaikka ihan itse on itsensä syrjäyttänyt siihen omaan teinimaailmaansa.
Myös tuo uhriutuminen on näkynyt meillä. Ap
Todennäköisesti paljasti vain todellisen luonteensa. Nyt kun on lapsikin niin ei tarvitse enää esittää parempaa. Ei se vaimo siitä silti mihinkään lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös tuo uhriutuminen on näkynyt meillä. Ap
Se on seurausta siitä ettet hoida parisuhdetta vaan oletat miehesi hoitavan asioita koska päätät niin hänen puolesta.
Valitettavaa. Suora konfrontaatio, varmista, että viesti on kuultu ja ymmärretty. Viimeistään vaihto parempaan auttaa, jos muutosta ei tapahdu.