Verenpaine
Milloin viimeksi mittasit ja mitkä oli arvosi?
Sairastatko mitään?
Kommentit (43)
125/75 mitattu pari päivää sitten. En tällä hetkellä sairasta mitään.
142/102, lääkitys on, mutta ei tehoa. Pitäisi varata pian uusi aika lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Hui miten korkea :0 minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Sairastan verenpainetautia, johon syön kolmea lääkettä, ja viimeksi mittasin ohjeiden mukaan viime lokakuussa, ennen kontrollikäyntiä lääkärillä. En muista ihan tarkkaan, mikä mittausten keskiarvo oli, koska paperi jäi lääkärille, mutta hyväksyttävän ylärajoilla se oli - ehkä 145/85. Lääkitykseen ei kuitenkaan tullut muutoksia, ainoastaan lääkkeiden ottamisen ajankohtaa muutettiin.
Mitä oireita verenpaine tauti aiheutti ennenkun tiesit sairastavasi sitä?
112/78, lääkitys on, ei muita sairauksia. N44
En muuten ymmärrä miksi minua sanotaan aina tk:ssa perusterveeksi vaikka minulla on verenpainetauti. Se ON sairaus johon on lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
110/73 tänään.
Unohtui laittaa. Minulla on migreeni, johon täsmälääkkeitä, ei muita sairauksia. Olen nelikymppinen nainen.
Jos käytetään samaa logiikkaa kuin vanhusten korkean kolesterolin kanssa, niin korkea verenpaine on pelkästään eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastan verenpainetautia, johon syön kolmea lääkettä, ja viimeksi mittasin ohjeiden mukaan viime lokakuussa, ennen kontrollikäyntiä lääkärillä. En muista ihan tarkkaan, mikä mittausten keskiarvo oli, koska paperi jäi lääkärille, mutta hyväksyttävän ylärajoilla se oli - ehkä 145/85. Lääkitykseen ei kuitenkaan tullut muutoksia, ainoastaan lääkkeiden ottamisen ajankohtaa muutettiin.
Mitä oireita verenpaine tauti aiheutti ennenkun tiesit sairastavasi sitä?
Ei se tuntunut miltään ennen kuin jouduin sairaalahoitoon sydämen vajaatoiminnan ja keuhkoveritulpan takia. Siinä vaiheessa oli väsymystä, hengenahdistusta, palelua ja yskää - näitä luulin pitkittyneeksi flunssaksi. Sydämen vajaatoiminta aiheutui siis korkeasta verenpaineesta ja veritulppa sydämen vajaatoiminnasta. Korkeimmat mitatut lukemat olivat noin 225/160.
n. 130/85 ja syön beetasalpaajaa joka laskee sykettä ja verenpainetta.
110/63
Pulssi 50-55
Ei lääkkeitä, N63 v
Mun miehellä oli viimeksi 157/111 ja omasta mielestään normaali eikä halua mennä lääkäriin. Taidan jättää tuon idiootin ennen kuin se kuolee ja etsiä normaalin miehen.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä oli viimeksi 157/111 ja omasta mielestään normaali eikä halua mennä lääkäriin. Taidan jättää tuon idiootin ennen kuin se kuolee ja etsiä normaalin miehen.
Odota nyt vaan, jos miehellä on hyvä henkivakuutus ja tulot. Saat mojovan leskeneläkeen. Ehdit etsimään uusia ukkoja leskenäkin.
Korkea verenpaine johtuu aina infektiosta, useimmiten todella isosta infektiosta pereäsuolessa, jos on korkeat lukemat. Se aiheuttaa bakteremiaa, harvoin kuitenkaan sepsistä, ellei infektiopesäke jossakin sitten kertaheitolla jostakin syystä puhkea. hsCRP, joka mittaa matalaa tulehdusta on aina koholla verenpainetaudeissa. Tämä tulehdus voi tulla peräsuolen infektiopesäkkeestä. Hoitona pitäisi olla aina antibiootit, verenpainelääkkeet eivät hoida infektiota oikein! Ne ovat bakteriostaattisia ja aiheuttavat mm. antibioottiresistenssia tutkimusten perusteella.
Mitään tästä kirjoituksesta ei voi kiistää tieteelliseltä pohjalta, oikein mikä oikein. Pseudotiede, mitä lääke"tieteessä" paljon harrastetaan, ei ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis toi alapaine on korkea, ja se onkin se pahempi jos on korkea, tai arvot lähekkäin toisiaan on myös huono asia.
Mulla oli 240/135 kun menin muun asian takia lekuriin annettiin pelkkää beetasalpaajaa aluksi ja ihmettelivät kuin ei alkanut laskemaan, näin täällä Vantaan tk:ssa hoidetaan korkeaa verenpainetta!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja paljonko on ylipainoa?!