Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teidän parhaat vinkit tehokkaaseen aamuun?

Vierailija
19.02.2020 |

Ja tehokkaalla tarkoitan siis sitä että saan itseni ruokittua ja laitettua ihmisen näköiseksi ilman että siihen menee ikuisuutta. Kaipaan parempaa rytmiä aamuihin, kikkakolmoset esiin!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on aamussa sulle se vaikein asia?

Se kun ei enää saa unta ja joutuu heräämään. Siihen oikea lääke olisi vake and bake mutta eihän sitä saa olla niin auta kuin odottaa iltaa.

Vierailija
22/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina illalla kahvinkeitin valmiiksi, vaatteet valmiiksi, tavarat kassissa.

Ilman lapsia:

Herätys 6:45

Kävelen keittiöön ja valmiiksi täytetty kahvinkeitin päälle

Käy nopeasti vessassa

Kylppäriin, jossa pesen hampaat, laitan hiukset ja meikin

Kodinhoitohuoneessa puen valmiiksi esille laitetut vaatteet

Noin 7:00 menen täysin valmiina keittiöön aamukahville/palalle

7:10 nousen ylös ja menen eteiseen, jossa puen ulkovaatteet ja otan kassini mukaan

7:12 kävelen ulos ovesta, jotta kerkeän bussiin

Lasten kanssa:

Muuten sama, mutta 7:05 herätän itse täysin valmiina lapset, jos eivät ole jo heränneet.

Lapsille pieni jugurtti ja kaakaota (syövät puuron ja leipää päiväkodissa) ja juon itse lisää kahvia

7:20 lapset aamupesulle.

Käyvät vessassa itsenäisesti, pesen molempien hampaat ja naaman, autan pienempää pukemaan. (Vaatteet on valmiiksi vessan vieressä tuolilla)

7:30 puetaan ulkovaatteet ja lähdetään

Yleensä ollaan ulkona noin 7:35

Me suunnilleen vuorotellen miehen kanssa hoidetaan lasten vienti ja auttaminen aamulla ja toinen saa huolehtia silloin vain itsestään. Miehen tyyli on ihan erilainen, kun mun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peset kasvot ja hampaat ja harjaat hiukset. Vaatteet päälle tietenkin. Olet valmis. Aamiaisen jätät syömättä, jos niin helpon asian kanssa voi olla ongelmia.

Vierailija
24/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksinkertaisesti rutiinit ja tarpeeksi ajoissa heraaminen. 

Heraan, starttaan kahvinkeittimen. Silla valin kun se "lammittelee" (so. puhdistaa itsensa ja katselee, etta on tarpeeksi vetta ja papuja, ja etta purusailio ei ole taynna), laitan joko puuron mikroon tai leivat paahtimeen, tai jogurtit ja myslit valmiiksi. Silla valin kun keitin jauhaa papuja ja valmistaa kahvia, valmistelen tarvittaessa joko puuron ja leivat loppuun. 

Aamiaisen aikana kuuntelen aanikirjaa ja syon rauhassa.

Sitten onkin aamucacan aika, sielta samalla suihkuun. 

Seuraavana silmanymparys- ja kasvovoide, meikkaus. Aanikirja taas mukana menossa. 

Hiusten laitto.

Tyovaatteet paalle ja ovesta ulos. Tyovaatteet on paatetty muitten aamurutiinien aikana - kuitenkin ennen meikkausta, etta tietaa milla vareilla pitaa ehostaa. 

Heraan 06.20 ja olen ovesta ulkona 07.50 - tyot alkaa kahdeksalta. 

Tama kuulostaa sluibailulta, mutta mulla on minuutintarkka ohjelma. :)