Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teidän parhaat vinkit tehokkaaseen aamuun?

Vierailija
19.02.2020 |

Ja tehokkaalla tarkoitan siis sitä että saan itseni ruokittua ja laitettua ihmisen näköiseksi ilman että siihen menee ikuisuutta. Kaipaan parempaa rytmiä aamuihin, kikkakolmoset esiin!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän syömättä ja syömättä. Nukun siihen asti että puen ja kävelen ulos ovesta.

Vierailija
2/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki herään max 15 min ennen bussille lähtöä. Vaatteet niskaan, hiukset ponnarille ja menoks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme asiaa joiden avulla saan maksimoitua aamujen tehokkuuden. Olen todella aamu-uninen, joten olen valmis tekemään hieman erikoisiakin ratkaisuja aamuissani, jotta saan sen ekstra 15 min unta.

Kohta 1

Valitsen aina illalla vaatteet valmiiksi aamua varten. AINA. Siinä säästää yllättävän paljon aikaa. Myös töissä tarvittavat asiat ovat valmiina laukussa.

Kohta 2

Istun pöntöllä ja meikkaan yhtä aikaa. Kuulostaa hieman erikoiselta, mutta se toimii.

"Toimitus" loppuu yleensä hieman ennen kuin meikki on valmis.

Kohta 3

Soseutan aina kerralla paljon mansikoita tai mustikoita. Aamulla laitan pulloon jogurttia sekä muutaman lusikallisen marjasosetta ja sekoitan sen ravistamalla. Ei tarvitse alkaa blenderin kanssa säätämään ja silti saa mukavasti vitamiineja heti aamusta.

Vierailija
4/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juurikin se ärsyttävä ihminen joka herää 2h ennen lähtöä vaikka väsyttäisi. Haluan vaan viettää aamuni hi-taas-ti. Pidän pieniä levähdystaukoja aamutoimien välillä ja aina juuri ennen vaatteiden pukemista käperryn sohvalle ottamaan 10min power napit.

Onneksi työt alkaa vasta 9.30, joten ei tarvitse herätä hurjan aikaisin.

Vierailija
5/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 7.22

Vessa 7.23-7.26

Hiukset 7.26-7.30

Meikki 7.30-7.35

Aamupala 7.35-7.40

Vaatteet 7.40-7.43

Ulkovaatteet 7.43-7.45

Ulos ovesta 7.45

Bussi lähtee 7.48

Tässä monen vuoden hionnan tulos.

Vierailija
6/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on aamussa sulle se vaikein asia?

Vierailija
7/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina metallimusiikkia soimaan niin johan herään ja jaksaa meikata.

N26

Vierailija
8/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on aamussa sulle se vaikein asia?

En oikein edes tiedä. Tuntuu että kaiken vaan voisi tehdä tehokkaammin. Niinkuin tuossa yhdessä viestissä kerrottiin vinkki smoothieen ilman tehosekoitinta. En olisi sellaista koskaan itse tajunnut.

Vierailija
9/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotan illalla farkut sängyn viereen ja jätän paidan päälle sekä sukat jalkaan. Aamulla ei tarvitse muuta kuin vetää housut jalkaan ja suunnata jääkaapille.

M 32

Vierailija
10/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen juurikin se ärsyttävä ihminen joka herää 2h ennen lähtöä vaikka väsyttäisi. Haluan vaan viettää aamuni hi-taas-ti. Pidän pieniä levähdystaukoja aamutoimien välillä ja aina juuri ennen vaatteiden pukemista käperryn sohvalle ottamaan 10min power napit.

Onneksi työt alkaa vasta 9.30, joten ei tarvitse herätä hurjan aikaisin.

Jos mä menisin sohvalle makaamaan niin se olisi vaarallista peliä! :o heräisin 3 tunnin päästä. Niin väsynyt olen aamuisin.

Vierailija
11/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse vaatteet valmiiksi jo illalla.

Tee aamupala valmiiksi niin pitkälle kun voit. Jos kuljet joukkoliikenteellä, voisiko aamupalan syödä matkalla?

Meikkaa vain välttämättömästi.

Jos pitkät hiukset, laita ne illalla letille. Aamulla on valmis kampaus.

Vierailija
12/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten myötä sitä on oppinut oikeasti käyttämään aikaa tehokkaasti. Ja nimenomaan ennakointi on se juttu! Eli illalla mahd. Paljon asioita valmiiksi kuten just vaatteet, tarkistaa laukussa kaikki tarvittava, aamupala välineet mitä nyt aikookaan syödä niin valmiiksi jne. Ja pahin virhe on jos jää lojumaan puhelin kädessä..sitten varmasti tulee kiire.

Vierailija
13/24 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto vei aamiaisen tarpeen. Muutin rautatieaseman viereen. Valitsen vaatteet valmiiksi. Nykyään on helpot aamut verrattuna aiempaan sähläämiseen.

Vierailija
14/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.00 herätys, 5.05 ylös. Koira ulos, (jos pakkasta niin tässä kohtaa auton käynnistys), vessaan, vaatteet päälle, koiralle murot kuppiin, ovesta ulos ja koira sisään, autolle, pihasta pois 5.15.

Töissä ei tarvitse olla laitettu. Eka ateria vasta lounaalla.

Vierailija
15/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys, aamutoimet ja hampaiden pesu.

Edellisenä iltana valitut vaatteet päälle. Vaatteet ovat pukemisjärjestyksessä vaatetelineellä.

Kahvinkeitto. Edellisenä iltana olen ottanut suodatinpaperin ja lempikahvimukini keittimen viereen.

Leipä levitteella ja kahvi aamupalaksi seisaallaan syöden.

Silmäympärysvoide, ripsari ja puuteri. Nämä valmiina kylppärin tasolla. Hiusten harjaus.

Päällysvaatteet päälle. Pipo, hanskat ja huivi pinottuna käsilaukun päälle jo edellisenä iltana. Lompakko, autonavaimet ja kotiavamet laitettu käsilaukkuun jo edell. Iltana.puhelin laukkuun. Ovesta ulos.

Vierailija
16/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätys, aamutoimet ja hampaiden pesu.

Edellisenä iltana valitut vaatteet päälle. Vaatteet ovat pukemisjärjestyksessä vaatetelineellä.

Kahvinkeitto. Edellisenä iltana olen ottanut suodatinpaperin ja lempikahvimukini keittimen viereen.

Leipä levitteella ja kahvi aamupalaksi seisaallaan syöden.

Silmäympärysvoide, ripsari ja puuteri. Nämä valmiina kylppärin tasolla. Hiusten harjaus.

Päällysvaatteet päälle. Pipo, hanskat ja huivi pinottuna käsilaukun päälle jo edellisenä iltana. Lompakko, autonavaimet ja kotiavamet laitettu käsilaukkuun jo edell. Iltana.puhelin laukkuun. Ovesta ulos.

Mies hoitaa lasten kouluunlähdön. Säästää aikaa sekin.

Vierailija
17/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet illalla kaiken valmiiksi: valitset vaattet ja aamiaisen (leipä tai tuorepuuro jääkaappiin). Herätessä kävelet vessaan, pissaat ja peset hampaat. Sitten puet, juot lasin vettä ja otat aamiaisesi matkaan (syöt sen bussissa tai autossa tai työpaikalla). Ei tartte  herätä kun varttia aiemmin.

Vierailija
18/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistautuminen illalla mahdollisimman tehokkaasti. 

Vaatteet valmiiksi itselle ja lapsille. Eväät rasiaan ja jääkaappiin odottamaan.

Aamupala-ainekset mahdollisimman hyvin valmiiksi. Kulhot yms. pöydälle. Kahvi ja vesi valmiiksi kahvinkeittimeen. 

Lasten pukeminen, potalla käyttäminen. Tässä vaimo on mukana.

Aamupala lapsille ja itselle, lastenohjelmat pyörivät taustalla samalla, jotta kumpikaan ei keksisi tai haluaisi kaivaa leluja esille. 

Aamupalan jälkeen päälle omat vaatteet (mahdollisimman myöhäisessä vaiheessa, jotta lapset eivät ehdi sotkea), lapsille ulkovaatteet, omat ulkovaatteet. Auto autotallista oven eteen, valmiiksi puetut lapset autoon, päiväkotikassit ja -reput autoon. Lapset päiväkotiin, töihin.

Vierailija
19/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele asu etukäteen ja laita se valmiiksi, leikkuuta hiuksiin helposti ylläpidettävä malli jonka siistimiseen menee aamulla 1-5 min, minimoi meikkaaminen, pakkaa laukku valmiiksi eteiseen.

Jos tarvitset hiusharjaa, puuteria yms. sekä aamutoimissa että työpäivän aikana, hanki näistä kaksoiskappaleet jotka ovat aina valmiina laukussa.

Kapselipukeutuminen: aina yhteensopivat vaatteet, tutut hyvät kengät ja sama laukku, mihin mahtuu tarpeellinen.

Tee edellisenä iltana smoothie, keitä kananmunia, tee eväsleivät jne. Syöminen nopeutuu. En kylläkään neuvoisi syömään bussissa kuten jotkut täällä tekee: voisiko vähän ajatella muita matkustajia ja sitä, kuka ne mahdolliset sotkut siivoaa.

Näillä keinoilla minäkin pärjään adhd-aivoineni.

Vierailija
20/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vinkkini: heti heräämisen jälkeen laita kännykkä työreppuun/laukkuun. Ilman uutisten lukemista ja facen sun muun höpöhöpön selailua kahvinjuonnin lomassa aamut onnistuu huomattavasti nopeammin.