Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka valitatte että palkka ei riitä tai on liian pieni

Vierailija
19.02.2020 |

Miksi valittaa? Miksi et tee useampaa kuten kahta tai kolmea eri työtä yhtä aika kuten me muutkin normaalit ihmiset ympäri maailmaa?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin teen iltahommina autoremonttia ja joskus muitakin remppahommia.

Olen niin vi*un kyllästynyt kun ei ikinä ole rahaa ja kaikki kallistuu jatkuvasti.

Vierailija
42/51 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo, mutta vastataan silti. En yksinkertaisesti jaksaisi. Työpäivä on 8 tunnin mittainen ja siihen päälle 1 tunnin työmatka/ per suunta. Palkan täytyy olla sellainen, että ihminen tulee toimeen yhdellä työllä.

Missään laissa tai sopimuksessa ei ole sanottu eikä määrätty että yhdellä palkkatyöllä on tultava taloudellisesti toimeen. Näin on vain omien korviesi välissä. Tälläinen yhden työn menettely ei ole kuitenkaan kannattavaa sillä se nostaisi yritysten kuluja. Yleinen normi on että tehdään useampaa kuin yhtä työtä jos palkka ei kerran riitä.

0/5. Nyt sun jutut menee jo liian huonoiksi ja kommentoit täysin ohi.

Haluaisin kysyä teiltä kaikilta alapeukuttajilta (joita on suurin osa), että miksi teistä ihmisen pitäisi tehdä useaa työtä? Minusta ihmisen kuuluisi saada inhimillistä palkkaa kokopäivätyöstä, sellaista millä tulee toimeen.

Ihmisellä (työkykyisellä) on velvollisuus tehdä jotain yhteiskunnan eteen. Kantaa oma kortensa kekoon. Palkka on aika hyvä mittari, miten paljon ihminen on tehnyt ja tekee.

Tutki vaikka omaa kauppakäyttäytymistäsi, tuskin solidaarisuudesta maksat niin paljoa, että toinen tulee toimeen.

No maksatko.?

Muiden rahoilla on helppo olla humaani auttaja. Nää tulonsiirtoverot pitäisi olla vapaaehtoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap'llä viiraa pahemman kerran. Samaa provoa pitää tänne syöttää tasaisin väliajoin. Ottaisi lääkkeensä 🙄

Vierailija
44/51 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo, mutta vastataan silti. En yksinkertaisesti jaksaisi. Työpäivä on 8 tunnin mittainen ja siihen päälle 1 tunnin työmatka/ per suunta. Palkan täytyy olla sellainen, että ihminen tulee toimeen yhdellä työllä.

Ihmisen osaamisen täytyy olla sellainen, että tulee palkallaan toimeen. Toinen vaihtoehto on osittainen holhous, esim. tt-tuki, asuminen asuntolassa tms., ruoka-apu.

Hassua, että vielä muutama vuosikymmen sitten tyhmätkin tulivat palkallaan toimeen.

Vierailija
45/51 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joskus taloudellisesti ahtailla. Kesti 20 vuotta selvitä siitä ja nyt on talous hyvässä kunnossa. Taloudessa on pienituloisella harvoin pikavoittoja. Yhden asian opin. Säästä ja harkitse ennen kuin ostat mitään äläkä osta mitään velaksi.

Vierailija
46/51 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy mieluummin, että mitä tapahtui ysärin laman aikoihin? No, johtoportaan palkat alkoivat kavuta korkeammalle palkkavertailuissa (70-luvulla olivat vielä kymmenkertaiset työntekijään verrattuna, nyt n. 130 kertaiset), kun taas suorittavan portaan palkkakehitys junnasi paikoillaan t. nousi 1-2% viiden vuoden välein. Niin että miksiköhän ei työläinen tule palkallaan toimeen?

Koiviston Konklaavin toimet pitäisi tutkia paljon yksityiskohtaisemmin ja tuomioita jaella...

Vierailija
47/51 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy mieluummin, että mitä tapahtui ysärin laman aikoihin? No, johtoportaan palkat alkoivat kavuta korkeammalle palkkavertailuissa (70-luvulla olivat vielä kymmenkertaiset työntekijään verrattuna, nyt n. 130 kertaiset), kun taas suorittavan portaan palkkakehitys junnasi paikoillaan t. nousi 1-2% viiden vuoden välein. Niin että miksiköhän ei työläinen tule palkallaan toimeen?

Koiviston Konklaavin toimet pitäisi tutkia paljon yksityiskohtaisemmin ja tuomioita jaella...

Mikä röyhkeys!

Vierailija
48/51 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut paljon vitutusta huonosta ja pienestä palkastani täällä pääkaupunkiseudulla, mutta sain viimeksi vitutuksen lannistettua sillä kun kysyin itseltäni mitä multa puuttuu. Multa ehkä puuttuu nollia tililtä, mutta jos siellä olisi niitä, mitä mä niillä tekisin? Ostaisin veneen? Mitä mä sillä tekisisn? Hienomman auton? Hetken ilo. Isomman asunnon? En tarvitse. Lähtisin matkalle? Matkalle pääsee nykyisilläkin tuloilla jos haluaa.

Ehkä avaruuteen tahtoisin lentää jos olis riittävästi rahaa, mutta mutta sit tarttis jo miljoonia, et sillee.

Vierailija
49/51 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/51 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä palkallani toimeen tulen, mutta muuhun sitä ei jää. Esim se omakotitalon hankkiminen vaatii jo melkoista kituuttamista, että saadaan vaaditut käsirahat säästettyä lainaa varten.

Vierailija
51/51 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minä palkallani toimeen tulen, mutta muuhun sitä ei jää. Esim se omakotitalon hankkiminen vaatii jo melkoista kituuttamista, että saadaan vaaditut käsirahat säästettyä lainaa varten.

Miksi se talo on hankittava jostain keskeltä Helsingin keskustaa? Tätä en teissä ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan