TAMMIMASUJEM
29.12.tjw------------------28v-------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi----------------33v-------viides---------K-SKS
1.1.ninette---------------30v-------toinen--------TYKS
3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------?
5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri
6.1.trio---------------------38v-------kolmas-------kättäri
7.1.Eno-Elmeri---------35v-------toinen---------Jorvi
8.1.döner78--------------30v-------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75-----------------33v-------toinen----------KOS
11.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS
12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS
13.1.mae3---------------27v-------kolmas-------kättäri
13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS
13.1.minnikki-----------24v-------neljäs---------SatKs
14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys
14.1.Anni09-------------31v-------eka-------------?
14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?
15.1.3xäippä74---------33v-------viides----------Seks
15.1.footprint74--------34v-------seitsemäs---?
15.1.äitiliini2004-------24v-------kolmas-------kättäri
15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu
17.1.Pinkspinks-------26v-------toinen---------?
17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks
17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari
18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS
18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?
19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi
19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar----------??v-------eka-------------?
19.1.MOELPA----------??v-------toinen---------?
20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1penelope77--------??v-------?----------------SatKs
20.1.basilika5-----------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v-------toinen---------OYS
21.1.Peregriina---------25v-------eka-------------TAYS
21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS
22.1. TiiaMariia---------26v-------eka-------------?
22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo------------??v-------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti------23v-------eka-------------Hys
24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas-------SEKS
25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS
25.1. marie1981-------26v-------eka-------------?
26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas-------pkks
27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS
28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen---------NKL
28.1. Shei----------------22v-------kolmas-------ulkomailla
29.1. ukku---------------34v-------kolmas-------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas-------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HKS
Kommentit (27)
Aina tulee se kysymys mieleen että miten tämmönen on mahdollista??
Itse olen niin vainoharhainen että vauva ei nuku missään niin etten näe vaunuja koko aikana!!
Siksi myös omat muksut on nukkunut yleensä sisällä tai sit ulkona niin että olen ollut ulkona samalla itse
Tänään näin kuukauden vanhan pojan ja voi itku miten sulonen....kunpa aika menis nopeemmin että saa oman nyytin syliin :)
kerran...
Minnikille piti tulla sanomaan. Kaverilta oli otettu papa-koe raskausaikana, tuloksista en tiedä, kun ei ollut niistä puhetta. Th:n kanssa juttelin silloin, ja sanoi että välillä otetaan, välillä ei. Ja raskaus voi aiheuttaa muutoksia, jotka kuitenkin palautuu synnytyksen jälkeen. Mutta siitä seulonnasta tuli mieleen, että jos on ikään liittyvä (30v, 35v jne), en tiedä saako sitä siirrettyä enää ens vuodelle. Mulle joskus lääkäri sanoi, että se maksaa aika paljon kunnalle, joten mieluiten ottavat silloin kun on, jos joku muu on maksajana. Mulla kun oli 4v sitten tulossa se seulonta (30v vuoksi), niin jätettiin papa odottamaan sitä eikä otettu kierukka-tarkastuksen yhteydessä, kuten oli tarkoitus. Puolen vuoden päästä se kutsu tulikin ja kunta säästi rahaa...
Mutta täällä pitää valmistautua esikon hammaslääkäriin. Yhtään vaan en tiedä onko oikomiseen liittyvä vai ihan tavallinen käynti eli tarvitaanko mua huoneessa vai ei. :/
Äippä ja viides J rv 15+6
Kaikki ok. Ekaa kertaa kuulin vauvelin sykkeenkin, 150 antoi kone lukemaksi. Kauhean liikkuvainen oli kyllä, ei ihan heti saatu kiinni. =)
Se seulonta on tosiaan ikään liittyvä, meidän kunnassa nyt ekaa kertaa kutsutaan jo 25-vuotiaatkin. Ja terkka oli sitä mieltä, että ei sinne nyt tarvitse/kannata mennä. Seuraava kutsu tulee kyllä sitten vasta 5v kuluuttua.. Hän oli sitä mieltä, että jos vaan muistan, niin lopputarkastuksen yhteydessä voisin puhua lääkärin kanssa, että otetaan sitten joskus niihin aikoihin vaan papa-näyte.
Eipä ole tullut kirjoiteltua paljoa tänne. Paljonko teillä muilla tammikuisilla on noussu paino raskauden aikana? Minulla eka neuvolasta joka oli 8+5 on noussut jo
6.5 kiloa.....kauhistuttaa...yhteensä alusta varmaan 8-9 kg. Neuvolan täti käski kiinnittää huomiota ruokavalioon. Uskon että sillä on vaikutusta kun käytin rv 7 asti nikotiinipurkkaa ja olen sen lopettanut nyt. Ylipainoa on ennestäänki niin ei kärsis kyllä paljo painon nousta....totaali herkkulakko pitää aloittaa!
Minäkin kävin noita masu kuvia etsimässä mutta en löytäny.
t. ronjakasperi rv 15+5
Vihdoin löysin minäkin masukuvat, toimisikohan linkki:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1046009
Ja minä vähän muuten "pelästyin" neuvolan vaa'alla tänään - painoa tullut reilu 2kg (lähtöpainoon)! No joo, ei se nyt niin kauhean paljon ole, mutta kuitenkin.. Onneksi on tosi mukava terkka, hän ei ollut yhtään huolestunut, vakuutteli vaan, että "kyllä se kohtu kasvaa ja painoa tulee ihan sieltäkin..". =)
Olen täällä vaan käynyt taustailemassa ei oo itsellä ollu niin tähdellistä asiaa.... :)
Oli puhetta papa-kokeista yms. Multa otettiin ekassa ultrassa ku edellisestä oli kulunu niin kauan aikaa. Kysyin, että voiko sen turvallisesti ottaa raskaana ja lääkäri meinas ettei ole mitään estettä. Olin sillon rv11.
Kaikkien kokeiden tuloksista...multa on otettu jo vaikka mitä, mut en oo mistään saanu mitään tuloksia kotiin, niin oletan, että kaikki on ollu hyvin. Huomenna on toinen neuvola niin kysyn sitten vielä siellä.
Ja haluan selvyyden tähän mun raskausviikko ongelmaan, ku muka oon nyt 16+2, mut la kuitenkin 15.1. jolloin on rv 40+2. :) Pelottaa itsekkin vaa'alle nousu siellä neuvolassa, mut kotivaaka näyttää samoja lukuja tai kiloa lisää niin eipä tuo oo paha. Ja toivon sydämeni pohjasta, että kuunnellaan sydänääniä, ku en oo vielä saanu niitä kuulla ja haluan tietää, että kaikki ois hyvin. Mietittiin miehen kaa sen kotidopplerin tilaamista....en sitte tiedä tulisko sitä hulluksi jos ei joku päivä sais kuulumaan ääniä.... ja tulisko käytettyä sitte ku itse tuntee jo enempi liikkeitä. Nyt tunnen illalla vain pientä kuplintaa ja sykähdyksiä. Ja jos makaan mahallaan niin kohta alkaa jumputtaan mahassa. Mut oishan se kiva, että mies vois kuunnella niitä sydänääniä sitte. :)
Minulla oli eilen vauvavieraita ja oli kiva huomata, ettei meidän kissat ollu niistä moksiskaan. Ku niin olen jännittänyt sitä, että miten sitte ku oma vauva tulee niin sai vähä osviittaa taas, että miten kissat reagoi vauveleihin.
Nyt mulla alkaa välillä jysähtään tajuntaan, että meille tulee vauva!!!! Ja ei siihen nyt enää niin kauan oo.... rv 17 jo menossa....puoliväli häämöttää!!!! Onneksi tässä on tää 9kk aikaa kasvaa ajatukseen äitiydestä....tai kasvaakohan siihen vasta ku ajan myötä kera vauvan. :)
Siskopuolen häät viikonloppuna niin tiedä miten täällä ehtii pyöriin...tänään tarkoitus leipasta sinne sellaset 120kpl kinkkujuustosarvia. :D huh, huh....
Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille kuitenkin!!
t: Amelie ja Martti rv16+2
Minäkin tuota myös mietin, että onko tulokset sitten täysin luotettavia raskausaikana (papakin katsotaan siinä samalla).. Jospa pääsisin raskauden jälkeen samaan tutkimukseen..
Sitten varoitus! Älä avaa linkkiä, jos järkytyt helposti - on ihan järkyttävä juttu! Tosin varmaan Iltasanomien lööpeissäkin törmää otsikkoon..
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1563257
Hirveetä.. =,(