Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kokemuksistanne kasvosokeuden kanssa

Vierailija
19.02.2020 |

Itse pyrin nauramaan omalle puutteelleni, mutta on se monesti todella kiusallista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ihmisiä kävelytyylistä. 

Vierailija
2/5 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täysin kasvosokea, mutta kasvojen tunnustaminen on minulle vaikeaa. Elokuvissa en aina pysy kärryillä juonesta kun en erota henkilöitä. Vähän väliä on tilanteita, etten tiedä tunnetko juttukaverin ennestään vai en. Toisaalta olen myös tervehtinyt bussissa vierasta naista, kun luulin tutuksi. Työpaikalla on useampi isokokoinen parrakas mies. En ole varma, montako heitä on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuviin yleensä rekrytoidaan keskenään kiusallisen saman näköisiä näyttelijöitä. Joudun välillä (lue, aina) kysymään puolisolta "onko tämä nyt se murhaaja vai se sankari" tms. Pikkasen vaikea joskus keskittyä nauttimaan elokuvasta, meidän molempien. Miksi hitossa ne eivät voi olla edes tukan väriltään eri?

Vierailija
4/5 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin yritän nauraa, mutta noloja tilanteita tulee niin usein, ettei paljoa enää naurata. "Parasta" oli, kun en tunnistanut omaa äitiäni sairaalan vaatesäilytyksen luona, ja toinen yhtä kiva, kun en tunnistanut omaa teinityttöäni, kun hän tuli kadulla kavereittensa kanssa vastaan. Se nyt on päivänselvää, että naapureista mulla ei ole hajuakaan, ei myöskään vanhoista koulukavereista, sukulaisista tai työkavereista, jos näen heitä muualla kuin siellä, missä oletan heitä näkeväni. Tunnistan ihmiset yleensä äänestä, koirista ja kävelytyylistä.

Vierailija
5/5 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuviin yleensä rekrytoidaan keskenään kiusallisen saman näköisiä näyttelijöitä. Joudun välillä (lue, aina) kysymään puolisolta "onko tämä nyt se murhaaja vai se sankari" tms. Pikkasen vaikea joskus keskittyä nauttimaan elokuvasta, meidän molempien. Miksi hitossa ne eivät voi olla edes tukan väriltään eri?

Mistä elokuvasta puhut?