Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen 400G jauhelihasta?

Vierailija
19.02.2020 |

Ideat loppu. Ei jaksa tehdä kastiketta, lasagnea tai mitään vaikeeta ja monivaiheista.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä koiralle.

Jos ei oo omaa koiraa ni naapurinkoiralle.

Vierailija
42/53 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostalginen kasarijauhelihapizza 😋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jauheliha neljään osaan. Pyöritä palloiksi. Laita jokainen pallo omaan pakastepussiinsa. Taputtele pallerot pussin sisällä oikein litteiksi pihveiksi. Pakasta (katso että pysyvät suorina).

Nosta suoraan pakkasesta kuumalle pannulle paistumaan tarpeen mukaan. Minuutti per puoli riittää, jos on nautaa. Muuten hieman pidempi paistoaika.

Jos on jauhenlihaa, pese esim. pesupallossa ennen pussittamista ja pakastamista.

Vierailija
44/53 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljua. Muista pestä liha ensin hyvin.

Vierailija
45/53 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi tehdä mieli voissa sipulin kera paistettua, suolalla ja mustapippurilla maustettua jauhelihaa. Namnam.. siihen sekaan vähän makaronia.

Vierailija
46/53 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Lihamureke - uuni hoitaa homman. 

Miksi alapeukut? :(  

Koska lihamureke on ihan K A M A L A A!

Kokeile maustaa jauheliha pannulla paistaessa sillä fon du chefin rich beef-maulla (niitä tiivistettyjä fondueita tms). On niiin hyvää!

Vierailija
47/53 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat lihapullat naudan jauhelihasta (ei possua, ikinä!) saa kunnon mausteilla ja tuorejuustolla. Esim. creme bonjourin savuporoa käyttämällä tulee älyttömän hyvät lihapullat ja pihvit hampurilaiseen. Naudan jauhelihaa käyttämällä saa oikein mehevät, kun jättää vähän punaseks 🤤

Vierailija
48/53 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minchi":

4 tbsp tumma siirappi / sokeri, 2-3 tbsp Worcester kastike, 2-4 soijakastike, 1-100-200g peruna (1:4 - 1:2), sipuli, pippuri, suola, 10-15 minuutissa

ja paistettu muna (3-5 minuutissa)

Vierailija
49/53 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koskaan sika-nautaa, mihin te muut käytätte sitä? Ostan yleensä 10-17% naudan jauhelihaa, yleisimmin teen jauhelihakastiketta ja spagettia tai. jauhelihatäytettä tortilloille. Olen itse kasvissyöjä, mutta nämä muulle perheelle.

Vierailija
50/53 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta koskaan sika-nautaa, mihin te muut käytätte sitä? Ostan yleensä 10-17% naudan jauhelihaa, yleisimmin teen jauhelihakastiketta ja spagettia tai. jauhelihatäytettä tortilloille. Olen itse kasvissyöjä, mutta nämä muulle perheelle.

Itse kaytan sika-nautaa lahinna vain lihapulliin, ellei karitsan/lampaan jauhelihaa ole saatavilla. Sika-naudasta teen "mummon lihapullia", ja lampaasta enemman valimeren mausteilla (plus vahan fetaa lihapullataikinaan). 

Vierailija
51/53 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Lihamureke - uuni hoitaa homman. 

Miksi alapeukut? :(  

Koska lihamureke on ihan K A M A L A A!

Kokeile maustaa jauheliha pannulla paistaessa sillä fon du chefin rich beef-maulla (niitä tiivistettyjä fondueita tms). On niiin hyvää!

Lienee makukysymys. Minun tekema on oikein mehukasta, ei yhtaan kuivaa, ja maukasta. Laitan mausteiksi paitsi suolaa ja pippuria, myoskin vahan timjamia ja tietysti turvotan korppujauhot kermassa. 

Sienimuhennokseen laitan sipulia, sienia, rutkasti aitoa voita ja myoskin kermaa. 

Siihen viela kylkiaiseksi itsetehtya perunamuusia, johon taysmaitoa ja rutkasti voita. Nam nam.

Vierailija
52/53 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartarpihvi italialaisittain.

Kasaat vain jauhelihaa kekoon lautaselle, päälle suolaa, pippuria ja oliiviölyä.

Raakana jauhelihan pitää olla tuore eikä saa olla muuta kuin nautaa ettei sairastu.

Hyvä, tällaista minäkin teen. Lisään siihen raa``an kananmunan (luomu). Jauheliha on Snellmannin pakastamatonta paistijauhelihaa. On laadukkaampaa.

Vierailija
53/53 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on 400gr

Ei, vaan 400 gr.

gr?

Gramma on "g" senkin pösilöt

40-50 -luvun keittokirjoissa se oli vielä gr.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän