Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko lähteä matkalle, jos passisi olisi voimassa enää vain paluun jälkeisen päivän.

Vierailija
19.02.2020 |

Kohde maan säännöt tarkistin ja siellä ei ole vaatimusta passin pidemmälle voimassaololle.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt vanhentuneellakin passilla. Matkustin toki EU:n sisällä eikä passeja yleensä tarkasteta missään rajalla.

Vierailija
2/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähtenyt vanhentuneellakin passilla. Matkustin toki EU:n sisällä eikä passeja yleensä tarkasteta missään rajalla.

Ok, onkohan siitä vanhentuneesta passista mitään hyötyä, jos tulee tarkastus :O

Ollaan menossa Britteihin, ehkäpä sielläkään vielä ei tarkastuksia.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun passi on aina syynätty tarkkaan ja pari kertaa kyselty matkan syytä ja kestoa. Viimeksi pari vuotta sitten passintarkastaja tuntui olevan tosi epäluuloinen. Olen viisikymppinen tavallinen toimistotyöläinen, omasta mielestäni tavallinen, silmälasipäinen meikkaamaton, hiukan ylipainoinen mamma. Kysyi sitten matkustanko yksin ja pyysi sitten miestä ja lasta tiskille myös. Vilkaisi mieheni Irlannin passin kantta, ja viittasi meitä menemään.

Vierailija
4/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty uskaltaisin. Jos perillä pysyminen venähtäisi jostain syystä niin aina olisi kuitenkin esittää matkustusasiakirjat sen puolesta että passi oli voimassa tarkoitetulle matkalle. En mä ainakaan jaksa murehtia kaikkia mahdollisia poikkeuksia ja poikkeuksien poikkeuksia ennen kuin ne osuu kohdalle.

Vierailija
5/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapauksessasi riittää, kun on voimassa matkan ajan. Ja jämpti on niin.

Vierailija
6/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mulla on passi katottu ihan Euroopan sisäsilläkin matkoilla. Ite en haluis ottaa mitään riskiä joten en lähtis tollasella passilla. Kerran olenkin joutunut ottamaan sen normaalia lyhyemmällä toimitusajalla olevan passin minkä pystyi noutamaan vain lentokentän poliisilta (siis normaali 5v passi, mutta kalliimmalla hinnalla tuli parissa päivässä).

Vierailija
7/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Brexitiä passin tuli olla voimassa 6 kk matkan päättymisen jälkeen. Eli näillä tiedolla sut käännytetään takaisin eli et pääse maahan.

Vierailija
8/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mihin matkustaa. Ja mitkä on kyseisen maan säännöt siitä kauanko passin pitää olla voimassa vielä matkan jälkeen. Esim vähän eri matkustaako Saksaan vai Kiinaan. Kiinaan ei viitsi jää jumiin ja taas Eu:ssa passi ei kiinnosta ketään.

Vierailija
9/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan uskaltaisi lähteä! Maksaisin kyllä uuden passin hinnan mielenrauhastani. 

Itselläni ei edes Suomessa pankissa hyväksytty vanhentunutta passia.

Vierailija
10/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Briteissä viime vuonna. Kyllä siellä passia piti näyttää skannerille. En lähtisi.

Vierailija
11/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin, jos kerran ei vaadita että passi on oltava voimassa matkan jälkeen. Mutta ihmettelisin kyllä miksen ole hakenut uutta passia ajoissa.

Vierailija
12/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan ei tarvi olla kuin kuumetta lentokentällä, niin joudut karanteenniin. Mites sitten ilman passia kotiin tulet?

Vierailija
13/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, onkohan siitä vanhentuneesta passista mitään hyötyä, jos tulee tarkastus :O

Ollaan menossa Britteihin, ehkäpä sielläkään vielä ei tarkastuksia.

-ap

UK ei ole kuulunut Schengeniin, eli tarkastukset ovat olleet koko ajan käytössä.

Vierailija
14/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt vanhentuneellakin passilla. Jäin tästä kiinnikin kun myöhästyin myrskyn takia jatkolennoltani. Sain läpsäisyn ranteelle mutta päästivät silti jatkamaan matkaa seuraavalla lennolla, tästä aikaa about viitisen vuotta, mahtaisikohan vielä onnistua?

Vierailija
15/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan Suomen passini tulee olla voimassa matkustaessani Britanniaan?

Tällä hetkellä Britanniaan matkustaessa Suomen passin tai henkilökortin on oltava voimassa vain koko matkan ajan tai maassa oleskelun ajan (ei vaatimusta kolmen tai kuuden kuukauden voimassaolosta), eikä Suomen kansalainen tarvitse viisumia. Britannian maahantulosäännöistä löydät lisää tietoa täältä: Gov.uk: Entering the UK.

Vierailija
16/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella uskaltaisi, sillä monet Euroopan maat tiedottavat virallisilla sivuillaan, kuinka passin on oltava voimassa 3kk matkan päättymisen jälkeen, vaikka olisi Eu-kansalainen.

Vierailija
17/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä edes ap on muka saanut tietoihin ettei vaatimusta voimassaololle matkan jälkeen ole ja britteihin on kuitenkin menossa? Kannattaisi katsoa ihan virallisista tiedoista eikä vessan seinästä.

Vierailija
18/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä edes ap on muka saanut tietoihin ettei vaatimusta voimassaololle matkan jälkeen ole ja britteihin on kuitenkin menossa? Kannattaisi katsoa ihan virallisista tiedoista eikä vessan seinästä.

https://www.gov.uk/uk-border-control

Ihan tuolta katsoin. 

-ap

Vierailija
19/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todella uskaltaisi, sillä monet Euroopan maat tiedottavat virallisilla sivuillaan, kuinka passin on oltava voimassa 3kk matkan päättymisen jälkeen, vaikka olisi Eu-kansalainen.

Kuten mitkä?

Vierailija
20/35 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis kokeilemaan. Ihan vaan sujuvuuden takia. En jaksais jäädä mihinkään selittelemään yhtään mitään, vaan sujuvan ja kivan matkan.

mielenrauhastahan siinä maksaa, kun lähtee upouudella passilla maailmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi