Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisiko joku kertoa mitä nämä...

Vierailija
19.02.2020 |

luvut viestivät? En löytänyt netistä tietoa, että olisin saanut selvyyden. Kyse siis arvoista S-PAPPA 1533,0 mU/l sekä S-hCG-B-V 23,49 ug/l.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin aika matalahko tuo hcgbv. Millä rv:llä otettu? Muusta en oikein osaa sanoa. Oon vaan lukenut ettei kannata syynätä näitä yksittäisiä lukemia kun kokonaiskuva ratkaisee ja sit se ultra.

Vierailija
2/12 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tehty sikiön kehityshäiriöiden seulontoja. Onko NT-mitta otettu ultrassa? Perustuen sun ikään, painoon yms. laskevat sitten tietokonesovelluksella riskin kehityshäiriöön.

Noista ei voi siis vielä sanoa.

Vierailija
4/12 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tehty sikiön kehityshäiriöiden seulontoja. Onko NT-mitta otettu ultrassa? Perustuen sun ikään, painoon yms. laskevat sitten tietokonesovelluksella riskin kehityshäiriöön.

Noista ei voi siis vielä sanoa.

Nt ultraan vielä päälle viikko aikaa. Nuo otettu rv 10+0 muistaakseni

Vierailija
5/12 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo luvut pitää verrata sitten, kunhan olet käynyt siinä NT-ultrassa ja niihin suhtautetaan myös painosi ja ikäsi ja otetaan huomioon tupakoitko. Älä anna yksittäisten lukujen stressata sillä kokonaisuus ratkaisee! Itsellänikin aikoinaan ekassa raskaudessa luvut olivat KAUKANA "viitearvoista" ja terve poika tuli.

Vierailija
6/12 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla S-hcg-b-v oli 7.5 ja S-papp-a 56 ja kesken oli mennyt :( siis keskeytynyt keskenmeno.

Vierailija
7/12 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö noille olla olemassa sit jotkut viitearvot? En ole löytänyt muuta tietoa, kun sen että tuo hCG-B-V olisi noin 50-70?? Ja onko ne luvut sit erilaisia eri raskausviikoilla? Vaikeita juttuja nää... :/

Vierailija
8/12 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/12 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös S-pappa korkea ja S-hcgbv matala, mutta terveen lapsen sain ja ei ollut myöskään down riskiä. Kätilö ei osannut selittää miksi joillakin naisilla luvut niin heittävät.

Vierailija
10/12 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen minäkin pähkäillyt ja miksi netistä löytyy niin vähän tietoa näihin liittyen?!

Vierailija
11/12 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitearvo S-Hcg:lle olisi KAI n.60 ja S-PAPPA:lle ~500 (??)

Samaa mieltä, että enemmän tietoa näistä tarvitsisi. Tai sitten näitä lukuja ei pitäisi laittaa kiusallaan asianomaisen nähtäviksi ENNENKUIN on Nt-ultra käyty ja joku selittää niiden merkityksen. On kiusana alkaa itse googlaamaan niitä ja siten lietsoo vain turhaa stressiä.

Vierailija
12/12 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee luvuilla yhtikäs mitään ennen niskaturvotus ultraa. Trust me.