Pieni paketillinen kylmäsavulohta pitää käyttää tänään. Mitä tekisit siitä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Paistaisin pannulla kunnes hiukan ruskistuu ja murenee, laittaisin kermaa ja kehittäisin kokoon. Sillä aikaa kun kiehuu kokoon, kehittäisin pastan.
Ruskistuu ja murenee😂 Savulohta mureampaa kalaa saa etsiä ja miksi ihmeessä joku ruskistais kypsää kalaa panulla😂👌
Leivän päälle ja vähän vielä raastettua piparjuuri kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistaisin pannulla kunnes hiukan ruskistuu ja murenee, laittaisin kermaa ja kehittäisin kokoon. Sillä aikaa kun kiehuu kokoon, kehittäisin pastan.
Ruskistuu ja murenee😂 Savulohta mureampaa kalaa saa etsiä ja miksi ihmeessä joku ruskistais kypsää kalaa panulla😂👌
Ei se ruskistu. Murenee kyllä sipuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä käytän savulohen pannulla kun teen pastaa. Ilman rasvaa pannulle, päälle cremefraiche, dijon, tilli, suola ja pippuri. Pastaa lisäksi ja salaattia.
Vierailija kirjoitti:
No vaikka lohikiusausta tai lohilaatikkoa perunasta tai pastasta. Joka tapauksessa tekisin jotain, mikä pitää kuumentaa kunnolla, ettei noro iskisi.
Tuosta mitään noroa voi saada, hölmö :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii. Hyvää on.
Olen välillä laittanut uuniin valmiiksi savustetun fileenkin.Ei toimi. Eikä savustetun paistaminen uunissa.
Kokeilkaas
Kyllä toimii.
Esimerkiksi:
Lämpimiä voileipiä
Munakasta
Lohi mikroon muutamaksi minuutiksi (koostumus muuttuu uunilohimaiseksi) ja salaatin kanssa ääntä kohti
Kylmäsavulohi on kallista herkkua, joten en kyllä lähtisi sitä paistelemaan tai tekemään mitään sössöjä. Niihin kelpaavat mitkä tahansa räippeet. Ei kai kukaan sisäfileestäkään alkaisi mitään kiusauksia tekemään?
Söisin lohen ruisleivän päällä. Jos pitäisi ateria saada, keittäisin seuraksi perunat ja tekisin esimerkiksi sinappikastikkeen. Lisäksi salaattia ja keitettyjä kananmunia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tykätään tehdä tällaista versiota perinteisestä makaronilaatikosta:
Lohi-makaronilaatikko (5 annosta)
400 g makaronia
300 g kirjolohisuikaleita
100g kylmä- tai lämminsavulohta
1 kokonainen sipuli
Puoli ruokalusikallista öljyä
1 dl hienonnettua tilliä
2 tl suolaa
1 tl timjamia
Puoli tl mustapippuriaMunamaitoon
6 dl laktoositonta kevytmaitoa
2 kananmunaaValmistetaan samalla tavalla kuin perinteinen makaronilaatikkokin. Kypsennys 175 asteessa noin 45 minuuttia. Halutessa voi ripotella pinnalle vaikka juustoraastetta kypsymisen aikana. Helppoa ja vaivatonta arkiruokaa.
Puoli tl mustapippuria? Ihan sama kun ei laittais ollenkaan.
Ei hyvä luoja kylmäsavulohta mikroon ja pannulle:O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tykätään tehdä tällaista versiota perinteisestä makaronilaatikosta:
Lohi-makaronilaatikko (5 annosta)
400 g makaronia
300 g kirjolohisuikaleita
100g kylmä- tai lämminsavulohta
1 kokonainen sipuli
Puoli ruokalusikallista öljyä
1 dl hienonnettua tilliä
2 tl suolaa
1 tl timjamia
Puoli tl mustapippuriaMunamaitoon
6 dl laktoositonta kevytmaitoa
2 kananmunaaValmistetaan samalla tavalla kuin perinteinen makaronilaatikkokin. Kypsennys 175 asteessa noin 45 minuuttia. Halutessa voi ripotella pinnalle vaikka juustoraastetta kypsymisen aikana. Helppoa ja vaivatonta arkiruokaa.
Puoli tl mustapippuria? Ihan sama kun ei laittais ollenkaan.
Jokainen voi maustaa oman maun mukaan. Enemmän vain mausteita sekaan, jos niistä tykkää!
Heh, hauska sattuma, täällä ihan sama "ongelma". Taidat laittaa ihan ruisleivän päälle ja syödä vaikka salaatin kanssa. Tai sitten vois keittää pastaa ja sen kanssa myös, tai pottujen.
Eiköhän se syödyksi tule, vaikka oon yksin.. teinini lomailee muualla, jolle tuon savulohen alunalkaen ostin.
Ei kun hyi, sulla on tota kylmäsavulohta, eli raakaa lohta, mulla on siis ihan loimulohta.
Sinuna minä paistasin tuon pannulla ja sitten söisin vaikka pastan kanssa.
t.kommentoija 35
Söisin Philadelphian ja ruisleivän kanssa. Yksinkertaista ja hyvää.
Bataatti"pizzoja", joiden päälle (avokado)hummusta ja tuoreita yrttejä.
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa ihan ilmastoöyhötykseltä...!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa ihan ilmastoöyhötykseltä...!
a) sana on "kuulostaa"
b) nuo on todella maistuvia ja erinomaista jääkaapintyhjennysruokaa :p
Olen varma ettei kylmäsavulohi "ruskistu"