Voiko tämän laittaa hautajaisiin?
https://i8.amplience.net/i/nlyscandinavia/190043-7777_04/i-encullinan-l…$
Siinäpä se kysymys tulikin.
Kommentit (31)
Hameen tai mekon on aina peitettävä polvet hautajaisissa. Se on perussääntö. Samoin olkapäät peitetään. Jos ei osaa sen vertaa pukeutua, kannattaa pysyä kotona.
Hyi miten hirvittävä vaatekappale. Ei kai ap tosissaan kysy, voiko tuollaisen tekeleen laittaa yllensä hautajaisiin?
Ei missään nimessä, paitsi että on liian lyhyt on muutenkin täysin sopimaton suruasu.
Eikö ole enää minkäänlaista tyylitajua ihmisillä?
Ei tietenkään voi, kai nyt tajuat sen kysymättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitoin hautajaisiin punaiset kengät koska se oli vainajan lempiväri. Siitä on jaksettu puhua vuosikaudet. 👠
Itse uskon että "kuollut" näkee ja kuulee meidät. Ilon juhla, hän on nyt paremmassa paikassa.
Minusta taas kuolemassa ei ole mitään iloista, enkä näe mullan alla mätänemistä matojen syötävänä "parempana paikkana", mutta kukin tavallaan. Sori ohis.
Kuinka läheinen vainaja oli? Minkä ikäinen esimerkiksi? Olen menossa pian hautajaisiin, jossa vainaja oli melkein 80 vuotias mies ja laitan päälleni mustat suorat siistit housut ja mustan siistin eleettömän paidan, joka ei ole tiukka, ei avonainen, ei läpinäkyvä, mutta ei myöskään liian arkinen. Kengiksi laitan siistit mustat nahka nilkkurit, jotka jäävät lahkeen alle siististi, mutta eivät kopise.
Musta/tummanharmaa leninki/hame ja pusero ja musta jakku/neuletakki, jos lyhythihainen mekko/pusero. Helma vähintään polviin.
Ei koruja - vihkisormus, kello ja hillitty kaulaketju on ok.
Musta/tumma takki, musta/valkoinen huivi.
Talvikengät käy hautausmaalle ja kirkkoon, itse hautajaistilaisuuteen avokkaat tms. asuun sopivat sisäkengät.
Vierailija kirjoitti:
Jos hautajaiset on tänään eikä enää ehdi kaupoille. Musta vyö tuomaan ryhtiä. Mustat sukkahousut, kengät ja laukku. Hiukset kiinni.
Miten pitkät hiukset olisi hyvä laittaa kiinni? Siistiä nutturaa en osaa laittaa, mutta käykö letti vai olisiko niskaponnari siistillä hiussoljella hyvä? Hiukseni ovat puoleen väliin selkää.
Toinen hautajaisiin ensi viikolla menevä mietiskelee täällä.
Letti on hyvä, siisti, Ponnarikin käy.
Voi, mutta mustat mummosukkikset jalkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laitoin hautajaisiin punaiset kengät koska se oli vainajan lempiväri. Siitä on jaksettu puhua vuosikaudet. 👠
Itse uskon että "kuollut" näkee ja kuulee meidät. Ilon juhla, hän on nyt paremmassa paikassa.Minusta taas kuolemassa ei ole mitään iloista, enkä näe mullan alla mätänemistä matojen syötävänä "parempana paikkana", mutta kukin tavallaan. Sori ohis.
Kyllä olin onnellinen ystäväni puolesta, kun hän kuoli. Tiesin hänen jo itsekin toivovan kuolemaansa. Parantumaton sairaus joka sitoi aktiivisen ihmisen sänkyyn, kyllä hänellä alkoi saattohoidon loppupuolella olemaan elämänhalu nollissa.
AP tuntee vainajan ja tietää mistä tämä pahastuisi, sinä et. Joten osoita vähän kunnioitusta.