A-studio: "Oppilaiden käytös on nykyisin niin outoa ettei voi enää erottaa mikä johtuu huumeista ja mikä jostakin muusta"
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Muistuipa mieleeni, kun olin yläasteella 90-luvun puolivälissä ja koulun kuraattorilta kävi kutsu. Kummastelin asiaa, enkä yhtään tiennyt mistä hän halusi jutella. Hämmästyin aika tavalla, kun pienen alkuhöpöttelyn jälkeen kysyi käytänkö huumeita. Varmaan nukuin liian vähän ja olin angstinen teini, masentunutkin, mutta mitään päihteitä en tuolloin käyttänyt, en edes tupakkaa tai alkoholia. Ikinä ei selvinnyt kuka tuollaisen ilmiannon oli tehnyt. Ehkä joku oppilas kiusallaan tai ope, joka ei uskaltanut ottaa asiaa itse puheeksi.
Minuakin kuulusteltiin muutaman kerran, vaikka en käyttänyt huumeita. Tätä jatkettiin, koska perättömistä syytöksistä ei saa suuttua ja täten kuulustelusta närkästyminen on aukoton todiste huumeiden käytöstä. Veljeni uhkaili kuraattoria ja kuulustelut loppuivat.
Tuho! Tuho on kohtaava tätä turmeltunutta ja silmittömän kietoutunutta yhteiskuntaa.