Pesettekö treenitrikoonne jokaisen salikerran jälkeen?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Siis hikoileeko joillakin jalat? Ei minulla hikoile kuin jalkaterät ja alaselkä ja nivuset, mutta minä käytän kunnollisia alusvaatteita enkä mitään naruja. Ei se hiki kyllä jaloista trikoisiin tartu. En muutenkaan juuri hikoile salilla, koska siellä teen voimatreeniä ja kehonhuoltoa ja aerobiset sitten jossain muualla. Ja juu, treenaan niin, että lihaksissa tuntuu, mutta ei siitä hiki tule. [/quote
Tätä minäkin ihmettelen. Itse en tosin hikoile helposti, mutta lähinnä hiki tulee ohjatuissa jumpissa, joissa tehdään koko kropalla nopeaan tahtiin, oli painoja tai ei ja muussa nopeassa toiminnassa, juoksussa yms. Normi salitreenissä lämmittely sen verran että tulee lämmin, ei ole tarkoituskaan hiota. Sen jälkeen toistoja painoilla. Ei minulla siinä tule hiki vaikka otan oman tason äärirajat. Päälle venyttely ja siinä nyt ei ainakaan hiki tuli. Jos totta puhutaan, niin harvoin kyllä naisilla näkee hiestä märkiä paitoja normissa salitreenissä. Nää "kylläpä treenissä tuli hiki" on taas niitä, jotka menevät salille näyttämään eivätkä tekemään, kun eivät edes tajua, ettei treenissä tule hiki. Mä hikoan ensimmäisenä otsasta ja sitten kainaloista. Jaloista en hikoile ikinä, en missään, muuta kuin jalkateristä. Jos on hihaton toppi, ei se perustreenissä kastu mitenkään.
Kyllä kuntosalitreenistä voi tehdä aerobisen ja siinä syke nousee sekä hikoiluttaa. Teet lyhyillä tauoilla ja suht nopeasti 3× toistot tuntuvilla painoilla ja menet kaikki lihasryhmät läpi. Makuasia, itse saan treenin tunnun vaan sykettä nostamalla. Toistojen määrä vaihtelee kun nostan painoja heti kun ei enään tunnu, niin ja vapailla painoilla, en käytä laitteita ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesette tai ette, mutta ei ruokakauppaan trikoissa, kiitos!
Voi voi, kun sinulta ei kysytä, ja vaikka sanot ei välitetä.
Me teemme just ihan presiis tarkalleen kuten haluamme, siinäpä se!Minäminäminä ja minun oikeus kulkea hikisissä pitkissä kalsareissa julkisilla paikoilla ja pitkin kauppoja
Ei, vaan minä kunnioitan muita, en puutu kenenkään vaatetukseen, en kuluta aikaani kyttäämällä kanssaihmisiä, ja jos jokun vaatetus ei miellytä, pidän suuni kiinni, koska ei ole minun asiani arvostella. Ja kyllä, itsetuntoni ei hetkahda kaltaisistasi typeryksistä.
Rakit räksyttää, karavaani kulkee!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuntosalitreenistä voi tehdä aerobisen ja siinä syke nousee sekä hikoiluttaa. Teet lyhyillä tauoilla ja suht nopeasti 3× toistot tuntuvilla painoilla ja menet kaikki lihasryhmät läpi. Makuasia, itse saan treenin tunnun vaan sykettä nostamalla. Toistojen määrä vaihtelee kun nostan painoja heti kun ei enään tunnu, niin ja vapailla painoilla, en käytä laitteita ollenkaan.
Näin treenaa ehkä yksi kymmenestä, suurimmalla osalla ei kyllä hiki tule.
Aerobista kuntoa ei juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Samat treenihousut menee viikon tai jopa 2 ilman pesua.
Ei ole mitään järkeä tuhlata resursseja kuten vettä ja pesuaineita täysin turhan takia, ennen kuin ne todella on likaiset. Yhdessä treenissä kun housuihin ei tule MITÄÄN.
Miten joku voi käyttää uudelleen kerran hikoiltuja vaatteita?? Toki ymmärrän jos salilla käydään vain näyttäytymässä eikä treenissä ole mitään tehoja.
Kuinka treenaamisen tehoon vaikuttaa se, että vaattteet ovat kerran hikoiltuja?
Selitäpä tämä yhtälö.... en toki jää pidättämään hengitystäni.
En kirjoittanut kommenttia, mutta etkö tajua, että et hirveästi hikoile, jos menet niitä ig-kuvia sinne räpsimään, etkä tee mitään, niin siinä tuskin hiki tulee, ellei sitten stressaa siitä, ettei trikoot ole tarpeeksi syvällä perseessää kuvaa ottaessa.
Käyn työpaikan salilla joka aamu ma-pe. Ohjelma kestää 45 min.
Ohjelman jälkeen jätän housut roikkumaan housuhengariin. Topin ja alusvaatteet pesasen, myös teepaita jää odottamaan seuraavaa päivää. Minulla on siis oma kaappi.
Pe vien nämä kotiin ja pesen koneessa.
Treeni ei ole mitenkään kovin raskas. Hiki kyllä virtaa, mutta ei paitaa kastu.
Aina aamulla haistelen haiseeko teepaita, ennen päälle laittamista. Ei haise.
Oon tutustunut toiseen treenaajaan ja jokin aika sitten ihmetteli minulla on aina samat vaatteet päällä. Vähän naureskeli asiaa. Kerroin kyllä, tilanne on kotona huono. Mies on työtön ja kotona on paljon tarpeetonta myyty. Treenivaatteita minulla ei ole montaa. Mielelläni käytän paidan kerralla. Vaikeni. Totuus on toinen. Vaatteita on kaappi täynnä. Tykkään näistä ja siksi käytän niitä.
Kyllä hiki kuluttaa vaatetta, mutta pesu vielä enemmän.
Käytän salivaatteita 2-3x ja juoksutakki saattaa olla käytössä 5x ennen pesua. Mun hiki ei haise, laitan dödöä ennen treeniä ja tuuletan vaatteet treenin jälkeen. Salilla on hihaton toppi joten toppi ei haise treenin jälkeenkään. Toki jos vaatteet haisevat pahalle niin sit pesisin yhden käyttökerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä tuhlata resursseja kuten vettä ja pesuaineita täysin turhan takia, ennen kuin ne todella on likaiset. Yhdessä treenissä kun housuihin ei tule MITÄÄN.
Sinä oletkin varmaan salihaisuli, jonka takia muut treenaajat yökkivät ja pidättävät hengitystään.
Puhtaassa kehossa + puhtaissa vaatteissa muutamaan kertaan hikoilu ei varsinaisesti tee vaatteisiin minkäännäköistä hajua.
Ikäänkuin ne salivaatteet jäisi hikiseksi, ei, ne hikiset salikuteet kyllä kuivaa kuivaksi eikä haise yhtikäs millekään.
"Olisi ällöttävää pukea samat hikiset housut jalkaan."
No on oma vikanne jos jätätte treenikamppeenne myttyyn johonkin treenikassiin ja ne on yhä märän hikiset seuraavissa treeneissä. Mitäpä jos kuivaisitte ne, niin ei olisi tarvetta turhille pesuille?
Voi kuule, kyllä haisee. Se, että oma nenäsi on turtunut omalle hajullesi ei valitettavasti tarkoita sitä, että ne muut ihmiset siellä salilla eivät haistaisi niitä ihan vähän vain puhtaassa kropassasi hionneita, pariin kertaan kuivateltuja salikamppeita. Tuo on ihan vastaava harha kuin se, että ihmiset kuvittelevat käyttävänsä sitä lempihajuvettään kohtuullisesti, ja vain vienosti tuoksuvansa, vaikka ihmiset ympärillä meinaavat tukehtua siihen hajupilveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas ah niin ympäristötietoiset naiset loistaa ympäristöystävällisyydellään :D Joka treenin jälkeen pesuun, huh huh
Siinähän ne menee muun pyykin joukossa. Tietenkin.
Kuinka usein te oikein pesette pyykkiä? Tai kuinka harvoin treenaatte? En minä ainakaan pese pyykkiä kolmea tai neljää kertaa viikossa...
Tämä saattaa nyt tulla shokkina, mutta valtaosalla ihmisistä on useammat kuin yhdet trikoot ja yksi toppi.
Keinokuituiset treenivaatteet on suunniteltu niin että ne läpäisevät ja haihduttavat kosteutta mahdollisimman tehokkaasti. Mutta sama ei koske hien mukana tulevaa kuonaa. Eli treenivaate toimii kun suodatin, puhdas vesi haihtuu ja hajua aiheuttava lika jää vaatteeseen.
Todellakin pesen urheiluvaatteeni käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oletkin varmaan salihaisuli, jonka takia muut treenaajat yökkivät ja pidättävät hengitystään.
Puhtaassa kehossa + puhtaissa vaatteissa muutamaan kertaan hikoilu ei varsinaisesti tee vaatteisiin minkäännäköistä hajua.
Käyt siis suihkussa ennen salille menoa?
Urheiluvaatteet pestään joka käytön jälkeen (pikapesu riittää), koska muuten hiki alkaa pinttyä niihin eikä enää lähde pesussa. Ja sitten vasta haiseekin.
Yleensä nämä "pesunsäästäjät" haistaa jo heidän tullessaan kulman takaa... ugh.
En, koska treenaan 6 krt/vko. Lepopäivänä sitten pyykkään kaikki vaatteet (tietysti rintsikoita, toppeja ja trikoita on useammat ja pesen kaikki kerralla).
Todellaki pesen!! Kaikki ilmeisesti ei, nimittäin hajusta päätellen.
Harrastan juoksua ja lenkkeilyä, enkä pese joka käyttökerran jälkeen. Paidan pesen kyllä, se alkaa heti haisemaan. Jos oikein paljon olen hikoillut niin huuhdon housut suihkussa ilman pesuainetta.
Yleensä heitän koneeseen n. 3 käyttökerran jälkeen
Pesuun joka treenin jälkeen.
Minulla tietenkin on useammat treenivaatteet, käyn salilla kolmesti viikossa. Lisäksi perheessä on jalkapalloa harrastava poika ja myös salilla käyvä mies. Näinpä pesukone pyörittää kerran tai kaksi viikossa pelkästään urheiluvaatteita niille tarkoitetulla pesuaineella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyt siis suihkussa ennen salille menoa?
Käyn salilla aamulla, joten käytännössä. Joka tapauksessa puhdas illan suihkusta, vaikkei aamulla suihkussa kävisikään.
Salin ja jumpan jälkeen suihkuun, ja vasta sen jälkeen kauppoihin!
Kiitos!
Näille, jotka eivät suostu uskomaan, että on ihmisiä, joiden hiki ei haise: uskokaa huviksenne. Itse en heihin valitettavasti kuulu, mutta ex-puolisoni oli sellainen. Hänen ei tarvinnut käyttää deodoranttia. Kun hän tutustuessamme kertoi asiasta, en ollut aluksi uskoa, mutta asia oli helposti todistettavissa, kun haistelin häntä hikisen päivän jälkeen.
Näillä hajuttomilla ihmisillä on yleensä vaalea, lohkeileva korvavaikku, ei siis tummankeltainen/ruskehtava ja tahmainen, kuin useimmilla. Monet aasialaiset kuuluvat tähän ryhmään.
Niistä treenivaatteista vielä, minäkin haluaisin kuulla, kuinka usein te joka käyttökerran jälkeen pesevät pyykkäätte? Itse kun treenaan 4-6 kertaa viikossa (juoksulenkit & kotisali), mutta en tosiaan pwse pyykkiä joka päivä. Maksaako siis vaivaa ottaa uudet treenivaatteet joka kerta, jos ne hikiset saavat kuitenkin odottaa pesua useamman päivän?
Siis hikoileeko joillakin jalat? Ei minulla hikoile kuin jalkaterät ja alaselkä ja nivuset, mutta minä käytän kunnollisia alusvaatteita enkä mitään naruja. Ei se hiki kyllä jaloista trikoisiin tartu. En muutenkaan juuri hikoile salilla, koska siellä teen voimatreeniä ja kehonhuoltoa ja aerobiset sitten jossain muualla. Ja juu, treenaan niin, että lihaksissa tuntuu, mutta ei siitä hiki tule.