Tykkäätkö oikeasti ja rehellisesti autolla ajamisesta?
Kommentit (60)
Vaikka autottomana varmaan säästäisi pitkän pennin, niin luovun autosta kyllä vasta kun on pakko.
Tykkään ajaa jos on kaunista luontoa ja mieluiten automaattivaihteisto. Esim. Miamista Key Westiin on uskomattoman kaunis ajomatka.
Riippuu tiestä, liikenteestä ja kärrystä.
Jos tie on kamala, on todella vaikeaa nauttia. Kokemusta Venäjältä.
Jos liikenne on kaoottista tai liian vilkasta, tai virtaan ei pääse, tai ruuhkat ovat kauheita, ei voi nauttia. Kokemuksia Etelä-Italiasta, Turkista, USA:sta.
Jos auto on sellainen, että joka hetki pitää pelätä sen hajoamista, on ajaminen kauheaa. Kokemuksia Citroenista ja Fiatista.
Muuten ajaminen on ihan ok.
Olen ajanut niin paljon ettei jaksa ja huvita enää.
Joo tykkään. Mun vanha 2.3L GT kun murahtaa niin on sillä ilo ajaa toisin ku näillä nykyisillä kikottimilla.
Vierailija kirjoitti:
mersuman kirjoitti:
Kyllä autoilu on mukavaa, kun painaa mersun polkimen pohjaan ja auto vastaan rajusti kiihdyttämällä, niin tunne on parempi kuin sängyssä.
Mersu ❤
Ajan mielummin tuolla mun vanhalla mersulla kuin melko uudella bemmillä.
Tykkään. Kuljin 23-vuotiaaksi saakka joka paikkaan bussilla, siihen meni päivittäin tunteja aikaa. Sitten hankin oman auton enkä vieläkään ole kyllästynyt. Se VAPAUS ja oma rauha. Tälläiselle introvertille etenkin oma auto on ihan parasta vaikka kalliiksi se tuleekin. Aluksi pelkäsin ajaa ydinkeskustoissa, nykyään ne ei enää pelota vaan ajan mielelläni. Ulkomailla en ole koskaan ajanut, mutta ensi kesänä ois tarkoitus lähteä omalla autolla ensimmäistä kertaa Ruotsiin, jännittää mutta eipä sitä mitään opi ellei opettele.
Tykkään. Myös ulkomailla ajelen joskus. Omaa aikaa ja mukava auto alla niin mikäs siinä matkaa taittaessa.
Autoilu on mulle täysin arkinen ja käytännöllinen rutiini. En erityisesti tykkää siitä mutten ole tykkäämättäkään. Kurjalla kelillä tai ruuhkissa se on ikävää, mutta hyvissä oloissa ja väljässä liikenteessä ihan mukavaa. Se on tapa liikkua paikasta toiseen. Joskus kun on pakko kulkea töiden yms. vuoksi, valitsen mieluiten julkiset, jos niitä on kätevästi saatavilla, mutta monesti autoilu on nopein ja helpoin tapa, kun ei aikataulut ja reitit sido mitenkään. Lomamatkalla hyvässä seurassa se on suurta hupia, mutta lähinnä matkan tarkoituksen ja seuran vuoksi. Huvin vuoksi en juurikaan autoile, aina sillä jokin tarkoitus on.
Kyllä, jos vaihtoehtona on istua bussissa jonkun ventovieraan vieressä. Joka pahimmassa tapauksessa on kännissä, haiseva ja pluspluspluskokoinen
Tykkään ajaa maantiellä, mutta kaupunkiajosta en pidä, paitsi pikkupaikkakunnilla sekään ei haittaa.
Tykkään, jos on pitkä suora tie eikä muita näy missään.
Kaupungissa tai muiden autojen joukossa vähän stressaavaa.
Tykkään ajaa. Varsinkin pitkille matkoille on kiva lähteä. Tykkään matkantekemisen tunteesta ja siitä, että voin ajaa minne vaan. Kuskaan mielelläni perheenjäseniäni ja lähden kuskiksi. Olen ajotaidoiltani keskiverto ja kompensoin keskivertouttani ennakoivalla ajolla ja tilanteisiin sopivalla nopeudella.
Helsingin keskustaan lähteminen ei ole niin kivaa, lähinnä parkkipaikkaongelman takia. Stadiin kuljen metrolla.
Ulkomailla olen ajanut vain Ruotsissa. En uskaltaisi ajaa maissa, joissa on vasemmanpuoleinen liikenne tai jossain missä liikenne on villiä kaaosta ja torven töötötystä.
Aurinkoisena kesäiltana = hell yeah. Sateella ja pimeällä = no no.
Tykkään, ja olen ammattinikin valinnut sen mukaan että saan ajaa työkseni.
Minulla on ollut ajokortti 30 vuotta, nykyisin ajan noin 20.000 km vuodessa ja tykkään ajamisesta.
Tasan kaksi kertaa näiden vuosien aikana en ole tykännyt ajaa autolla. Molemmilla kerroilla syynä on ollut järkyttävä keli, jolloin tiesin etukäteen, että lumen ja jään vuoksi oli kymmeniä autoja pitkin poikin ojissa. Pakko oli lähteä, kun kotiin piti päästä eikä ollut muita vaihtoehtoja kuin hypätä oman auton rattiin.
Tykkään tosi paljon. Aina ajatellut että olisin hyvä rekkakuski koska tykkään olla itsekseni ja ajaa. Kortti ollut jo kohta 34v. Moottoripyöräilen myös. N50.
Vierailija kirjoitti:
mersuman kirjoitti:
Kyllä autoilu on mukavaa, kun painaa mersun polkimen pohjaan ja auto vastaan rajusti kiihdyttämällä, niin tunne
on parempi kuin sängyssä.
Mersu
Mersu mukava mutta ei se kyllä mulla enää sänkyyn tunge. Vaimo first, voi tätä liioittelua.
Mersu ❤