Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset loukkaantuivat kahvilan mainoskyltin tekstistä. Onko huumorintajuttomuus uusi normaali?

Vierailija
18.02.2020 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006411050.html

OCD - Obsessive coffee disorder. Eikä mennyt kauankaan, että loukkaantuneet ihmiset kävivät huomauttamassa vakavasta asiasta.

Ei kyllä yhtään ihmetytä, että ihmisillä on niin paljon mt-ongelmia. Kyky ymmärtää huumoria ja loukkaantua kaikesta on nykyään valitettavan yleistä.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

Kommentit (327)

Vierailija
1/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajuttomuudesta en tiedä, mutta tärkeintä nykymaailmassa tuntuu olevan mielensä pahoittaminen ja siitä kertominen somessa mahdollisimman monelle lynkkaustyyliin.

Mun mielestä toi mainos oli ihan Ok, ei nyt erityisen hauska mutta ei loukkaavakaan...

Vierailija
2/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyin. Ei ole tuollaiset mainokset hyväksyttäviä moniarvoisessa ja suvaitsevaisessa yhteiskunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoskyltti poikkea kahville, kahvia poikkeaville ei sovi huumorintajuttomille.

Vierailija
4/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseironinen musta huumorihan on muutenkin ihan paras huumorin laji. Ihmiset on kujalla.

Vierailija
5/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minulla on oikeasti ocd ja onhan tuo tavallaan hauska. Tavallaan.

Mutta kuinka monen mielestä olisi oikein mainostaa kahvilaa vaikkapa lyhenteellä AIDS tai ALS???

Vierailija
6/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myöskin OCD ja mainos on hauska.

Vierailija
7/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten vitsien takia ihmiset oppivat kevyesti heittämään, et mul on vähän OCD, kun en malttais olla tekemättä asiaa x. Sitten kun jollain on oikeasti OCD, ei tajuta miten vakavasta vaivasta on kyse.

Kahvila reagoi palautteeseen hyvin. Ap varmaan olisi laittanut seuraavana päivänä vielä pahemman kyltin provosoidakseen ihmisiä hieman lisää?

Vierailija
8/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pöyristynyt ja loukkaantunut, apua tai vettä!!

Vierailija
9/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, maailman metropoleissa asuneena Helsinki on silmissäni mitätön, sisäänpäinlämmennyt tuppukylä. Nämä uutiset vain vahvistavat ajatuksiani olla muuttamatta koskaan takaisin Stadiin, ja ylipäätään Suomeen. Inhottavia, tosikkoja ja muka niin kosmopoliittia porukkaa! 😂😂😂

Vierailija
10/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuinka monen mielestä olisi oikein mainostaa kahvilaa vaikkapa lyhenteellä AIDS tai ALS???

Mutta AIDS ja ALS ovat vähän vaarallisempia tiloja.

Vierailija
11/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisten vitsien takia ihmiset oppivat kevyesti heittämään, et mul on vähän OCD, kun en malttais olla tekemättä asiaa x. Sitten kun jollain on oikeasti OCD, ei tajuta miten vakavasta vaivasta on kyse.

Kahvila reagoi palautteeseen hyvin. Ap varmaan olisi laittanut seuraavana päivänä vielä pahemman kyltin provosoidakseen ihmisiä hieman lisää?

En ole törmännyt tällaiseen ilmiöön. OCD itsessään on kaukana hauskasta, se on elämää rajoittava ja ajatuksia jatkuvasti enemmän tai vähemmän hallitseva mielen sairaus. 

Kyllä siitä silti mielestäni saa heittää läppää, hyvän maun rajoissa toki. Se ei todellakaan vähennä oikean sairauden vakavuutta mitenkään.

Itseäni huvittavat esim. meemit, joissa todetaan että "my OCD is kicking in", kun joku tietty kuvio tai kaava on yhdestä kohtaa pielessä. Esim. sata sinistä lattialaattaa ja keskellä yksi musta. OCD:llä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, mutta meemi ei sitä tosiasiaa muuta. Eli se voi siis olla myös hauska.

9

Vierailija
12/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti tunnu kivalta, jos itsellä on tuo häiriö, mutta itse en osaa loukkaantua siitä. Mietin vain, että aika mautonta, koska monet siitä kärsivät, että ei kovinkaan hauskaa.

Sama, kun joku tekisi vastaavan IBS:tä, josta itse kärsin, eikä siinä ole mitään hauskaa.

Vierailija
13/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, maailman metropoleissa asuneena Helsinki on silmissäni mitätön, sisäänpäinlämmennyt tuppukylä. Nämä uutiset vain vahvistavat ajatuksiani olla muuttamatta koskaan takaisin Stadiin, ja ylipäätään Suomeen. Inhottavia, tosikkoja ja muka niin kosmopoliittia porukkaa! 😂😂😂

Samaa mieltä, mutta kyllä sitä mieltä pahoitetaan täällä Frankfurtissakin. Suomeen en itsekään muuttaisi takaisin.

MUTTA: mielestäni juuri tässä kyseisessä tapauksessa asiakkaiden suuttumus oli ihan aiheellista. Olen itse kärsinyt OCD:sta ja se tehokkaasti kyllä pilasi sekä minun että läheisteni elämän vuosikausiksi. 

Vierailija
14/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta AIDS ja ALS ovat vähän vaarallisempia tiloja.

OCD on oikeasti yksi kaikkein paskamaisimpia mt-häiriöitä arkielämän kannalta. Top kolmosessa vähintään.

Vierailija
15/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuskin kehtaisi vitsailla skitsofrenialla? Silti skitsofreenikon arki on taatusti sata kertaa helpompaa kuin pakko-oireisen silloin kun lääkitys on kunnossa.

Vierailija
16/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on uusfeminismi: loukkaannutaan ja ulistaan kaikesta, leikitään varajeesusta, vaikka kukaan ei sellaisia taatusti kaipaa. Itsellä on OCD eikä voisi vähempää hetkauttaa tuo huumori, aivan uskomattomais aikuisvauvoja tämäkin maa nykyään täynnä.

Älä sekoita feminismiä tähän typeryyteen... 

Vierailija
17/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt tällaiseen ilmiöön. OCD itsessään on kaukana hauskasta, se on elämää rajoittava ja ajatuksia jatkuvasti enemmän tai vähemmän hallitseva mielen sairaus. 

Kyllä siitä silti mielestäni saa heittää läppää, hyvän maun rajoissa toki. Se ei todellakaan vähennä oikean sairauden vakavuutta mitenkään.

Itseäni huvittavat esim. meemit, joissa todetaan että "my OCD is kicking in", kun joku tietty kuvio tai kaava on yhdestä kohtaa pielessä. Esim. sata sinistä lattialaattaa ja keskellä yksi musta. OCD:llä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, mutta meemi ei sitä tosiasiaa muuta. Eli se voi siis olla myös hauska.

9

Totta kai voi olla hauska. Mutta hauska ei tarkoita, ettei olisi myös nurjia puolia. Esim. rasistinen vitsi voi olla myös hauska. Vitseillä voi esim. ylläpitää rasistisia stereotypioita - mitä hauskempi vitsi, sen tehokkaammin (koska ei-hauskan vitsin sisältöön suhtaudutaan kriittisemmin). Kun vitsi on hauska, kuulija tuntee mielihyvää, joka tekee sokeaksi sen mahdollisille haitoille. Hauskaa vitsiä haluaa levittää myös eteenpäin.

Vierailija
18/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi selvällä Suomen kielellä niin voisi loukkaantua kun kuitenkaan monelle ei nuo sanat aukea Englannin alkeilla.

Vierailija
19/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on äärimmäisen tiukkapipoisten ihmisten maa. Kun katsoo maailmalla palkittuja, nerokkaita mainoksia, niissä on usein todella rohkeaakin huumoria. Suomessa ihmiset sekoaisivat jos näkisivät niitä kadulla. Suomessa yleensäkin paheksutaan kaikkea hauskaa ja rajoja rikkovaa.

Vierailija
20/327 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuntuvat MT-potilaat omivan lyhenteen, jolla sentään on acronymfinder.comin mukaan 66 muuta merkitystä. Yksi hyvin yleinen on Over the Counter Drug eli käsikauppalääke.

Suomalaiset ovat mielensäpahoittajakansaa. Vielä eritoten niin, että mieli pahoitetaan toisen puolesta, kysymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi