Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muistat Palmen murhasta?

Vierailija
18.02.2020 |

Mä olin 15 ja menin keikkatöihin ja joku vanhempi oli järkyttynyt että Palme on murhattu. Mä olin että Palme who?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muutti Ruotsia jotenkin järkyttävästi. Turvallisesta kansankodista, hyvinvointivaltiosta tuli maa, jossa murhataan huippupoliitikkoja. En oikein muista murhasta mitään, vaikka olin tuolloin jo 18 v, tai ehkä juuri siksi. Mutta jälkiselvittelyt muistan hyvin. Hirveä ajojahti, ja milloin ketäkin syytettiin murhaajaksi, mutta Ruotsin poliisi ei vaan saa vieläkään ratkaistua keissiä. Tämän myötä Ruotsin poliisista tuli yhtä halveksittu kuin Ruotsin armeijastakin sukellusvenejahteineen. Ei edes kuvitteellinen Wallander & co muuta mielikuvaa.

Palmen merkitys avautui joskus, kun katsoin jonkun dokumentin hänestä. Oli oikea demareiden demari, kaikkien hyysäreiden isä.

Vierailija
42/47 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvun suurin uutinen Suomessa

Tuskin.
Yksi poliitikko vähemmän.

Tshernobyl oli jotain.

Ja Carrolsin tulo Suomeen.

Ei ollut ihan tavispääministeri, mistä kertoo tuo ketjussakin mainittu Palme-viha, joka oli aivan toista kuin nykypoliitikkojen kokema arvostelu. Kekkonen x1000 niin päästään lähelle sitä miten isosta hahmosta oli kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muutti Ruotsia jotenkin järkyttävästi. Turvallisesta kansankodista, hyvinvointivaltiosta tuli maa, jossa murhataan huippupoliitikkoja.

No eikös se silti valmistanut tähän nykypäivään kun koko Ruotsi lähinnä sisällissodan tilassa? Rakennukset räjähtelee, luodit niittävät, ihmiset raisgataan..

Ehkei tunnu niin shokeeraavalta tämä tilanne mihin juuri Palmen henkinen perintö, demarius, zoowakkius, maan vei?

Vierailija
44/47 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaksivuotias enkä muista Palmen murhaa. Kekkosen hautajaiset samana vuonna muistan kun katseltiin telkasta.

Kerrottiinkohan Kekkoselle edes Palmen murhasta?

Vierailija
45/47 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella iso ja pelottava uutinen

Vierailija
46/47 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin poliisin valpas toiminta jäi mieleen. Tapaushan oli lähtöasetelmiltaan lähes mahdoton selvittää: maan pääministeri murhataan avoimella paikalla Tukholman keskustassa. Miten semmoista henkirikosta voisi mitenkään lähteä purkamaan? Silti Ruotsin poliisi sai ripeästi murhaajan selville, ja poliisin toimintaa ylistettiin koko 80-luku ja vähän myöhemminkin.

Vierailija
47/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIKÖ TOI JUTTU OO EDELLEENKIN SELVITTÄMÄTTÄ