Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muistat Palmen murhasta?

Vierailija
18.02.2020 |

Mä olin 15 ja menin keikkatöihin ja joku vanhempi oli järkyttynyt että Palme on murhattu. Mä olin että Palme who?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkosta en muista. Sehän oli ollut pois julkisuudesta jo monta vuotta ja täysin unohdettu.

Vierailija
22/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla epäiltiin jotain suomalaisiakin jossain vaiheessa XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin pikkulapsi tukholmassa ja sain jonkun elinikäisen trauman koko jutusta.

En tajunnut ennen sitä, että ihmisiä murhataan ja yhtäkkiä palme murhattiin, se oli ihan kamalaa ja järkytti todella itseäni.

Vierailija
24/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 6-vuotias ja muistan kun aihetta käsiteltiin tv-uutisissa. Erityisesti jäi mieleen murhapaikalle tuodut kukat. Myöhemmin luin lehtijuttuja murhasta, niitähän riitti pitkäksi aikaa.

Vierailija
25/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on muistissa. Myös se, minkälaisen vihakampanjan kohteena Palme oli vuosikausia oikeiston toimesta. Sitten kun murha tapahtui, nää oli ekana jeesustelemassa mediassa, että kyllä on kauheaksi männy elämä Ruattissa, joku tolkku pitäis saada (ja sit kulisseissa naurettiin, että sai mitä ansaitsi).  

Kyllä jo silloin osattiin maalittaminen ja uhriutuminen ja jeesustelu.

Vierailija
26/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on muistissa. Myös se, minkälaisen vihakampanjan kohteena Palme oli vuosikausia oikeiston toimesta. Sitten kun murha tapahtui, nää oli ekana jeesustelemassa mediassa, että kyllä on kauheaksi männy elämä Ruattissa, joku tolkku pitäis saada (ja sit kulisseissa naurettiin, että sai mitä ansaitsi).  

Jep, sama on muistikuva mullakin. 

Vierailija
27/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin muisin että kuulin uutisen tädiltäni ja se oli lauantai. En järkyttynyt ja teininä en edes tiennyt kuka oli ruotsin pääministeri. En kyllä tiennyt Anna Lindhiäkään joka on jo unohtunut. Palmen case on suuri koska se ei ole ratkennut.

Vierailija
28/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14-vuotias ja kuuntelin lauantaina päivällä jotain nuorten sävellahja tyyppistä ohjelmaa sormi mankan rec-nappulan kohdalla valmiina näppäämään nauhoituksen päälle, jos tulee joku hyvä kappale. Tulikin ylimääräinen uutislähetys, josta kuulin uutisen. Hiljaiseksi veti.

Menin sitten keittiöön, jossa äiti oli tiskaamassa astioita ja sanoin, että Olof Palme on ammuttu. Äidin reaktio taisi järkyttää mua enemmän kuin itse uutisen kuuleminen. Hän lopetti tiskaamisen ja istui kädet vielä saippuavettä tippuen tuolille ihan kalpeana ja rupesi itkemään. Jäi sillä erää loput astiat tiskaamatta ja nuorten sävellahja kuuntelematta kun ruvettiin katsomaan telkkaria ja kuuntelemaan uutisia radiosta. Pari viikkoa myöhemmin kirjoitin ruotsin aineen Olof Palmesta ja sain 10-. Paras numero mitä olen ruotsin aineesta tai kokeesta koskaan saanut.

Henkilökohtaisesti muistan kuitenkin Tsernobylin paremmin. Ehkä se johtuu siitä, että siinä tietoa tuli tihkumalla ja kun totuus sitten selvisi, se oli isompi juttu kuin olin odottanut.

Vierailija
29/47 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen vihakampanja oli äärioikeiston toimesta 20-luvulla Suomessa maltillisia poliitikkoja vastaan ja silloinhan tapettiin Ritavuori. Että tosiaan - kyllä sitä on ennenkin osattu.

Vierailija
30/47 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin vuosipäivä on sitten jatkossa erilainen.

Vierailija
31/47 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 16 ja vanhempani olivat matkoilla. Meillä pari kaveria joiden kanssa juotiin kaljaa. Heräsin yöllä oksettavaan tunteeseen enkä ehtinyt vessaan vaan oksensin käytävän matolle.

Aamulla sisko soitti, että Palme on ammuttu. En muista oliko jotain muutakin asiaa.

Mä heräsin hirveeseen paskahätään ja paskansin sänkyyni.

Samana vuonna veli soitti, että Palme on murhattu.

Olet ilmeisesti vammainen.

Vierailija
32/47 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun oikeistolaisuus on itsekkyyteen ja ahneuteen perustuva aate. Toki se narsisseja houkuttaa.

Vierailija
33/47 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin siihen aikaan armeijassa, alokas, joten uutinen tuli vain lähinnä rekisteröityä. Ei ollut aikaa mihinkään muuhun kuin ryynäämiseen. Myöhemmin kyllä tutustunut aiheeseen tarkemmin.

Tuskin tuo koskaan ihan täysin selviää.

Olisi kyllä kiinnostavaa tietää miten armeijassa hieman ylemmillä tahoilla reagoitiin asiaan ennen kuin se paljastui yksittäiseksi salamurhaksi.

Vierailija
34/47 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että ruåtsin tehopoliisi ei ole vieläkään sitä selvittänyt.

Vierailija
35/47 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljon mitään, enkä tiedä miksi tästä aina jauhetaan. Asun Ruotsissa ja täällä nykyisetkin murhaajat päästetään menemään eikä saada tuomittua, joten mitä hiton väliä jollain vuosikymmenten takaisella yksittäisellä murhalla.

Vierailija
36/47 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvun suurin uutinen Suomessa

Tuskin.

Yksi poliitikko vähemmän.

Tshernobyl oli jotain.

Ja Carrolsin tulo Suomeen.

No TOP 10 -uutinen kuitenkin.

Vierailija
37/47 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynelehtivän Arja Saijonmaan. "Hän oli maailman omatunto" tms.

Vierailija
38/47 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin.

Yksi poliitikko vähemmän.

Tshernobyl oli jotain.

Ja Carrolsin tulo Suomeen

Siis eiks Carrols tullut jo 1975, 11 vuotta ennen palmea?

Vierailija
39/47 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin lapsena Ruotsi oli turvallinen maa ja ihana maa jossa oli hyvin pukeutuvia ja kauniita ihmisiä.. Myöhemmin Ruotsi Riiikaasteetttiiin ja jälki on nyt tämä:

Ruotsin poliisi aloitti syksyllä operaation jengiampumisten estämiseksi – nyt tuloksena huume- ja asetakavarikkoja sekä ampumisten lisääntyminen

https://yle.fi/uutiset/3-11326081

Vierailija
40/47 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin lapsena Ruotsi oli turvallinen maa ja ihana maa jossa oli hyvin pukeutuvia ja kauniita ihmisiä.. Myöhemmin Ruotsi Riiikaasteetttiiin ja jälki on nyt tämä:

Ruotsin poliisi aloitti syksyllä operaation jengiampumisten estämiseksi – nyt tuloksena huume- ja asetakavarikkoja sekä ampumisten lisääntyminen

https://yle.fi/uutiset/3-11326081

En tiedä milloin vietit lapsuutesi... rikollisia ulkkisjengejä siellä on kuitenkin ollut piiiiitkään.