Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä menee veljen kanssa järki kun ikääntyneet vanhemmat tahtoo muuttaa pois ok-talosta mutta sen jäävän jommallekummalle meistä

Vierailija
18.02.2020 |

Vieraille ei kuulemma myydä, meidän jommakumman pitäisi lunastaa tämä "rakas lapsuuskoti"! Talo on ensinnäkin metsän keskellä, ja toiseksi se on vähintään omituisen näköinen kun sitä on laajennettu ja jatkettu melko omintakeisesti. Piha on täynnä vuosikymmenten rojua ja iskän ja äiskän tuntien se rojujen raivaaminen jää uudelle asukkaalle. Lisäksi äiskä on polttanut alakerran vessassa 30 vuotta ja siellä on mahdoton käydä pinttyneen vahvan savunhajun takia, ovikin haisee tupakalle!
Minä asun perheineni omistusoikeusrivarissa, veli kumppaninsa kanssa vuokralla kerrostalossa eikä kellään meistä ole hinkua muuttaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on omistusoikeusrivari?

Vierailija
2/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitatte niin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän tarvitse järkeänne menettää. Teette selväksi ihan suomen kielellä, ettei teistä kummallakaan ole aikomustakaan muuttaa moiseen rotiskoon.

Sitten lakkaatte puhumasta koko aiheesta.

Vierailija
4/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän ole pakko sitä ostaa. Mikä on ongelma?

Vierailija
5/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä ongelmaa. Kerrotte että ette halua ostaa taloa, joko myyvät ulkopuoliselle tai jatkavat itse talossa asumista. 

Vierailija
6/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuta auki, ap. Eivät he voi teitä pakottaa mitään lunastamaan.

Vierailija
7/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista touhua, jos totta. Pitäisi riittää kun sanoo ettei halua siihen taloon muuttaa. Se siitä.

Vierailija
8/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkammarin pojilla pieni pulma. Kun pitäisi ITSE tehdä kerrankin päätös.

Vierailija
9/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä vanhuksia vaivaa?

Meillä on ihan sama meneillään. Ei vaan mene jakeluun, että meistä kolmesta ei kukaan sitä halua.

Yrittävät, että pitäisimme edes mökkinä. Ei ketään kiinnosta yhtään. Kukaan ei halua sitä riesakseen.

Vierailija
10/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannu bensaa ja tikkuaski, niin ongelmaa ei enää ole 😉

Vierailija
11/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän ole pakko sitä ostaa. Mikä on ongelma?

Varmaan se, että kohta siellä on jalaton mummo ja pappa metsän ja pihan romujen keskellä.

Meilläkin vähän sama tilanne, mutta mummo suunnittelee, miten me veljen kanssa muutetaan vanhempiemme perimälle tontille asumaan. Tontille on siis rakennettu yhden perheen talo, johon mummon mukaan minä ja veli muutetaan, kunhan vanhemmat siitä muuttaa pois.

Vierailija
12/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös äitini ja sisarukseni punoneet mielessään, että minä ostan vanhempieni kodin. 90km päässä lähimmästä kaupungista ja 70-luvulla rakennettu remonttia vailla.

Kun he olivat ajatelleet, että kun minulla ei ole mökkiä, niin voisin sen ostaa. Kun minun aikuiset lapsethan varmaan kävisi siellä mielellään lomailemassa. Ja kun niin saisivat hekin rahaa, kun pesää jaetaan, ettei talo jää mätänemään perikunnan riesaksi.

Kun kieltäydyin, niin loukkaantuivat verisesti, kun halvalla (100 000) olisin saanut ihan hyvän talon lähellä kaupunkia. Olisinhan voinut vaikka muuttaa sinne ja kulkea sieltä töissä. Olenpa kiittämätön, kun en ymmärtänyt näin hienoa tarjousta

Vierailija
13/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta pakko muistuttaa ettei ihmiset halua loukata muita ja varsinkaan vanhempiaan. Minunkin vanhemmat muistuttavat jatkuvasti kuinka sukumökki jää perinnöksi. Itseä moinen ahdistaa kun siitä tulee sitten kuluja kun se on lämmitettynä siellä tyhjänä.

Vierailija
14/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli myös äitini ja sisarukseni punoneet mielessään, että minä ostan vanhempieni kodin. 90km päässä lähimmästä kaupungista ja 70-luvulla rakennettu remonttia vailla.

Kun he olivat ajatelleet, että kun minulla ei ole mökkiä, niin voisin sen ostaa. Kun minun aikuiset lapsethan varmaan kävisi siellä mielellään lomailemassa. Ja kun niin saisivat hekin rahaa, kun pesää jaetaan, ettei talo jää mätänemään perikunnan riesaksi.

Kun kieltäydyin, niin loukkaantuivat verisesti, kun halvalla (100 000) olisin saanut ihan hyvän talon lähellä kaupunkia. Olisinhan voinut vaikka muuttaa sinne ja kulkea sieltä töissä. Olenpa kiittämätön, kun en ymmärtänyt näin hienoa tarjousta

Joo nää on ihan parhaita nämä, jotka ajattelevat toisen puolesta.

Oikeastihan ajattelevat vain itseään.

Vierailija
15/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rojut ja tupakansavu ei ole suuri ongelma. Lunastatte, ja myytte sitten pois. Ei tarvitse välttämättä asua itse.

Vierailija
16/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini antaa ymmärtää että pitää minua ahneena kun haluan luopua osuudestani lapsuudenkotiin, haluan siis myydä osuuteni pois. Asun satojen kilometrien päässä ko. talosta. En ymmärrä miksi minun pitäisi roikkua tuossa mukana osakkaana, ilmeisesti olla maksamassa remontteja joita vanha talo kipeästi tarvitsee mutta joista en tule ikinä hyötymään mitenkään.

Vierailija
17/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No rojut ja tupakansavu ei ole suuri ongelma. Lunastatte, ja myytte sitten pois. Ei tarvitse välttämättä asua itse.

Varsinainen Reilukerho. Aloittaja veljineen ottavat kontolleen kiinteistön myyjälle tulevat vastuut ja muori rahat.

Vierailija
18/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä sisaruksia on viisi ja sama suunnitelma oli varsinkin isällä. Kolmella viidestä oli jo oma talo ja kahdella muullakin omistusasunto. Olis pitänyt oma asunto myydä ja muuttaa talon täydellisen remontin ja laajentamisen jälkeen paikkakunnalle, josta todella huonot yhteydet kouluihin ja työpaikoillemme. Monen vuoden jälkeen möivät vieraalle ja oli meidän vika kun eivät saaneet erinomaisesta talosta niin paljon kuin olivat ajatelleet.

Seuraava vääntö alkoi kesämökistä. Taas osalla jo omat mökit ja painostus meikäläistä kohtaan taas suurin. Todella monta kertaa joutui kertomaan ettei ole varaa (hinta mielestämme yli markkinahintojen), emmekä halua joka viikko ajaa mökille. Ei mennyt tajuntaan heille.

Kaikki vanhemmat ei vaan tajua, ettei lapset jaa samoja arvoja ja unelmia kuin he. Eikä ne itse rakennetut kultakimpaleet ole välttämättä muiden mielestä niin loistavia ostoksia kuin unelmiensa toteuttaneiden mielestä.

Nimimerkillä

Perintömökkikö myydään

Vierailija
19/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää tiukasti selväksi, että ette halua taloa. Jos vanhemmat muuttavat silti sieltä pois niin teillä ei ole mitään aikomusta edes pienissä määrin taloa huoltaa. Sanokaa suoraan, että talo on huono ja huonolla paikalla ja se kannattaa myydä todella pienellä hinnalla pois.

Vierailija
20/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niin kuin tänä päivänä jonkin tuollaisen keskellä ei-mitään sijaitsevan huonokuntoisen peruskorjauksen tarpeessa olevan vanhan talon "myyminen pois" olisi mitenkään läpihuutojuttu. Helposti se jää isoksi ongelmaksi kun ei sitä kukaan osta ja kulut juoksee koko ajan.

Ja eiköhän ne vanhuksetkin yritä sitä samasta syystä myydä lapsilleen kun ketään vierasta ei tuollaista saa huijattua ostamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi