Ikävä 2000-luvun loppupuolta...
Vuodet 2008, 2009 olivat ihanaa aikaa. Nyt elämästä on tullut pelkkää digiä. Ja musiikki on paskaa. Haluan takaisin 😭
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös 2008 alkanut lama?
Taantuma, jota ei edes huomannut, ainakaan jos oli työssäkäyvä.
Ysärin laman huomasi jotenkin kaikki.
Ei kai työssäkäyvä lamaa huomaakaan 🙄
Huomasin kyllä 2008 alkaneen laman kun työ lähti ja alkoi 6 vuoden työttömyys juuri pikkulapsiaikaan.
90-luvun lamaa en juuri huomannut. Töitä riitti nuorelle.
Pienitalomaalta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon syntynyt 82 ja kaipaan 80 luvun loppua ja 90 luvun alkua. Myös vuodet 97-00 oli hienoa aikaa.
90-luvulla oli tosiaan jotenkin rento tunnelma, elämä pyöri hyvin ilman ylimääräistä tekniikkaa.
Olin 5-vuotias vuonna 1995 ja se aika tuntui tosi rauhalliselta.
Kuunneltiin Titi-nallea ja leikittiin paljon pihalla. Oltiin Disney-hippaa, kiikkupalloa jne.
Onneksi vanhoista ajoista voi ammentaa jotain nykypäiväänkin ja nauttia asioista jotka on aina muodissa 😊
Uskon että tunnet noin koska olit 90 luvulla lapsi. Silloin kuuluu olla rauhallinen ja rento tunnelma kun ei tarvitse itse tehdä muuta kuin leikkiä ja ottaa vastaan huolenpitoa. Kyllä nykypäivänä miljonääreillä on myös rento tunnelma kun ei tarvitse kuin leikkiä aikuisten leluilla kuten autoilla ja ottaa vastaan huolenpitoa assistenteilta.
Se oli kuule vain tämän vuosisadan alkuvuosikymmeniä se, eli tämän vuosisadan ensimmänen jo toinen kymmenluku, mistä jutussasi oli kysymys.
2000-luku sen sijaan jatkuu vielä yli 900 vuotta ja koska voidaan sanoa että (nykyisin syntyneistäkään ihmisistä) vain aniharva tulee näkemään enää edes vuotta 2120, niin meidän olisi täällä inmillisessä eli ihmisikään suhteutetussa aikaperspektiivssämme parasta käytännöllisempää tyytyä vain vuosiin ja vuosikymmeniin ja ottaa oppia siitä mitä asia edellisen vuosisadan alkuvuosikymmeninä ilmaistiin
( ...koska numeroilla ilmaiseminenhan ei ole muuttunut eli koska samat numerot ovat edelleen käytössä)
Silloin esim. vuonna 1908 syntynyt ihminen sanoi yleensä syntymäaikansa vuoden " Olen syntynyt -08 (nollakahdeksan)
Vuonna 1912 sytynyt taas sanoi " Olen syntynyt 'kaksitoista'.
" Näin voitaisiin puhua ja sanoa nykyisinkin ilman mitään vaaraa, että tulisi sekoittaneeksi luulemaan ,että olisi ollut syntynyt esim. vuosisata aiemmin.
Eivät nuo 1908 syntyneet ihmisetkään aikanaan luulleet ,sekoittaneet, tai pelänneet sekoittavansa syntymäaikojaan vastaavasti ,( eli siis vastaamattomasti) esim. johinkin Napoleonin aikana syntyneisiin ihmisiin ja heidän syntymäaikoihinsa . )
Kaipaan :( Olin 19v vuonna 2009 <3
Mutku ei voi olla yhtä hauskaa kuin minun nuoruudessani 😔😔😔