Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävä 2000-luvun loppupuolta...

Vierailija
18.02.2020 |

Vuodet 2008, 2009 olivat ihanaa aikaa. Nyt elämästä on tullut pelkkää digiä. Ja musiikki on paskaa. Haluan takaisin 😭

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 00-luku oli huippua aikaa. Digitaalisuus ja vuosikymmenen lopulla Suomeen tullut Facebook olivat uutta ja jännää, mutta siitä huolimatta ne eivät hallinneet elämää kuin nyt. Persut olivat tuntematon puolue, pehmeät arvot olivat in.  

Vierailija
2/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku teinien palsta? 2000 luvulla mitään hyvää aikaa ollut. 2008 2009? LOL!

80 luku oli hyvää aikaa ja 90 luvun alku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 2008 alkanut lama?

Vierailija
4/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko silloin ehkä parikymppinen? Monet ihmiset kaipaa sitä aikaa kun olivat parikymppisiä, oli teknologinen kehitys millä asteella vain.

Vierailija
5/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vuotta 2999?

Vierailija
6/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös 2008 alkanut lama?

Taantuma, jota ei edes huomannut, ainakaan jos oli työssäkäyvä.

Ysärin laman huomasi jotenkin kaikki.

Vierailija
7/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kaipaavat keskimäärin aina sitä vuosikymmentä kun olivat nuoria. Koska nuorena asiat kokee voimakkammin, silloin koetut asiat ovat aina parempia kuin myöhemmin koetut ja se aikakin tuntuu siksi paremmalta.

Vierailija
8/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku teinien palsta? 2000 luvulla mitään hyvää aikaa ollut. 2008 2009? LOL!

80 luku oli hyvää aikaa ja 90 luvun alku

No oli se nyt parempaa aikaa mitä 90-luvun alku ja nykyhetki... Kasarinkin olen nähnyt, kaikille oli tuolloin töitä eikä luokkaeroja ollut samalla tavalla kuin 2010-2020-luvuilla. Kuitenkin elettiin YYA-aikaa ja erilaisuutta ei suvaittu, esim. homoja, taiteilijoita, ulkomaalaisia. En palaisi kyseiselle vuosikymmenelle takaisin, ennemmin 00-luku ennen talouden romahdusta. 

Vierailija
9/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kaipaavat keskimäärin aina sitä vuosikymmentä kun olivat nuoria. Koska nuorena asiat kokee voimakkammin, silloin koetut asiat ovat aina parempia kuin myöhemmin koetut ja se aikakin tuntuu siksi paremmalta.

Joo, kaipaan 2000-luvun alkuun. Ei yhteiskunnan tilanteella ole juuri yhteyttä nuoruuden kokemuksiin, siis kaikissa yht kunn tilanteissa nuorena on yleensä kivaa ja jännää. Ne jännät kokemukset koostuu ihmissuhteista ja parisuhteista ja muusta semmoisesta, ei siitä onko telkkari analoginen vai digitaalinen.

Vierailija
10/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko silloin ehkä parikymppinen? Monet ihmiset kaipaa sitä aikaa kun olivat parikymppisiä, oli teknologinen kehitys millä asteella vain.

Jep, tämän näkee hyvin omassa lähipiirissä. 60-luvulla syntynyt haikailee kasaria, 70-luvulla ysäriä, 80-luvulla taas 2000-lukua, ja minä nuori parikymppinen koitan vaan pärjäillä ja odotan aikaa että saisin jotain haikailtavaa 😂

Vierailija
11/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntynyt 82 ja kaipaan 80 luvun loppua ja 90 luvun alkua. Myös vuodet 97-00 oli hienoa aikaa.

Vierailija
12/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tämän näkee hyvin omassa lähipiirissä. 60-luvulla syntynyt haikailee kasaria, 70-luvulla ysäriä, 80-luvulla taas 2000-lukua, ja minä nuori parikymppinen koitan vaan pärjäillä ja odotan aikaa että saisin jotain haikailtavaa 😂

Te olette varmaan ensimmäinen sukupolvi, joka ei tule kaipaamaan nuoruusvuosiaan 😔

Vierailija
13/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te olette varmaan ensimmäinen sukupolvi, joka ei tule kaipaamaan nuoruusvuosiaan 😔

Miksi ihmeessä? Aikuisopiskelen parikymppisen kanssa ja ihan yhtä hauskaa niillä näyttää olevan kuin itsellä sen ikäisenä. Kaikki tuntuu jännältä, semmoiset mitä itse ei pidä enää minään.

Vierailija
14/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Aikuisopiskelen parikymppisen kanssa ja ihan yhtä hauskaa niillä näyttää olevan kuin itsellä sen ikäisenä. Kaikki tuntuu jännältä, semmoiset mitä itse ei pidä enää minään.

Ja joidenkin nuoruusvuosiin on osunut esim kaksi maailmansotaa. Ei nykynuorilla ole yleisesti ottaen mikään sen huonommin kuin vaikka minulla - 80 syntyneellä, yksittäisillä ihmisillä menee toki aina huonommin tai paremmin kuin muilla samanikäisillä.

Vierailija
15/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei nyt ilmassa olisi pikkaisen omien nuoruusvuosien jalustalle nostamista..? Kyllähän tuolla näkee jatkuvasti iloisia ihania nuoria, samanlaisia millainen itsekin oli aikoinaan. Päihteitä tuntuvat käyttävän vähemmän kuin me ysärillä, mutta se taitaa olla vain positiivinen asia.

Vierailija
16/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei nyt ilmassa olisi pikkaisen omien nuoruusvuosien jalustalle nostamista..? Kyllähän tuolla näkee jatkuvasti iloisia ihania nuoria, samanlaisia millainen itsekin oli aikoinaan. Päihteitä tuntuvat käyttävän vähemmän kuin me ysärillä, mutta se taitaa olla vain positiivinen asia.

Alkoholin käyttö on vähentynyt, huumeiden käyttö kasvanut (siis kyllähän alkoholikin on huume mutta anyway).

Vierailija
17/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin käyttö on vähentynyt, huumeiden käyttö kasvanut (siis kyllähän alkoholikin on huume mutta anyway).

Tupakointikin on ehkä vähentynyt joo mutta sen tilalla vedetään nuuskaa 🙄

Vierailija
18/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä mitä kaikkea ihanaa nyt on olemassa. Hyvää ruokaa. Suomessa on vielä melko rauhallista asua ja hyvä suomalainen kulttuuri.

2050-luvulla voidaan luoda ketjuja siitä kuinka mahtava olisi ollut kokea elämää 2000-luvun alkupuolella, sitä aikaa mitä nyt eletään.

Onneksi ainahan voi tehdä asioita samaan tyyliin kuin 2000-luvulla jos oikeasti tykkää eniten siitä ajasta. Esim. voi vaihtaa älykännykän normaaliin kännykkään ja katsoa uudestaan tuttuja sarjoja 2000-luvulta, ja kuunnella 2000-luvun musiikkia. Tai järjestää kavereille 2000-luvun teemaiset illanistujaiset :)

Vierailija
19/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon syntynyt 82 ja kaipaan 80 luvun loppua ja 90 luvun alkua. Myös vuodet 97-00 oli hienoa aikaa.

90-luvulla oli tosiaan jotenkin rento tunnelma, elämä pyöri hyvin ilman ylimääräistä tekniikkaa.

Olin 5-vuotias vuonna 1995 ja se aika tuntui tosi rauhalliselta.

Kuunneltiin Titi-nallea ja leikittiin paljon pihalla. Oltiin Disney-hippaa, kiikkupalloa jne.

Onneksi vanhoista ajoista voi ammentaa jotain nykypäiväänkin ja nauttia asioista jotka on aina muodissa 😊

Vierailija
20/25 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alkupuolelta kaipaa ainoastaan internettiä ennen kuin google ja kumppanit sen pilasivat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi