Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pregorion vatsantoimintalääke laihdutuksen tukena

Vierailija
18.02.2020 |

Olen vuosia kärsinyt hitaasta suolentoiminnasta ja ummetuksestakin.
Laihduttaminen on ollut vaikeaa ja työn ja tuskan takana. (Kilpirauhasen vajaatoiminta)
Nyt olen käyttänyt pregorionia pussin päivässä ja olo kevyempi ja painokin alkanut hiljakseen laskemaan.
Tässä mietin että vauhdittaako pregorion ulostemassan kulkua ja että imeytyykö ravintoaineita -> lue kaloreita, vähemmän kun vatsa toimii paremmin?
Tuntuu että olen aina syömisen jälkeen pitkään ihan ähkyssä ja olo on sellainen että kroppa jumissa.
Nyt kun käy joka päivä kakkoshädällä niin olo on ihan eri. Tuntuu että kroppa heräilee jostain horroksesta ja aineenvaihduntakin heräilee.

Kaikkea sitä miettii, korjatkaa jos olen väärässä :) Tämä nyt tällaista pohdiskelua vaan.
Ja perusteluita väittämille olisi kiva myös saada. Myös omaan mielipiteeseeni, niin puolesta kuin vastaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pegorion eikä pregorion

Tarvitsen näemmä silmälasit! Olen näköjään lukenut sen aina väärin.

Kiitos korjauksesta!

Ap

Vierailija
22/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pegorionin toimintaperiaatteenahan on lisätä nesteen poistumista kehosta ulosteen mukana, jolloin ulostaminen helpottuu, että ei se ravintoaineiden imeytymiseen vaikuta. Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa, joko olet muuten vain laihtunut, tai pudonnut paino on valitettavasti pegorionin poistamaa nestettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö luumua, esim soseena puuron kanssa tai kokonaisia välipalana.

Mustikoita ja marjoja muutenkin reippaasti kans.

Kuinkahan paljon olen luumuja syönyt niin kuivattuna kuin tuoreena?

On liotettu ja muussattu ja syöty pussista jne.

Marjoja syön myös. Toki enemmän voisi syödä mutta raha tulee jo vastaan.

En nyt ruokavalioon kaipaa ohjeita (se ihan kunnossa) vaan mietin tuota ruuan matkaa suolistossa.

Eikö se ole niin että mitä kauemmin se siellä suolistossa on niin sitä kauemmin ne kalorit sun muut siitä imeytyy?

Pregorionia käytän ihan suolen toimintaan, en laihdutukseen. Mutta tässä vaan miettinyt myös tuota laihdutuspuolta kun olo on ollut kevyempi ja paino tippuu vähän paremmin.

Ap

Ihan miten vaan, mutta ruokavalio sulla ei ole kunnossa, jos kerran suolisto ei toimi. Onhan se tietty helpompaa nakata nappia naamaan kuin korjata ruokiaan.

Joo joo.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja se aiheuttaa ummetusta.

Pregorion on jauhe. Kannattaa googlettaa siitä niin tiedät sinäkin mistä puhutaan 👍

Mutta älä enää jankuta ruokavaliosta.

Se ei ole se mistä keskustelun avasin.

Ihmisiltä puuttuu luetun ymmärtäminen ihan täysin 🤷‍♀️

No jauhe tai pilleri, lääke kumminkin. Et avannut keskustelua ruuasta, vaan suolen toiminnasta. Suolen toimintaan nyt sattuu kuulumaan ruoka ihan olennaisesti, joten aivan ymmärrettävää, että ruokakin on otettu puheeksi. Surullista huomata, että haluat lääkettä suolen toimintaan mieluummin kuin ruokaa. Ihmisiltä puuttuu järki ihan täysin.

Okei, ilmaisin itseäni siis huonosti aloituksessa.

Tarkoitus oli miettiä sitä että voiko pegorion nopeuttaa painonpudotusta kun suoli toimii paremmin.

Toki voit antaa vinkkejä ruokavalioon mutta niin paljon olen sitä vuosien varrella säätänyt ja ravitsemusterapeutin luona miettinyt että en usko että ihan ummikko olen.

Täysjyväviljat käytössä ja muutenkin vähentänyt viljatuotteita. Syön runsaasti kasviksia ja hedelmiä. Suosin runsaasti kuituja sisältäviä hedelmiä eritoten. Pellavansiemenrouhe otettu käyttöön ja leseet. Noista välillä pidetty taukoa ja koitettu miten vaikuttaa.

Juusto pois ja maitotuotteet vähemmäksi. Nyt vähärasvaiset maitotuotteet käytössä josta ollutkin hieman apua.

Mitähän vielä? Marjoja syön sen mitä raaskin ostaa, en joka päivä siis.

Mutta toki voit antaa vinkkejä lisää. Puhut vain ruokavalion muutoksesta mutta kerro toko miten sitä muutan.

Ap

Vierailija
24/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin ajatella että jos vatsa toimii niin painonhallinta olisi helpompaa.

Eli ihan voi olla jotain perääkin tuossa.

Vierailija
25/37 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotteita saa ilman lääkärin määräystä. Aineenvaihdunnan kiihdyttämiseen on olemassa monenlaisia tuotteita, katso vaikka  https://www.laihduttaminen.com/laihdutuspillerit-laihdutus-tuotteet-2138

Vierailija
26/37 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pegorion on erittäin hyvä tuote myös laihduttajalle, jos aineenvaihdunta ei liikunnalla ja ruokavaliolla toimi riittävästi. Suoliston hyvinvointi vaikuttaa kokonaisvaltaisesti hyvinvointiin.

Vierailija
27/37 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen hoito kuntoon niin paino tippuu.

Toki syömiset ja elintavat pitää olla kunnossa.

Liikunta on hyvä vatsantoimintalääke.

Vierailija
28/37 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, täällä melkein sama. Tosin käytössä toinen vastaava valmiste, koska lääkitys tekee ummetusta (lääkäriltä siis suositus tuohon jauheeseen - päivittäin!). Käytän sitä päivittäin, vaikka syön erittäin kasvispainotteisesti, vähän hiilareita, proteiinia hyvin maltillisesti, vähän rasvaa enkä syö juurikaan eineksiä enkä käsiteltyjä & jalostettuja tuotteita, leipä kokojyvää, siemeniä aina mm. jugurtin tai viilin päälle, vähän leseitä ja pari pähkinää. Menee marjoja ja hedelmiä, ei juuri sokeria jne. Eli älä huoli, jauhe on hyvä apu!

Laihdutin myös itse 45 kg. Tämä jauhe auttoi hieman siinäkin, kun joskus vaan jumitti. Ei siis laihduta, mutta on parempi olla, kun vatsa toimii eikä ole turvotusta ja 'jähmeää' oloa. Liikun kohtalaisesti eli enempää en pysty enkä jaksa.

Jatka vaan, älä ota paineita enempää tästä. Asiaa tuntemattomat eivät vaan ymmärrä, miten kurja olo voi olla, jos  vatsa ei toimi muuten kunnolla. Ja tuohon 'kilpirauhasen hoito kuntoon' - nykyään joutuu tappelemaan kaikista hoidoista. "Käypä hoito" on lähes kaikissa sairauksissa täysin /c:stä ja nuoret lekurit katsovat vain sitä. Eli kilpparilääkityksessä on ihan hitokseen ongelmia tosi monella!!!

Vierailija
29/37 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pegerionia ei tulisi käyttää jatkuvasti ilman lääkärin määräystä.

Ihan lääkärin määräyksestä käytän. Pregorionia voi käyttää huoletta, suoli ei totu siihen.

Ap

Mistä oot tuon nimen keksinyt muuttaa r-lisätyksi?

Vierailija
30/37 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pregorion 😆

Vierailija
31/37 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko preggona?

Vierailija
32/37 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pegerionia ei tulisi käyttää jatkuvasti ilman lääkärin määräystä.

Ihan lääkärin määräyksestä käytän. Pregorionia voi käyttää huoletta, suoli ei totu siihen.

Ap

Mistä oot tuon nimen keksinyt muuttaa r-lisätyksi?

Ihmiset lukevat vaikeita lääkkeitten nimiä ihan miten sattuu.

Silmätippa Betoptic = Petotik

Astmalaite Turbuhaler = Tupruhaler

Sokerilääke Metforem = Metrofem

Jne jne jne

Vierailija
33/37 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitu on hyväksi ja auttaa ummetukseen ja siten keventää oloa, mutta ei se vaikuta aineenvaihduntaan millään lailla. Aineenvaihdunta ei ole yhtä kuin ulostamistiheys. Painon kannalta ei siis ole oleellista, kuinka usein suoli toimii. 

Vierailija
34/37 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vi sibliniä. Kuitu, joka edistää vatsan toimintaa. Saa apteekista. Olen lukenut, että pellavan siemeniä ei saisi syödä ku tietyn määrän/vrk. Syömissäsi kuiduissa esim. leseet ei välttyä takaa niitä kuidun lähteitä. Komppaan ja ehdotan vielä vi siblinin rinnalle ruokavalio muutosta. Ota kuurina ja kun vatsa alkaa toimia säännöllisesti, otat tarvittaessa. Turhat sokerit pois.

Vatsan toimintaa edistävät valmisteet sitovat nesteen ja se edistää suolen toimintaa. Samoin niihin jää kuona-aineet suolistosta. Se taas edistää vitamiinien kertymistä elimistöön. Ruuan sulatus lähtee suusta. Mitä enemmän pureskelet, sitä paremmin vatsa toimii.

Vierailija
35/37 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vi-siblinin ja pegorionin toimintaperiaatteet ovat samat. pegorion sopii hyvin pitkäaikaiskäyttöön. ei silläkään vatsa päivittäin toimi kaikilla, vaikka annos olisi 3 x 12g ja kallistahan tuo on, jos laskee, että 10 kpl pakkaus maksaa kympin, mutta mikäpä ei maksa. 

Vierailija
36/37 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vi-siblinin ja pegorionin toimintaperiaatteet ovat samat. pegorion sopii hyvin pitkäaikaiskäyttöön. ei silläkään vatsa päivittäin toimi kaikilla, vaikka annos olisi 3 x 12g ja kallistahan tuo on, jos laskee, että 10 kpl pakkaus maksaa kympin, mutta mikäpä ei maksa. 

Joo, mutta vi siblin on kuitu.

Vierailija
37/37 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vi sibliniä. Kuitu, joka edistää vatsan toimintaa. Saa apteekista. Olen lukenut, että pellavan siemeniä ei saisi syödä ku tietyn määrän/vrk. Syömissäsi kuiduissa esim. leseet ei välttyä takaa niitä kuidun lähteitä. Komppaan ja ehdotan vielä vi siblinin rinnalle ruokavalio muutosta. Ota kuurina ja kun vatsa alkaa toimia säännöllisesti, otat tarvittaessa. Turhat sokerit pois.

Vatsan toimintaa edistävät valmisteet sitovat nesteen ja se edistää suolen toimintaa. Samoin niihin jää kuona-aineet suolistosta. Se taas edistää vitamiinien kertymistä elimistöön. Ruuan sulatus lähtee suusta. Mitä enemmän pureskelet, sitä paremmin vatsa toimii.

Miksi alapeukut. Ruuansulatus lähtee suusta. Vi siblin on kuitu. Sitoo nesteet. Kuona-aineet lähtee liikkeelle. Vitamiinit pääsevät imeytymään paremmin. Niin ja vi sibliniä lääkäri määrää mikäli vetinen uloste. Ja mikä parasta alentaa jopa kolesterolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän