Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pregorion vatsantoimintalääke laihdutuksen tukena

Vierailija
18.02.2020 |

Olen vuosia kärsinyt hitaasta suolentoiminnasta ja ummetuksestakin.
Laihduttaminen on ollut vaikeaa ja työn ja tuskan takana. (Kilpirauhasen vajaatoiminta)
Nyt olen käyttänyt pregorionia pussin päivässä ja olo kevyempi ja painokin alkanut hiljakseen laskemaan.
Tässä mietin että vauhdittaako pregorion ulostemassan kulkua ja että imeytyykö ravintoaineita -> lue kaloreita, vähemmän kun vatsa toimii paremmin?
Tuntuu että olen aina syömisen jälkeen pitkään ihan ähkyssä ja olo on sellainen että kroppa jumissa.
Nyt kun käy joka päivä kakkoshädällä niin olo on ihan eri. Tuntuu että kroppa heräilee jostain horroksesta ja aineenvaihduntakin heräilee.

Kaikkea sitä miettii, korjatkaa jos olen väärässä :) Tämä nyt tällaista pohdiskelua vaan.
Ja perusteluita väittämille olisi kiva myös saada. Myös omaan mielipiteeseeni, niin puolesta kuin vastaan.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisään että laihdutin viime vuonna 16 kiloa. Sain olla lähes syömättä että paino tippui. Koko ajan tukkoinen olo oli vaikka paino laskikin. Niillä syömisillä olisi pitänyt laihtua paljon enemmän. Toki ikääkin enemmän, nyt 37-vuotias olen, mutta reilu kymmenen vuotta aiemmin ku laihdutin niin ei ollut tällaista puurtamista ja vatsakin toimi päivittäin.

Ap

Vierailija
2/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ulostuslääke mitenkään vähennä kaloreiden imeytymistä. Et laihdu yhtään sen enemmän.

Vierailija
4/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöty ruoka vaikuttaa vatsantoimintaan. Olisiko järkevämpää muuttaa syömisiä ulostuslääkkeen sijaan?

Vierailija
5/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöty ruoka vaikuttaa vatsantoimintaan. Olisiko järkevämpää muuttaa syömisiä ulostuslääkkeen sijaan?

Ei ole merkittävää apua ruokavalion muutoksesta.

Syön täysjyvää ja paljon kasviksia ja hedelmiä. Äsken juuri kaksi veriappelsiinia. Käytän päivittäin lisänä pellavansiemenrouhetta jota sekoitan milloin mihinkin. Usein myös vehnä- tai kauraleseitä lisään esim puuroon, rahkaan, jugurttiin kuten niitä pellavansiemeniäkin siis. Vettä juon riittävästi. Olen koko ikäni juonut. Se onkin ainut mitä juon kun maidosta en tykkää enkä mehuista tai limsoista.

Juustosta olen luopunut.

Nyt olen jättänyt täysrasvaiset tuotteet pois ja se on vähän auttanut kyllä.

Ap

Vierailija
6/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää liikuntaa´? oikeaa liikunta ,unohda ne askelmittarien lukemat

Vierailija
7/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö luumua, esim soseena puuron kanssa tai kokonaisia välipalana.

Mustikoita ja marjoja muutenkin reippaasti kans.

Vierailija
8/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole merkittävää apua ruokavalion muutoksesta.

Syön täysjyvää ja paljon kasviksia ja hedelmiä. Äsken juuri kaksi veriappelsiinia. Käytän päivittäin lisänä pellavansiemenrouhetta jota sekoitan milloin mihinkin. Usein myös vehnä- tai kauraleseitä lisään esim puuroon, rahkaan, jugurttiin kuten niitä pellavansiemeniäkin siis. Vettä juon riittävästi. Olen koko ikäni juonut. Se onkin ainut mitä juon kun maidosta en tykkää enkä mehuista tai limsoista.

Juustosta olen luopunut.

Nyt olen jättänyt täysrasvaiset tuotteet pois ja se on vähän auttanut kyllä.

Ap

Kokeile vähentää viljakuituja. Joillakin ne aiheuttavat ummetusta .

Vierailija
9/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka imeytyy viimeistään ohutsuolesta, Pegorion vaikuttaa vasta paksusuoleen. Eli et saa vähemmän energiaa tai ravintoaineita Pegorionia käyttämällä. 

Vierailija
10/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon olen luumuja syönyt niin kuivattuna kuin tuoreena?

On liotettu ja muussattu ja syöty pussista jne.

Marjoja syön myös. Toki enemmän voisi syödä mutta raha tulee jo vastaan.

En nyt ruokavalioon kaipaa ohjeita (se ihan kunnossa) vaan mietin tuota ruuan matkaa suolistossa.

Eikö se ole niin että mitä kauemmin se siellä suolistossa on niin sitä kauemmin ne kalorit sun muut siitä imeytyy?

Pregorionia käytän ihan suolen toimintaan, en laihdutukseen. Mutta tässä vaan miettinyt myös tuota laihdutuspuolta kun olo on ollut kevyempi ja paino tippuu vähän paremmin.

Ap

Vierailija
11/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pegerionia ei tulisi käyttää jatkuvasti ilman lääkärin määräystä.

Vierailija
12/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pegerionia ei tulisi käyttää jatkuvasti ilman lääkärin määräystä.

Ihan lääkärin määräyksestä käytän. Pregorionia voi käyttää huoletta, suoli ei totu siihen.

Ap

Vierailija
13/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ruokavalioon kaipaa ohjeita (se ihan kunnossa) vaan mietin tuota ruuan matkaa suolistossa.

Eikö se ole niin että mitä kauemmin se siellä suolistossa on niin sitä kauemmin ne kalorit sun muut siitä imeytyy?

Pregorionia käytän ihan suolen toimintaan, en laihdutukseen. Mutta tässä vaan miettinyt myös tuota laihdutuspuolta kun olo on ollut kevyempi ja paino tippuu vähän paremmin.

Ap

Ihan miten vaan, mutta ruokavalio sulla ei ole kunnossa, jos kerran suolisto ei toimi. Onhan se tietty helpompaa nakata nappia naamaan kuin korjata ruokiaan.

Vierailija
14/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Pregorion lienee aika kallis?

Jos ongelma on ummetus niin koita kunnon annosta magnesiumia iltaisin.

Ei tuo kaloreiden imeytymiseen vaikuta mitenkään, oot vaan tyhjempi.

Vierailija
15/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan miten vaan, mutta ruokavalio sulla ei ole kunnossa, jos kerran suolisto ei toimi. Onhan se tietty helpompaa nakata nappia naamaan kuin korjata ruokiaan.

Joo joo.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja se aiheuttaa ummetusta.

Pregorion on jauhe. Kannattaa googlettaa siitä niin tiedät sinäkin mistä puhutaan 👍

Mutta älä enää jankuta ruokavaliosta.

Se ei ole se mistä keskustelun avasin.

Ihmisiltä puuttuu luetun ymmärtäminen ihan täysin 🤷‍♀️

Vierailija
16/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten se sun liikunta ? sillähän todella suuri vaikutus kaikkeen

Vierailija
17/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Pregorion lienee aika kallis?

Jos ongelma on ummetus niin koita kunnon annosta magnesiumia iltaisin.

Ei tuo kaloreiden imeytymiseen vaikuta mitenkään, oot vaan tyhjempi.

On se aika kallis.

Hei tuosta magnesiumista ei ole kukaan puhunutkaan, voisin koittaa!

Ensin ajattelinkin että oon vaan tyhjempi mutta paino on nyt hetken jo laskenut. Toki voi olla että saan vähemmän kaloreita huomaamattani?

Mutta kuinka iso asia vatsan toiminta voikaan olla. Yli 30 vuoden ajan en kärsinyt ummetuksesta. Koskaan. Sen jälkeen kun tämä kilpparihomma alkoi niin on vatsan kanssa ollut haasteita ja olokin sen mukainen eli huono.

Ap

Vierailija
18/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pegorion eikä pregorion

Vierailija
19/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin miten se sun liikunta ? sillähän todella suuri vaikutus kaikkeen

Liikuntaa pitäisi lisätä. Nyt olen keskittynyt vaan lihaskuntoon kun kärsin akillesjänteen tulehduksesta joka ei ota parantuakseen. Syksystä asti vaivannut. Pahenee aina kun yritän liikkua enemmän.

Sitä painohulavannetta olen miettinyt. Voisikohan sekin vilkastuttaa suolen toimintaa kun vyötärö liikkuu siinä? 😅

Juoksumatostakin haaveilen mutta jos sen hankin niin paraneeko tuo akillesjänne ikinä?

Uimahalliin on niin pitkä matka että se on pois suljettu säännölliseen liikuntaan, harmi kyllä.

Ap

Vierailija
20/37 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo joo.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja se aiheuttaa ummetusta.

Pregorion on jauhe. Kannattaa googlettaa siitä niin tiedät sinäkin mistä puhutaan 👍

Mutta älä enää jankuta ruokavaliosta.

Se ei ole se mistä keskustelun avasin.

Ihmisiltä puuttuu luetun ymmärtäminen ihan täysin 🤷‍♀️

No jauhe tai pilleri, lääke kumminkin. Et avannut keskustelua ruuasta, vaan suolen toiminnasta. Suolen toimintaan nyt sattuu kuulumaan ruoka ihan olennaisesti, joten aivan ymmärrettävää, että ruokakin on otettu puheeksi. Surullista huomata, että haluat lääkettä suolen toimintaan mieluummin kuin ruokaa. Ihmisiltä puuttuu järki ihan täysin.