Kalpalinna myi kausikortteja pitkään alennuksella ja nyt kun hiihtolomat alkoi niin vain lastenrinne käytössä
Kommentit (20)
No eipä ne siellä Kalpalinnassakaan paljon p*skaakaan voi tällä etelän talvelle. Kun ei ole lunta, niin ei ole lunta. Ja kun ei ole edes kunnon pakkasjaksoja, niin ei pysty lumettamaankaan. Mitä niiden siellä Kalpalinnassa mielestäsi olisi pitänyt tehdä? Raahata lunta Siperiasta? Lopettaa kausikorttien myynti heti jouluna, kun silloin ei vielä ollut lunta ja kristallipallosta selvästi näki, ettei hlmikuussakaan vielä ole lunta tai pakkasta? Myydä kausikortit täydellä hinnalla vai jakaa ne ilmaiseksi viimeistään vuoden alusta?
No tuosta voisi kyllä keskustella vaikka kuluttaja-asiamiehen kanssa. Teille on myyty kallis palvelu, jota myyjällä ei ole mahdollista toimittaa. Voiko korttia esim. siirtää suoraan seuraavalle kaudelle, ellei palautus onnistu. Jospa ensi vuonna olisi parempi talvi (tai sitten ei). Tietty pitäisi katsoa kausikortin pienellä kirjoitetut myyntiehdot eli onko joku vastuuvapauslauseke olemassa esim. juuri sääolojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
No tuosta voisi kyllä keskustella vaikka kuluttaja-asiamiehen kanssa. Teille on myyty kallis palvelu, jota myyjällä ei ole mahdollista toimittaa. Voiko korttia esim. siirtää suoraan seuraavalle kaudelle, ellei palautus onnistu. Jospa ensi vuonna olisi parempi talvi (tai sitten ei). Tietty pitäisi katsoa kausikortin pienellä kirjoitetut myyntiehdot eli onko joku vastuuvapauslauseke olemassa esim. juuri sääolojen suhteen.
+
No herran tähden, onhan tämä talvi ja kaikki sääennusteet olleet kaikkien nähtävillä jo vaikka kuinka pitkään. Ja Kalpalinnassakin ajantasaiset rinnetiedot koko ajan esillä. Tässähän on jo nyt myyty korttia puolella hinnalla, koska on tiedetty, ettei pystytä täyttä palvelua tarjoamaan. Ja sinusta jonkun pitäsi nyt vielä ruveta kitisemään ja vaatimaan rahojaan takaisin. Ja, juu, ihan hemmetin varmasti siellä ehdoissa on ne force majeuret mainittuna, joisa yksi on se sää, jolle yrittäjä ei voi tuon taivaallistakaan.
Kannattaa tehdä reklamaatio Jumalalle / maailmankaikkeudelle.
Vierailija kirjoitti:
Että tämä talvi on ollut kyseiselle hiihtokeskukselle pahasti tappiollinen säiden takia.
No parastahan on myydä lippuja etukäteen mahdollisimman paljon ja laittaa sitten hissit kiinni. Ei tule kuluja yrittäjälle. Lastenhissin pyörittäminen tietenkin riittää sille, että keskus on auki eikä asiakas voi vaatia rahoja takaisin mutta kurjaa se on silti näille kausikorttilaisille :(
Kannattaa hakea hyvitystä.
Linkissä yleiset hiitokeskuksia koskevat sopimusehdot, Kalpalinna on liittynyt takaisin Suomen hiihtokeskusyhdistys ry:n jäseneksi hiljattain.
https://www.ski.fi/info/sopimusehdot/hiihtokeskuspalveluiden-sopimusehd…
No jos ei ole vastuuvapausauseketta myyntiehdoissa niin voi kohtuullista korvausta vaatiakin. Sääriski on silloin palvelua myyvällä yrityksellä.
No niin. Katso ehdoista kohta 6.9.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tämä talvi on ollut kyseiselle hiihtokeskukselle pahasti tappiollinen säiden takia.
No parastahan on myydä lippuja etukäteen mahdollisimman paljon ja laittaa sitten hissit kiinni. Ei tule kuluja yrittäjälle. Lastenhissin pyörittäminen tietenkin riittää sille, että keskus on auki eikä asiakas voi vaatia rahoja takaisin mutta kurjaa se on silti näille kausikorttilaisille :(
Mutta tästä huolimatta luultavasti toiminta on tappiollista, koska pitää pyörittää sitä ainokaistakin hissiä, kiinteät kulut eivät katoa yhtään mihinkään vaikka esim. päivälippumyyntiä ei varmasti käytännössä ole ollenkaan.
Ei käy kateeksi rinneyrittäjiä. Voi olla, että useampi yrittäjä lopettaa tyystin näiden huonojen vuosien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy kateeksi rinneyrittäjiä. Voi olla, että useampi yrittäjä lopettaa tyystin näiden huonojen vuosien jälkeen.
Mitä ihmettä. Lapissa on lunta enemmän kuin koskaan
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä. Lapissa on lunta enemmän kuin koskaan
Vaan kaikki rinneyrittäjät eivät ole Lapissa.
Ehkä kannattaisi olla tyytyväinen, että käytössä on edes lasten rinne, voisi sekin olla suljettuna.
Eikö kausikortin ostajalla ole mitään vastuuta? Onhan ihmisillä nyt silmät päässä, millainen sää on.
Niin, mitäpä luulet, miksi kausikortit oli alennuksessa.
No eiköhän myös kausikortin myyjän pitäisi tajuta lakata myymästä tuotteita, joita ei pysty toimittamaan.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän myös kausikortin myyjän pitäisi tajuta lakata myymästä tuotteita, joita ei pysty toimittamaan.
tämä.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän myös kausikortin myyjän pitäisi tajuta lakata myymästä tuotteita, joita ei pysty toimittamaan.
Vai pitäisiköhän ostajien käyttää vähän järkeä...?
Että tämä talvi on ollut kyseiselle hiihtokeskukselle pahasti tappiollinen säiden takia.