Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kalpalinna myi kausikortteja pitkään alennuksella ja nyt kun hiihtolomat alkoi niin vain lastenrinne käytössä

Vierailija
18.02.2020 |

Mitä mieltä tällaisesta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämä talvi on ollut kyseiselle hiihtokeskukselle pahasti tappiollinen säiden takia.

Vierailija
2/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ne siellä Kalpalinnassakaan paljon p*skaakaan voi tällä etelän talvelle. Kun ei ole lunta, niin ei ole lunta. Ja kun ei ole edes kunnon pakkasjaksoja, niin ei pysty lumettamaankaan. Mitä niiden siellä Kalpalinnassa mielestäsi olisi pitänyt tehdä? Raahata lunta Siperiasta? Lopettaa kausikorttien myynti heti jouluna, kun silloin ei vielä ollut lunta ja kristallipallosta selvästi näki, ettei hlmikuussakaan vielä ole lunta tai pakkasta? Myydä kausikortit täydellä hinnalla vai jakaa ne ilmaiseksi viimeistään vuoden alusta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisi syy alennukseen 👍

Vierailija
4/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuosta voisi kyllä keskustella vaikka kuluttaja-asiamiehen kanssa. Teille on myyty kallis palvelu, jota myyjällä ei ole mahdollista toimittaa. Voiko korttia esim. siirtää suoraan seuraavalle kaudelle, ellei palautus onnistu. Jospa ensi vuonna olisi parempi talvi (tai sitten ei). Tietty pitäisi katsoa kausikortin pienellä kirjoitetut myyntiehdot eli onko joku vastuuvapauslauseke olemassa esim. juuri sääolojen suhteen.

Vierailija
5/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuosta voisi kyllä keskustella vaikka kuluttaja-asiamiehen kanssa. Teille on myyty kallis palvelu, jota myyjällä ei ole mahdollista toimittaa. Voiko korttia esim. siirtää suoraan seuraavalle kaudelle, ellei palautus onnistu. Jospa ensi vuonna olisi parempi talvi (tai sitten ei). Tietty pitäisi katsoa kausikortin pienellä kirjoitetut myyntiehdot eli onko joku vastuuvapauslauseke olemassa esim. juuri sääolojen suhteen.

+

No herran tähden, onhan tämä talvi ja kaikki sääennusteet olleet kaikkien nähtävillä jo vaikka kuinka pitkään. Ja Kalpalinnassakin ajantasaiset rinnetiedot koko ajan esillä. Tässähän on jo nyt myyty korttia puolella hinnalla, koska on tiedetty, ettei pystytä täyttä palvelua tarjoamaan. Ja sinusta jonkun pitäsi nyt vielä ruveta kitisemään ja vaatimaan rahojaan takaisin. Ja, juu, ihan hemmetin varmasti siellä ehdoissa on ne force majeuret mainittuna, joisa yksi on se sää, jolle yrittäjä ei voi tuon taivaallistakaan.

Vierailija
6/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä reklamaatio Jumalalle / maailmankaikkeudelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tämä talvi on ollut kyseiselle hiihtokeskukselle pahasti tappiollinen säiden takia.

No parastahan on myydä lippuja etukäteen mahdollisimman paljon ja laittaa sitten hissit kiinni. Ei tule kuluja yrittäjälle. Lastenhissin pyörittäminen tietenkin riittää sille, että keskus on auki eikä asiakas voi vaatia rahoja takaisin mutta kurjaa se on silti näille kausikorttilaisille :(

Vierailija
8/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea hyvitystä.

Linkissä yleiset hiitokeskuksia koskevat sopimusehdot, Kalpalinna on liittynyt takaisin Suomen hiihtokeskusyhdistys ry:n jäseneksi hiljattain. 

https://www.ski.fi/info/sopimusehdot/hiihtokeskuspalveluiden-sopimusehd…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole vastuuvapausauseketta myyntiehdoissa niin voi kohtuullista korvausta vaatiakin. Sääriski on silloin palvelua myyvällä yrityksellä.

Vierailija
10/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Katso ehdoista kohta 6.9.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tämä talvi on ollut kyseiselle hiihtokeskukselle pahasti tappiollinen säiden takia.

No parastahan on myydä lippuja etukäteen mahdollisimman paljon ja laittaa sitten hissit kiinni. Ei tule kuluja yrittäjälle. Lastenhissin pyörittäminen tietenkin riittää sille, että keskus on auki eikä asiakas voi vaatia rahoja takaisin mutta kurjaa se on silti näille kausikorttilaisille :(

Mutta tästä huolimatta luultavasti toiminta on tappiollista, koska pitää pyörittää sitä ainokaistakin hissiä, kiinteät kulut eivät katoa yhtään mihinkään vaikka esim. päivälippumyyntiä ei varmasti käytännössä ole ollenkaan.

Vierailija
12/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kateeksi rinneyrittäjiä. Voi olla, että useampi yrittäjä lopettaa tyystin näiden huonojen vuosien jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy kateeksi rinneyrittäjiä. Voi olla, että useampi yrittäjä lopettaa tyystin näiden huonojen vuosien jälkeen.

Mitä ihmettä. Lapissa on lunta enemmän kuin koskaan

Vierailija
14/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. Lapissa on lunta enemmän kuin koskaan

Vaan kaikki rinneyrittäjät eivät ole Lapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi olla tyytyväinen, että käytössä on edes lasten rinne, voisi sekin olla suljettuna.

Vierailija
16/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kausikortin ostajalla ole mitään vastuuta? Onhan ihmisillä nyt silmät päässä, millainen sää on.

Vierailija
17/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitäpä luulet, miksi kausikortit oli alennuksessa.

Vierailija
18/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän myös kausikortin myyjän pitäisi tajuta lakata myymästä tuotteita, joita ei pysty toimittamaan.

Vierailija
19/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän myös kausikortin myyjän pitäisi tajuta lakata myymästä tuotteita, joita ei pysty toimittamaan.

tämä. 

Vierailija
20/20 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän myös kausikortin myyjän pitäisi tajuta lakata myymästä tuotteita, joita ei pysty toimittamaan.

Vai pitäisiköhän ostajien käyttää vähän järkeä...?