Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkisyys, vaihtoehtohoidot ja mielenterveys

Vierailija
17.02.2020 |

Haluaisin kuulla, onko muilla vastaavia kokemuksia, joissa "henkistyminen" tai vaihtoehtoiset hoidot ovat koituneet mielenterveydelle vahingolliseksi harrastukseksi.

Tutustuin taannoin mieheen, joka oli innostunut erilaisista vaihtoehtohoidoista, enkeleistä ja muista mystisistä asioista. Hän kertoi erikoisista kokemuksistaan minulle ja sanoi myös aistivansa minussa monenlaisia "poikkeuksellisia" asioita, korkeaa värähtelyä tms. Hänen henkilökohtaiset kokemuksensa henkiparantamisesta ja aurojen lukemisesta olivat kiehtovia, vaikka kuuntelinkin niitä kriittisellä korvalla.

Jossain vaiheessa nämä hänelle läheiset aiheet alkoivat alitajuntani kautta tulla osaksi omaa todellisuuttani. Aloin miettiä näitä asioita öisin nukkumisen kustannuksella. Uneni vilkastuivat ja menivät kummallisiksi, kunnes nukkuminen ei enää ollenkaan onnistunut.

Tämä mies tosiaan kertoi osaavansa tehdä parantavaa energiahoitoa ja sanoi sitä minulle lähettäneensä. Hän puhui enkeleistä ja henkioppaista, kuinka ne lähettävät merkkejä ja viestejä numeroin ja "synkronisaatiolla". Hänen kokemansa voimakkaat "värähtelyt" minusta lisääntyivät, mikä oli hämmentävää mutta valehtelematta imartelevaa.

Pikkuhiljaa minussa alkoi tapahtua monenlaisia asioita. Aloin aluksi tuntemaan itsessäni miellyttäviä tuntemuksia, energian virtausta ja lämpöä. Muutamaksi päiväksi oloni piristyi huomattavasti. Aloin näkemään toistuvia merkkejä siellä täällä ja elämässäni tapahtui ihmeellisiä sattumia. Aistiharhat lisääntyivät: kädestäni mm. otettiin kiinni ollessani yksin iltalenkillä. Harhat muuttuivat epämiellyttäviksi. Lopulta olin vaikeasti vainoharhainen ja pelokas. Sairastuin siis vaikeaan psykoosiin ja jouduin osastohoitoon. Kokemus oli hirveä, ja toipuminen vei kuukausia. Kuvittelin sairaalassa mm. olevani aivotutkimuksessa yliluonnollisten kykyjeni vuoksi. Kuulin ääniä ja näin näkyjä. Harkitsin itsemurhaa useamman kerran.

Harhat onneksi loppuivat lääkkeiden ja pitkällisen psyykkisen työn avulla. Usean kuukauden ajan toistelin itselleni asioita, jotka maalaisjärjellä pääteltynä ovat totta ja jotka eivät voi olla totta. "Ihmisellä ei ole kykyä lähettää toiselle energiaa." "Henget eivät tule kertomaan minulle viestejä." jne

Psykoosista paraneminen oli liukuva prosessi. Harhat eivät loppuneet hetkessä, ja sairaassa mielessäni halusin pitkään uskoa kokeneeni ihmeitä ja omaavani kykyjä. Olisin varmaan voinut myös voinut jäädä harhoihin, joissa käsissäni kulki parantava voima. Tunsin sen kihelmöivänä tunteena koko kehossa, kun laitoin kädet yhteen.

En ole enää yhteydessä tuon ihmisen kanssa, ja sairastumiseni jälkeen haluan pysyä kaukana kaikista epämääräisistä henkimaailmaan liittyvistä asioista. Mietin vieläkin syitä sairastumiselleni. Olinko niin suggestioherkkä, etten pystynyt suojaamaan itseäni näiltä ajatuksilta, vaikka aluksi en niihin uskonutkaan? Miksi minä menin sekaisin ja mieleltäni rikki, kun moni kokee ihanaa valoa ja siunausta?

Onko muita joilla on lähtenyt henkisyys ihan väärälle tielle?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole henkilökohtaisesti kokemusta. Mutta jos puhutaan "henkimaailmasta", niin moni uskoo näihin oli kyseessä Jumala tai enkelit, energiat ym.

Silloin siheen omaan henkisyyteen pitää olla tietty luottamus ja usko, jolloin ei koe "oireita" psyykkisinä ongelmina, vaan nää ovat elämää voimaannuttavia.

Se minkä olet kokenut saaneen sinut psykoosiin voi olla jollekin toiselle ulospääsy vaikka masennuksen syövereistä.

Vierailija
2/11 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole henkilökohtaisesti kokemusta. Mutta jos puhutaan "henkimaailmasta", niin moni uskoo näihin oli kyseessä Jumala tai enkelit, energiat ym.

Silloin siheen omaan henkisyyteen pitää olla tietty luottamus ja usko, jolloin ei koe "oireita" psyykkisinä ongelmina, vaan nää ovat elämää voimaannuttavia.

Se minkä olet kokenut saaneen sinut psykoosiin voi olla jollekin toiselle ulospääsy vaikka masennuksen syövereistä.

Eli minulla ei ollut riittävästi luottamusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on taipumus psykoosiin, triggerinä olisi voinut toimia jokin muukin asia jossain muussa elämänvaiheessa.

Jotkuthan joutuvat alkoholin tai muiden päihteiden käytöstä psykoosiin, kun taas jotkut muut voivat ryypätä ja käyttää runsaasti vaikka mitä aineita ilman psykoosioireita tai todellisuudentajun hämärtymistä.

Jos on skitsofreniaan tai psykoottisuuteen taipumusta, ei mielestäni pitäisi sekaantua mihinkään hengelliseen tai korkeintaan ehkä rukoiluun, koska tämä siinä on aina vaarana, ettei mieli kykene prosessoimaan asioita tai ei pysytä tarpeeksi kriittisenä.

Ehkä et alun perinkään ollut kovin kriittinen, koska omaksuit kyseisen miehen opit ja muut asiat niin helposti, tai sitten tosiaan olet hyvin helposti suggeroitavissa. Onko sillä nyt oikeastaan väliä, mistä kaikki johtui? Vai vieläkö haikailet henkisyyden perään? Sellainen kuva tuosta ehkä jäi.

Vierailija
4/11 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen oireyhtymä on olemassa kuin kahden hulluus. En muista sen ulkomaa kielistä nimeä mutta kyse on siitä että psykoottisista oireista kärsivä vetää terveen ihmisen mukaan psykoosiinsa. Onko tästä vaihtoehdosta ollut puhetta?

Vierailija
5/11 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sellainen henkisyys ja hengellisyys joka ei perustu Jeesukseen Kristukseen (siten kuin hänet raamatussa ilmoitetaan) on lopulta pahojen henkiolentojen pelikenttä.

Kuten AP joutui kokemaan.

”Varas tulee vain tap.pamaan, ryöstämään ja tuhoamaan. Minä olen tullut että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys”. -Jeesus, raamattu.

Vierailija
6/11 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen oireyhtymä on olemassa kuin kahden hulluus. En muista sen ulkomaa kielistä nimeä mutta kyse on siitä että psykoottisista oireista kärsivä vetää terveen ihmisen mukaan psykoosiinsa. Onko tästä vaihtoehdosta ollut puhetta?

On on. Ja minä olen toiminut lääkärinäkin kahdelle hullulle.

Zinccis

Vierailija
7/11 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä poliisina ja palomiehenä ;)

Zinc

Kun on replitiaanien kyvyt tässä matrixissa ..

Vierailija
8/11 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sellainen henkisyys ja hengellisyys joka ei perustu Jeesukseen Kristukseen (siten kuin hänet raamatussa ilmoitetaan) on lopulta pahojen henkiolentojen pelikenttä.

”Varas tulee vain tap.pamaan, ryöstämään ja tuhoamaan. Minä olen tullut että teillä olisi elämä ja yltäkylläisyys”. -Jeesus, raamattu.

Höpö höpö. Tyypillistä kristityn harjoittamaa pelottelua. Ei edes kristityt säästy sekoamiselta, minkä tämäkin kommentti osoittaa.

Vierailija
9/11 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ainoastaan positiivista kokemusta henkioppaista, enkeleistä, tarotkorteista, synkroniasta, kristalleista sun muista. Pahoihin entiteetteihin en ole vielä törmännyt, mutta tärkeintä on pitää oma värähtelytaso korkealla. YouTubesta löytyy paljon vinkkejä etenkin englanniksi (how to raise your vibration). Jos tällaisia tulee vastaan, sanot voimakkaasti mielessäsi 'Mene pois!' Sun mielesi on aina heitä vahvempi. Voit myös kutsua arkkienkeli Mikaelin apuun ja kuvitella valkoisen 'suojelukuplan' ympärillesi. Kotona voit polttaa salviaa.

Vierailija
10/11 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tuossa on takana vaikka kuinka näkisi ”enkeleitä”.

Vierailija
11/11 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on ihmisten kirjoittama/editoima kirja ei absoluuttinen totuus, kaikki hengellisyys mikä perutuu rakkauteen on hyvästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi