Kuka muistaa TV-sarja Safiiri ja Teräs?
Mikä siinä oli niin pelottavaa? Muistan että se oli kamalan jännä ja jännittävä. Mutta en vaan muista että mikäköhän se kupletin juoni oikein oli?
Kommentit (37)
Joo.
” ja tehtävään lähetetään Safiiri ja Teräs”.
Pelottava oli minustakin, ilmestyi asioita noin vain ja musakin oli pelottava.
Lumley näytteli Safiiria. Jaksot ovat katsottavissa esim. Youtubessa.
Tuli joskus uusintana TVstä, nykyisin kun hinku iskee, katson sen YouTubesta.
Muistan, olin pikkuskidi kun katselin. Sen jälkeen pelotti aina mennä vessaan iltapesulle kun ajatteli että mitä jos vastaan leijuu tyyny tai seinään ilmestyy outo valoläiskä :D
Muistan hämärästi. Olin silloin lapsi ja sarja kiehtoi nimen perusteella.
Se tuli myöhemmin 80-luvulla ilman tekstityksiä englanninkieliseltä kaapelikanavalta, jolta tuli myös mm. Doctor Who, The Bionic Woman ja Star Trek. Jonkin verran katsoin näitä kaikkia silloin, vaikka en ala-asteikäisenä ymmärtänyt englantia kovin hyvin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Siinä oli jotain Triffideitä. En tiedä mikä oli, mutta Triffidi herättää yhä pelkoa ja kunnioitusta.
Muistan minäkin, sehän oli vähän outo sarja.
Joanna Lumley on kaunis nainen, lähinnä sen vuoksi katsoin.
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli jotain Triffideitä. En tiedä mikä oli, mutta Triffidi herättää yhä pelkoa ja kunnioitusta.
Triffidit oli ihan eri sarja. Triffidit olivat kasveja, jotka valtasivat kaiken.
Ei ollut Safiirissa ja Teräksessä.
Vieläkin pelottaa nopeasti kasvavat köynnöskasvit.
T. Mummeli
Vierailija kirjoitti:
Triffidit oli eri sarjassa, "Triffidien kapina".
Ja se musiikki. Jollain kaudella soi ringaringaroses... Ihme, että sain katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä! Eikös Abfabin Patsy eli Joanna Lumley ollut jompikumpi?
Ja NCSI:n vanha patologi oli se toinen
Sehän tuli ensimmäisen kerran Suomen telkussa syksyllä 1979-talvella 1980, olikohan MTV:n puolella. Ensimmäinen jakso oli oikeastaan paras ja jännittävin: kello pysähtyi yllättäen ja silloin alkoi tapahtumaan...
Silloin näkyi meillä päin vain kaksi kanavaa ja telkku oli tietenkin mallia musta-valko.
Muistan tämän, Steel and Saphire. Siinä oli kohtaus asemalaiturilla, jossa I maailmansodan kaatuneet sotilaat kävelivät sumuisessa illassa. Oli hyvä sarja sen aikuiseksi.
Tridien kapina oli eri juttu. Siinä sellaiset kasvit kapinoi ja tappoi porukkaa.
Ohjelman alku oli pelottava ja sitä mentiin piiloon sohvan taakse. Siinä sellainen verkko ikään kuin paloi pois ja miesääni kertoi ne kaikki alkuaineet ja elementit.
Tykkäsin sarjasta ja mua vähän pelotti sitä katsoa, vaikka olin jo melkein parikymppinen. Olen siitä asti ihaillut Joanna Lumleya.
Mulla on se DVD:nä. Katselin sitä joskus oman lapsen kanssa kun hän oli teini-iässä. Olihan ne jaksot pelottavia! Vähän sellaista yliluonnollista/paranormaalia meininkiä.
Muistan, silloin oli pelottava. Näin joskus myöhemmin pätkän ja aika oli tehnyt tehtävänsä, lähinnä huvitti.
Minä! Eikös Abfabin Patsy eli Joanna Lumley ollut jompikumpi?