Onko kellään muulla tilannetta jossa anoppi suosiii toista miniää?
Anoppini tuntuu suosivan erityisen paljon mieheni nuoremman veljen puolisoa.
En nyt tiedä voiko puhua vielä miniästä, on seurustellut vuoden verran ja pariskunnalla ikää 19-vuotta.
Itse olen 24 ja mieheni 25. Kummatkaan emme ole siis avioliitossa, mutta puhun nyt miniä/anoppi käsitteillä sen helppouden vuoksi.
Tuntuu että mieheni äiti/anoppini suosii myös tätä nuorempaa veljeä.
Kutsuu nuorempaa veljeä ja hänen tyttöystäväänsä syömään, ja teattereihin yms. Meitäkin joskus mutta harvemmin.
Kehuu minulle aina nuoremman poikansa osaamisia ja vähättelee mieheäni.
Minun kohdallani hän oli ennen hyvin läheinen kanssani mutta nykyään toinen ”miniä” vie kaiken huomion.
En haluaisi olla mustasukkainen ja pidän tästä veljen naisystävästä, mutta ikävää silti. Välillämme ei ole ollut mitään kinaa ja olemme aina pitäneet anopin kanssa toisistamme.
Muilla samankaltaisia ongelmia?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta se on mielestäni eri asia olla erilaisissa väleissä, mutta hyvissä kummankin kanssa kuin että selvästi suositaan toista.
Mieheni on kyllä todennut että tietää äitinsä lellivän nuorempaa veljeä.
Eikä minun mielestäni ole hyvien käytöstapojen mukaista että solvataan omaa lastaan tämän avopuolisolle ja samalla hehkutetaan tämän veljeä. Lisäksi toinen miniä kertonut että toisinpäin asiat eivät mene näin. Ei ole ikinä moittinut nuorempaa poikaansa tämän naiselle.Ap
Sanot kohteliaasti että et kuuntele kenenkään haukkumista.
Ole aikuinen. Käyttäydyt kuin huonoitsetuntoinen kaksivuotias.
Ehkä olen tottunut omassa perheessäni siihen että kaikki ovat tasavertaisia ja kohdeltu aina kaikkia niin :) Taidan olla onnekas! Haluaisin että kaikilla olisi hyvät välit. En näe siinä mitään lapsellista.
Ap
Kuitenkin sujuvasti istut kuuntelemadsa jotain mitä et halua kuulla ja juoruat itse anopin selän takana tämän tekemisistä?
Sen sijaan että käyttäytyisit aikuisesti ja tyynesti toteaisit että sori, en kuuntele tuollaisia juttuja.
Älä mene sinne anoppilaan jos et siellä viihdy. Asiallisiin väleihin riittää lyhyet näkemiset pari kertaa vuodessa. Mitä sinä heitä kyttäät ja analysoit?
Naurettavaa puhua anopeista ja miniöistä, jos näistä ei ole kyse.
Pari pointtii:
1. Joidenkin kanssa vaan viihtyy paremmin. Se ei ole kenenkään vika.
2. Nuorempi pari on kovin nuori. 19 vee? Itse en ollut edes muuttanut kotoa siinä iässä. Jos asuvat omillaan, anoppi saattaa hyvin vielä "kasvattaa" juuri kotoa muuttanutta/tarkastaa että kaikki on kunnossa. Lisäksi tuon ikäiset ei taida saada juuri tukiakaan, joten anoppi saattaapi kutsua heitä jotta jonnekin kivaan joskus pääsisivät. Jos taas poika asuu kotona, niin onko se nyt kovin kummallista että usein tulee puhetta siitä että mikä leffa tai muu esitys olisi kiinnostava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta se on mielestäni eri asia olla erilaisissa väleissä, mutta hyvissä kummankin kanssa kuin että selvästi suositaan toista.
Eikä minun mielestäni ole hyvien käytöstapojen mukaista että solvataan omaa lastaan tämän avopuolisolle ja samalla hehkutetaan tämän veljeä. Lisäksi toinen miniä kertonut että toisinpäin asiat eivät mene näin. Ei ole ikinä moittinut nuorempaa poikaansa tämän naiselle.Ap
Sanot kohteliaasti että et kuuntele kenenkään haukkumista.
Ole aikuinen. Käyttäydyt kuin huonoitsetuntoinen kaksivuotias.
Ehkä olen tottunut omassa perheessäni siihen että kaikki ovat tasavertaisia ja kohdeltu aina kaikkia niin :) Taidan olla onnekas! Haluaisin että kaikilla olisi hyvät välit. En näe siinä mitään lapsellista.
Ap
Kuitenkin sujuvasti istut kuuntelemadsa jotain mitä et halua kuulla ja juoruat itse anopin selän takana tämän tekemisistä?
Sen sijaan että käyttäytyisit aikuisesti ja tyynesti toteaisit että sori, en kuuntele tuollaisia juttuja.
Älä mene sinne anoppilaan jos et siellä viihdy. Asiallisiin väleihin riittää lyhyet näkemiset pari kertaa vuodessa. Mitä sinä heitä kyttäät ja analysoit?
Joka perheessä on suosikkilapsi. Jos et tätä tiedä/ tunnista, olet luultavasti se suosikkilapsi.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta sivusta olen seurannut ystävänsä ja hänen miehensä tilannetta. Se tuntuu aivan uskomattomalta.
Ystävän miehen veljiä ja näiden puolisoita paapotaan joka tavalla, myös rahallisesti. Kahta suurperheen poikaa on elätetty kotona 30-vuotiaaksi asti. Ystäväni mieheltä korkeintaan lainataan rahaa. Hän kun on ainut joka on teinistä lähtien tehnyt töitä, muilla ei ole vielä aikomustakaan vaikka ikää piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi poikaa, kumpikin ihan yhtä rakkaita. Mutta kummankin kanssa kommunikoidaan eri tavalla - toisen kanssa puhutaan joka viikko puhelimessa, keskustellaan kaikenlaisista asioista ja toisen kanssa vaihdetaan yhden sanan viestejä ja jutellaan silloin harvoin, kun tavataan. Nämä yhteydenpitotavat ovat ihan poikien itsensä valitsemat, ovat erilaisia luonteiltaan. Tähän sitten joskus lisätään ne kateellisina toista veljestä seuraavat miniät.... toinen voi olla kateellinen arkisesta yhteydenpidosta ja toinen pidemmistä yhteisistä matkoista, sen hiljaisemman kanssa kun on kivempi matkustaa, ja se toinen ei ole halunnut lähteä matkalle.
Pitäkää te tytöt vain huoli omista äideistänne ja heidän tasapuolisuudestaan.
Minulla on kolme poikaa ja allekirjoitan tämän.
Yksi on sellainen, joka soittelee useasti ja saatetaan rupatella pitkiä puheluita. On myös luonteeltaan huolehtivainen ja käy useasti ja jos olen kipeänä, ajaa kotiin ja tuo kukkia tai jotain hyvää.
Yksi on hyvin introvertti, eikä näytä tunteitaan. Hänen reviirilleen ei saa astua, koska muuten menee lukkoon. Hänen ehdoillaan mennään. Laittelee silloin tällöin viestejä ja soitteleekin joskus. Mutta jos itse soitan, on vaivautuneen oloinen. Joten annan hänelle tilaa.
Yksi on taas ihan isänsä poika. Suhde minuun on pikemminkin hurttia huumoria ja tunteista ei puhuta. Soittaa, kun on asiaa ja kotona käydessään puuhaa isänsä kanssa suurimman osan ajasta.
Ja tosiaan, tähän kun tulee (jos tulee) miniät, niin kusessa ollaan ja aihe vapaalta saan varmaan lukea, millainen kuspää olen.
Ja se, joka tulee minusta ehkä huolehtimaan vanhana on tämä hoivaviettinen poika, joka muutenkin soittelee ja kyselee, mitä minulle kuuluu ja tuo kukkia ja käy apteekissa, jos olen kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Sisaruskateus on kamalaa. Oma siskoni myös on ollut aina katkera siitä, kun minua on lellitty. Kun hän oli 18v ja minä 12v, minulla olisi pitänyt olla samat velvollisuudet, kuin hänellä kahdensantoistavuotiaana. On aina luullut, että olen saanut jotain enemmän ja kasvattanut siitä itselleen sellaisen möykyn, että pikku hiljaa välimme ovat viilentyneet täysin.
Jokaisella lapsella on omat juttunsa vanhempien kanssa ja vanhemmat ovat eri tilanteessa joka lapsen synnyttyä. Minusta taas itsestäni tuntui, että siskostani huolehdittiin paljon enemmän ja hänelle annettiin taloudellista tukea enemmän, mutta hän ei vain muista niitä asioita, kun laskee vain mittatikulla, että minua lellittiin.
Kauhulla odotan perinnänjakoa, koska silloin tilanne varmaan repeää täysin käsistä. Siskoni ei ole pannut tikkua ristiin vanhempieni hoivan puolesta, minä olen hoitanut kumpaakin. Siskoni hoidatti lapsensa heille, minun lapsia ei ole hoidettu ikinä. Mutta silti kuulemma minua on aina lellitty ja vanhemmat ovat velkaa hänelle ainakin perinnössä sen, että minua lellittiin, joten kun minä hoidan heidät hautaan, hänelle on oikeus tulla kuorimaan perinnöstä kermat päältä....kun minua on nuorempana kuulemma niin lellitty
Asuuko se pikkuveli vielä kotona? Silloinhan äiti tietysti hoivaa nuorempaa enemmän ja lisäksi tapaa tyttöystävääkin paljon.
Entisen anopin kanssa tilanne oli kuta kuinkin tuo.
Miehen veljen puolison kanssa kävi ravintoloissa, kutsui syömään, kävivät ulkomailla ym.
Minuun ei koskaan tahtonut tutustua ja yritti aiheuttaa tarkoituksella kitkaa minun ja miehen veljen puolison välille asettamalla meidät ikään kuin kilpailuasetelmaan.
Eipä tuossa voinut muuta kuin hyväksyä tilanne.
Itselleni olisi ollut ok jos oltaisiin edes kohdeltu inhimillisesti, eikä puhuttu kuin vajaa älyiselle ja läksytetty kuin pientä lasta.
Ongelma poistui itsestään erottuani exästä.
Nykyisellä miehellä ei ole sisaruksia ja anoppi kiva!
Mies valitsee vaimon itseään eikä äitiään varten. Anopin mieltymyksillä ei ole mitään väliä. Jos anoppi tykkää toisesta miniästään enemmän, se johtuu vain heidän henkilökemioistaan.
Toi ku ihmiset puhuu et "aikuiset ihmiset on ryhmiä ku ei ymmärrä et kemiat vaan kohtaa toisilla paremmin!!!! johtuu kemiasta, siks kohtelee huonosti"
kuulkaa, se kemia tai se pitääkö joku jostakin, ei oo kohteliaalle ihmiselle mikään SYY käyttäytyä huonosti tai selkeän epätasa-arvosesti.
Fiksu ihminen osaa kohdella muita kunnioittavasti niin, että muille jää hyvä maku. Ei-fiksu ihminen luo kuppikuntia, luo skismaa muiden välille tahalteen sekä on epärehellinen muutenkin ja antaa omien henkkoht asioidensa vaikuttaa päätöksiin jne. Se ei ole oikeudenmukaista , eikä kunnioitettavaa käytöstä!
Vierailija kirjoitti:
Toi ku ihmiset puhuu et "aikuiset ihmiset on ryhmiä ku ei ymmärrä et kemiat vaan kohtaa toisilla paremmin!!!! johtuu kemiasta, siks kohtelee huonosti"
kuulkaa, se kemia tai se pitääkö joku jostakin, ei oo kohteliaalle ihmiselle mikään SYY käyttäytyä huonosti tai selkeän epätasa-arvosesti.
Fiksu ihminen osaa kohdella muita kunnioittavasti niin, että muille jää hyvä maku. Ei-fiksu ihminen luo kuppikuntia, luo skismaa muiden välille tahalteen sekä on epärehellinen muutenkin ja antaa omien henkkoht asioidensa vaikuttaa päätöksiin jne. Se ei ole oikeudenmukaista , eikä kunnioitettavaa käytöstä!
Nimenomaan tämä!!
Ap
Eihän näistä miniöistä ainakaan ap ole kypsä aikuinen. Toinen on juuri ja juuri täysikäinen. Ihmiselle jolla omat lapset ovat kolmekymppisiä myös lemmat ovat tyttöjä. -eri