Siis täh, onko mulla kuumetta vai ei?
Olen ollut sairaana tässä jo jonkun aikaa. Nyt ajattelin mitata vielä lämmön ennen kuin lähden töihin. Hikoiluttaa ja väsyttää, mutta ajattelin että jos ei kuumetta, voin mennä.
Korvakuumemittari näyttää 37,6 perinteinen digitaalimittari 35,8 ja kun noissa oli niin iso heitto, avasin uuden mittarin: 34,9. Ei näistä hullukaan ota selvää, ja miten voi heittää noin paljon? Samoissa olosuhteissa mitattu.
Menen töihin, lähinnä kai alilämpö siis.
Kommentit (7)
Jäättekö sit pois jos 37,6.
Vai raahautuuko joku työhullu silloinkin töihin.
No totta hemmetissä menen töihin jos vain olen työkunnossa. Olen johtotehtävissä, eikä kukaan minun töitäni tee. Lähinnä vain ajattelen etten tartuta siellä muita henkilöitä.
Aivan yhtä tyhjän kanssa nuo kuumemittarit. Jos hajonta on 3 astetta(!) niin mikä järki niiden käytössä on?
Vierailija kirjoitti:
No totta hemmetissä menen töihin jos vain olen työkunnossa. Olen johtotehtävissä, eikä kukaan minun töitäni tee. Lähinnä vain ajattelen etten tartuta siellä muita henkilöitä.
Aivan yhtä tyhjän kanssa nuo kuumemittarit. Jos hajonta on 3 astetta(!) niin mikä järki niiden käytössä on?
Tiesitkö, että kuume ei tartu - jos sinulla siis kuumetta olisi? Ja toisekseen, mittareiden käytössä on se järki, että jos normaaliolotilassa mittaat korvamittarilla ja se näyttää esim. 36,5 ja kuumeessa 38,5, niin kas - tulos on selvä. Vastaavasti samat arvot digitaalimittarilla: normaali tilanteessa ja kun tunnet olosi kuumeiseksi.
Vertaat siis sen SAMAN mittarin antamia tuloksia, etkä kahden eri mittarin kahdesta eri paikasta mitaten.
Kas kun luvut voivat todellakin heittää paljon ja korvamittari näyttää aina enemmän, kuin kainalosta mitaten.
Vierailija kirjoitti:
Tämä riippu hyvin pitkälti omasta olotilasta. Mulla näyttää normaalisti korvakuumemittari aina sellasen 37,2 - 37,4 joten tuo ei olisi mulla kuin pientä lämpöä. Siis menisin varmaankin töihin.
Kuume ei ole ainoa työkyvyn mittari flunssassakaan. Jos olo on huono (niin nuutunut, ettei työnteosta tule mitään), niin sitten itse jään kotiin, tätä tosin tapahtuu harvoin, ei edes joka vuosi. Minulla kun ei yleensäkään kuume flunssassa nouse.
Vierailija kirjoitti:
Korvasta mitattuna 37,6 ei ole kuumetta.
Ei sinulla mitään alilämpöä ole. Vartalon pinnan lämpötila voi vaihdella paljonkin, mutta ns. ydinlämpö on silti ok. Ja tätä lämpötilaa on vaikea saada itse mitattua.
Töihin siis, mars mars.