Montako listan elokuvista olet katsonut`?
Ja ikä ja sukupuoli olisi kiva tietää myös.
Itse olen todella huono katsomaan elokuvia ja hämmästyin vähän, että listan elokuvista olin katsonut 31.
N 40
Kommentit (44)
Ainakin 78, joistain vanhemmista en ole varma ja joitain uudempia en ole katsonut.
95. Niitä viittä en ole halunnut katsoa.
Olen nähnyt noista varmasti 75, ehkä muutaman enemmänkin mutta laskin vain varmat. Tunnistan elokuvat niiden englanninkielisillä nimillä joten tuolla oli muutama joista en osaa sanoa että mikä elokuva on kyseessä. Olen 52-vuotias nainen ja olen aina käynyt paljon elokuvissa. Käyn vähintään kerran viikossa, lomilla jopa kerran päivässä. Mieheni on samanlainen joten tämä on meille kiva yhteinen harrastus.
Noin 30. Laskin vain ne, jotka olen varmasti katsonut kokonaan. Muistan että olen lapsena ollut paikalla kun tietty leffa on tullut telkkarista, mutta en enää muista juonta tai sitä olenko katsonut kokonaan. Niitä en siis laskenut mukaan.
N 28
34, vähiin jäi. Monta noista "pitäisi" katsoa työn puolesta (media-ala), mutta esim. Star Wars -leffoihin en vain kykene. Lähdin yhtä aikoinaan katsomaan ihan leffateatteriin poikaystävän mukana, mutta toden totta - nukahdin.
Noin puolet. Mutta en olisi osannu kaikkia näiä näkemiäni elokuvia poimia 100 parhaimman joukkoon. - Esimerkiksi sijalta 77 löytyvä Haamujengi ei muisin mukaan ihan niin hyvä elokuva ollut.... Mutta nämä lienevät maku asioia. Esimerkiksi Notting Hill on varmasi paljossa ennalta arvattava mutta silti sillä on erityinen paikka omassa mielessäni.
Vaan olenko ainoa, joka hieman ylläti ettei listalla ollut äkkiselään katsoen ainoatakaan animaatiota.
- Se tuskin yllätti ketään, että kaikki taitanevat olla englanninkielisiä, hollywood tuoantantoa...
Olen katsonut noista 58 mutta tuo lista on täysin naurettava.
Oli siinä sentään UP - kohti korkeuksia. En sitä olisi animaation huipuksi valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Noin 75 onko jaettu ennätys?
Et ole kärkikahinoissa.
Vierailija kirjoitti:
Noin puolet. Mutta en olisi osannu kaikkia näiä näkemiäni elokuvia poimia 100 parhaimman joukkoon. - Esimerkiksi sijalta 77 löytyvä Haamujengi ei muisin mukaan ihan niin hyvä elokuva ollut.... Mutta nämä lienevät maku asioia. Esimerkiksi Notting Hill on varmasi paljossa ennalta arvattava mutta silti sillä on erityinen paikka omassa mielessäni.
Vaan olenko ainoa, joka hieman ylläti ettei listalla ollut äkkiselään katsoen ainoatakaan animaatiota.
- Se tuskin yllätti ketään, että kaikki taitanevat olla englanninkielisiä, hollywood tuoantantoa...
Taisi olla elokuvia, jotka "kaikkien pitäisi nähdä", eli hyvyyden lisäksi suosio on nostanut listalle. Hei me lennetään ja Rambo, kai ne sitten kuuluu tietää...
1.Kummisetä 1
4.Rita Hayworth – avain pakoon
5.Pulp Fiction
7.Kummisetä 2
8.E.T.
9.2001: Avaruusseikkailu
10.Schindlerin lista
11.Star Wars Uusi toivo
13.Indiana Jones ja kadonneen aarteen metsästäjät
14.Forrest Gump
22. Uhrilampaat
32.Tähtien sota: Episodi V – Imperiumin vastaisku
34.American Beauty
35.Kellopeliappelsiini
40.Fight Club
43.Toy Story (1995)
44.Matrix
45.Titanic
46.Pelastakaa Sotamies Ryan
48.The Usual Suspects - Epäillyt
50.Jurassic Park
53.Will Hunting
56.Tahraton mieli
57.Batman - Yön Ritari
60.Amelie
63.Groundhog Day
64.Maija Poppanen
65.Kuin raivo härkä
66.Leijonakuningas (1994)
67.Avatar
69.Gladiaattori
76.Brokeback Mountain
79.Wall-E
81.Amadeus
82.Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit
83.Die Hard - vain kuolleen ruumiini yli
84.Inception
85.Seitsemän
86.Kaunotar ja hirviö
87.Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu
88.Slummien miljonääri
91.Rocky I
93.Kolmannen asteen yhteys
96.Pan’s Labyrinth
Varmuudella 43. Oudon vähän, kun kuitenkin katson mielestäni paljon elokuvia. Tosin omien suosikkien joukkoon ei kuulu rämistely- ja väkivaltaelokuvat.
84 varmasti nähtyä. Yllätti vähän itseni, en oo pitkään aikaan käyny elokuvissa enkä omista nykyään edes telkkua, mutta taisi suurinosa olla vähän vanhempia elokuvia.
Varmuudella >59.