Juuri nyt! Medioissa kehotetaan ihmisiä varaamaan kotivaran! Taustalla tietysti Korona virus
tästä se alkaa, nyt kehotetaan ihmisiä hamstraamaan kotivaran kriisin varalle. Taustalla tietysti Korona virus, mutta sitä ei mainita.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotivaran ymmärtää jossain korvessa, mutta en todellakaan ala täyttämään keskustakaksioni rajallista kaappitilaa jollain nötkötillä ja näkkärillä, joita en syö muutenkaan koskaan.
Kyllä tuo pelastusmestari nimenomaan puhuikin siitä, että olisi varalla se 72h niitä tarvikkeita mitä muutenkin käyttää. Esim heilläkin joku 20prk Pilttiä, jos tarve tulee juuri kun lapsenlapset ovat talossa - ei kenenkään aikuistalouden silti kannata hamstrata varuiksi yhtään Pilttiä.
Jos et käytä nötköttiä ja näkkäriä niin lähde siitä mitä käytät joka tapauksessa - ja niitä sitten pidät puskurin. Meillä esim erilaisia papuja, tomaattimurskaa, riisiä, tonnikalaa, makaroneja, hapankorppua, pähkinöitä, öljyjä, leipäjauhoja, jnejne. Ja koko ajan käytät 'vanhemmasta päästä pois'. Toki, jos todellinen hätä tulee niin kyllä sen viime kesänä vanhentuneen hernarinkin vielä nälkäänsä syö.
Piltit on kuulemma ihan hyvänmakuisia ja kyllähän niitä aikuinenkin voi syödä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotivaran ymmärtää jossain korvessa, mutta en todellakaan ala täyttämään keskustakaksioni rajallista kaappitilaa jollain nötkötillä ja näkkärillä, joita en syö muutenkaan koskaan.
Kyllä tuo pelastusmestari nimenomaan puhuikin siitä, että olisi varalla se 72h niitä tarvikkeita mitä muutenkin käyttää. Esim heilläkin joku 20prk Pilttiä, jos tarve tulee juuri kun lapsenlapset ovat talossa - ei kenenkään aikuistalouden silti kannata hamstrata varuiksi yhtään Pilttiä.
Jos et käytä nötköttiä ja näkkäriä niin lähde siitä mitä käytät joka tapauksessa - ja niitä sitten pidät puskurin. Meillä esim erilaisia papuja, tomaattimurskaa, riisiä, tonnikalaa, makaroneja, hapankorppua, pähkinöitä, öljyjä, leipäjauhoja, jnejne. Ja koko ajan käytät 'vanhemmasta päästä pois'. Toki, jos todellinen hätä tulee niin kyllä sen viime kesänä vanhentuneen hernarinkin vielä nälkäänsä syö.
Piltit on kuulemma ihan hyvänmakuisia ja kyllähän niitä aikuinenkin voi syödä
Ne hedelmämössöt on ihan ok välipala, mutta vihannes/ruokapurnukat on aikuiselle mauttomia ja liian pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla riittäisi 3 litran punaviinipönikkä ja pussillinen suolapähkinöitä ihan hyvin 72:ksi tunniksi, jos koko pääkaupunkiseutu jäisi 72:ksi tunniksi sähköttä.
Itse ottaisin valkkaria, mutta suolapähkinöiden lisäks tarttis jo ruokaa, vois vaikka tilata pizzaa
Toiveunta, että saisi 3 ylimääräistä vapaapäivää. Jos työpaikalla olisi sähköt, olisi työpaikan ympäristössä olevissa kaupoissakin.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen varaamaan 2 kuukautta jos voitte.
Mihin ne varastoidaan? Minulla ei ainakaan ole mitään paikkaa missä pitäisin suurta määrää ruokatavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Lehdistö on itse nostanut tuollaisen aiheen.
Kotivara kuuluu aina oll kaikilla riippumatta koronasta.
En tietääkseni tunne ketään jolla olisi kotivara. Kukaan ei ole ainakaan koskaan puhunut sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne varastoidaan? Minulla ei ainakaan ole mitään paikkaa missä pitäisin suurta määrää ruokatavaroita.
Matkalaukku ja sängyn alle. Sen saa pommisuojaan nopeasti mukaan, jos sota syttyy.
Me kuollaan kaikki! Me kuollaan kaikki! Satavarmasti, mutta todennäköisesti vanhuuteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkalaukku ja sängyn alle. Sen saa pommisuojaan nopeasti mukaan, jos sota syttyy.
Kannattaa laittaa kypätä valmiiksi päähän, jos sota syttyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietääkseni tunne ketään jolla olisi kotivara. Kukaan ei ole ainakaan koskaan puhunut sellaisesta.
No en minä tule kavereiden kanssa liiemmin jutelleeksi siitä, millaiset kuivavarastot minulla on keittiössä. Silti ihmettelen niitä ystäviä, jotka pitävät tyhjiä kaappeja ja ostavat leipomistakin varten pikkupussin vehnäjauhoja erikseen.
Oma tapani on hyvin maalainen: kuivatuotteita ja muuta säilyvää on aina kaapissa runsaasti, käytännössä tuon kotivaran verran. Vehnäjauhot ostan 5 kg:n pussissa, hyvin säilyviä tuoremehuja on aina useita litroja jemmassa, vaikkei niitä meillä edes päivittäin nautita. Tyypillisesti minulla on ainakin kilo voita jääkaapissa, sekinhän säilyy kuukausia ja tulee aina varmasti käytettyä leivonnassa. Kaupassa meillä käydään kerran viikossa, joten ainakin viikoksi löytyy kotoa tarvikkeet kunnon ruokiin. Ainoa, mikä ei vastaa kotivarasuositusta, on vesi. Mutta pihassa on vanha kaivo, joka todellisessa hätätapauksessa saattaisi pelastaa. Ruokaa olisi mahdollista valmistaa kaasugrillillä, nuotiolla tai takan hiilloksessa. Omia kanoja meillä on sen verran, että munia saataisiin, ja epätoivon hetkellä lihaakin (jota itse en kylläkään syö).
Itselleni kotivara luo omavaraisuuden tunnetta ja helpottaa arkea. Jos tekee mieli leipoa tai tulee yllätysvieraita, ei tarvitse lähteä kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Spekin kampanja on alkanut paljon ennen kuin koko Korona-viruksesta mitään tiedettiin.
3-7 päivän kotivara nyt kannattaa olla sähkökatkojen yms. varalta.
Jos asuu korvessa.
En muista, milloin kotikaupungissani olisi sähköt katkenneet edes tunniksi. Ehkä sen ajan pärjää ilman trangiaa.
Tapahtuu kaupungissakin. Mikkelissa katkesi joskus 2 paivaksi. Kiva oli kylmassa kerrostalossa karvistella. Tosin silloin oli syksy.
Minä kirjoitin tästä bunkkeristani heti epidemian alettua eikä ketään tuntunut kiinnostavan! https://www.vauva.fi/keskustelu/3668501/juuri-nyt-medioissa-kehotetaan-…
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin tästä bunkkeristani heti epidemian alettua eikä ketään tuntunut kiinnostavan! https://www.vauva.fi/keskustelu/3668501/juuri-nyt-medioissa-kehotetaan-…
Oikea osoite vielä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16229078/koronavirus-aloitin-katastrofi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kauan ollut pitkään säilyvää ruokaa kaapit täynnä, mutta eipä siitä tosiaan koskaan keskustella.
Varastoiminen alkoi, kun katkaisin jalkani ja asuin yksin kolmannessa kerroksessa. Hissiä ei ollut.
Nyt on säilykkeitä, ryynejä, papuja yms. varalla.
Monta kauppaa kilometrin säteellä, vähän kauempana muutama lisää. Tuskin ne kaikki räjähtää yhtaikaa.
Omassa kaksiossa on 3 kk ruokavarasto. Tuo mielenrauhaa
Mietipä kuule ihan rauhassa, miksi