Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

90-luvun nuoret

Vierailija
16.02.2020 |

Mitä kaipaatte erityisesti tuolta kultaiselta vuosikymmeneltä? Vai onko asiat paremmin nyt?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MTV :(

Vierailija
22/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkia, televisiosarjoja ja yksityisyyttä. Nykyään minua pidetään outona, kun en ole tunnistettavasti somessa. Ysärillä ei ollut melkein kukaan. Eikä kukaan olettanut, että aina pitää vastata puhelimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan semmoisia jätskejä, jotka alkoivat ritisemään suussa? Vai mennäänkö jo kasarin puolelle, en ole ihan varma.

Mainos 90-luvulta, mutta kyllähän tuota tuotetta jo 80-luvulla sai...

Vierailija
24/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä johtuiko vaan omasta iästä, mutta tuntuu että elämä oli tempoltaan rauhallisempaa. Nyt tuntuu että kaikilla on kiire, ja sitä vielä glorifioidaan niin että jos ei ole kiire on jotenkin laiska ja tehoton. Koko ajan pitää olla kalenteri täysi ja kaikki aika iptää käyttää hyödyksi, harrastustenkin pitää olla tavoitteellisia niin että niissä tulee parhaaksi tai niistä saa rahaa. Rauhallinen oleilu tai jonkun jutun harrastaminen vaan koska se on kivaa on ajan haaskausta koska pitää olla tehokas. Umpitäysi kalenteri on hyvän ihmisen merkki.

Mutta kaikesta tästä huolimatta onneksi on vapaus tehdä niinkuin haluaa, koska loppujen lopuksi ihminen itse on vastuussa kaikesta. Itsehän ihminen ajattelee niinkuin ajattelee ja tekee sen mitä tekee. Se on sitä todellisen vastuunottamista elämästä. Itse ainakin nykyään haistatan pitkän veen tälle tehokkuudelle ja ylimääräiselle vouhotukselle ja elän itseni näköistä elämää omaan tahtiin. Jos joku tulee jotain mussuttamaan niin eipä tule toiste, sen takaan.

Juu, toki jokainen saa tehdä miten haluaa. Mutta yleinen ilmapiiri vaikuttaa silti, vaikkei siihen itse menisikään mukaan.

Vierailija
25/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tv-sarjoja: Buffy, X-files jne.

X-files, tuo yksi aikojen parhaista scifi-sarjoista. Mikä mättää, ettei nykyisin päästä lähellekään sitä tunnelmaa ja toteutusta.

Ja toinen Chris Carterin huippuhyvä sarja, Millennium, minkä harvempi muistaa.

Vierailija
26/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan semmoisia jätskejä, jotka alkoivat ritisemään suussa? Vai mennäänkö jo kasarin puolelle, en ole ihan varma.

Se oli pinkki tai pinkkis, taisi olla 80-lukua.

Vierailija
27/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitoutta, persoonallisuutta ja lukutaitoa. Yleissivistys rip kaipaamaan jäin 90-l nuori.

"90-l"?

Vierailija
28/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ettei oltu kännykät kiinni käteen kasvaneita!

Vierailija
29/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilaa ja Tiimaria.

Vierailija
30/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

X-files, tuo yksi aikojen parhaista scifi-sarjoista. Mikä mättää, ettei nykyisin päästä lähellekään sitä tunnelmaa ja toteutusta.

Miula alkoi soida Milleniumin tunnusmusiikki päässä!  Kaunis mutta ahdistava. 

Vierailija
31/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gootteja, punkkareita ja muita alakulttuurin edustajia jotka tuntuvat nykyään teinien joukoista kadonneen. Tiimaria ja Seppälää. Suosikkia ja SinäMinää.  Essoa, sitä huoltoasemaa siis :D 

Vierailija
32/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Millennium oli myös loistava. Olin tuolloin lukiossa, kun tämä sarja esitettiin. Illalla nauhoitus VHS-kasetille, kun tuo tuli niin myöhään ja seuraavana päivänä sitten nautiskeltiin.

Vierailija
33/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkureppuja :D Käytin bileissä ja myöhemmin baarissa, tosi kätevä kun ei tarvinnut jättää laukkua lattialle tanssiessa ja kädet oli vapaina.

Vierailija
34/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millälailla nykyään sit lapset hoitaa noi ulkoilut? :DD

Olin itse 10 vuotta vuonna 2000 ja mun lapsuuteen kuulu se, että lähiseudun lapset meni pimpottaan ovikelloa ku halus leikkimään esim. ulos yhdessä. :D En o ees miettiny että miten se sit nykyään on??? :D

Ei ainakaan 6 vuotiaat varmaan missään whats upissa kysele toisiaan ulos? :DD

Varmasti monet vielä noinkin. Mutta trendihän on nykyään järjestää " Leikkitreffit".

Vierailija
35/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Codeja ja Lindasiiderii :D

Vierailija
36/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki oltiin enemmän sosiaalisissa kanssakäymisissä. Ties mitä lumisotaa pihalla leikittiin ja rakennettiin metsissä majoja, mutta yksi hyvä keino miten sai kaverit aina kokoontumaan yhteen ainakin mulla. 

Kummelia kun fanitettiin ja minähän nauhoitin VHS:lle jokaisen jakson. Seuraavana päivänä sitten koulussa vaan välitunnilla sanoin, että tulkaa katsomaan Kummeli meille koulun jälkeen. Aina saattoi sitten 3-4 kaveria tullakin elleivät olleet jaksoa nähneet etukäteen. 

Vierailija
37/37 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa viattomuutta, koska tieto lisää tuskaa. En tiennyt lapsityövoimasta, ihmiskaupasta, eläinten huonosta kohtelusta, kerskakulutuksen saasteista jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi