voisitko seurustella hiv positiivisen kanssa?
Kommentit (55)
Pelkäsin lapsieni ja tulevien sellaisten saavan tartunnan.
Ja kyllä se kertoo mielestäni jotain jos on tartunnan saanut.
Jos tyyppi olisi ihan täydellinen ja saanut tartuntansa jonkun harvinaisen vahingon kautta niin ehkä vakavasti harkitsisin, mutta tuskin kovin helposti. Olen sen verran mukavuudenhaluinen, että en ehkä tahoitis sairauden tuomaa stressiä ja huolta.
Haluan lapsia, enkä halua heidän terveyttään vaarantaa.
kuulin yhdestä joka seurusteli ja sitten mies rupesi vaatia seksiä
Mutta jos kalleimpani osoittautuisi hiv-positiiviseksi, en häntä sen tähden jättäisi.
Kyllä se ihmisestä aika tavalla kertoo, minä en kaipaa sellaista vierelleni.
yhä maailmassa, jossa hiv-positiivisia ovat vain homot, prostituoidut ja narkkarit?
Riski on todellakin aina olemassa.
ja haluan rinnalleni kunnon uskovaisen ihmisen. 13
(se olisi alitajuista itsesuojelua, tiedän, että en rakastuisi) ja jos rakastuisin ja hän kertoisi vasta sen jälkeen, olisin vihainen, että hän ei ole kertonut aikaisemmin, ja jättäisin hänet. eli en alkaisi seurustella.
jos rakas aviomieheni saisi hivin, hänellä olisi vähän selittelemistä.
jos olisi edes vähän epäilys, että se on tullut pettämisestä, jättäisin hänet.
mutta uskovaisetkin on vain ihmisiä. Uskovaiset raiskaa, käyttää päihteitä, on homoseksuaaleja, pettää puolisoaan jne jne jne. Uskovaisuus ei tee immuuniksi elämälle, eikä hiville.
Joku ateisti voi olla uskollisempi kuin uskovainen ihminen. Enkä tarkoita, että kaikki uskikset juoksee kylillä tekemässä pahojaan, mutta ihmisluonto on sellainen, että näitä juttuja tapahtuu. Ei kannata elää luullen, etteivät omat tuttavat voisi tehdä mitään epämääräisempää, koska ovat uskossa. Uskohan perustuu (kristinusko) syntien anteeksisaamiseen?
kuin muut? vai onko nykyään lääkkeet jo niin paljon parempia, että elää voi normaalisti?
En kyllä muutenkaan seurustelisi sellaisen kanssa johon en olisi rakastunut.
Vierailija:
mutta uskovaisetkin on vain ihmisiä. Uskovaiset raiskaa, käyttää päihteitä, on homoseksuaaleja, pettää puolisoaan jne jne jne. Uskovaisuus ei tee immuuniksi elämälle, eikä hiville.Joku ateisti voi olla uskollisempi kuin uskovainen ihminen. Enkä tarkoita, että kaikki uskikset juoksee kylillä tekemässä pahojaan, mutta ihmisluonto on sellainen, että näitä juttuja tapahtuu. Ei kannata elää luullen, etteivät omat tuttavat voisi tehdä mitään epämääräisempää, koska ovat uskossa. Uskohan perustuu (kristinusko) syntien anteeksisaamiseen?
Mitään muuta syytä minulla ei ole, joten jos lapset olisi jo hankittuna, voisin seurustella hiv-positiivisen kanssa.
minä ja mieheni emme ole kristittyjä.
13
Nekin osaa pettää vaikka kuinka uskossa olisivat.
sittenhän totesin juuri saman.
13
Joskus oli sellaista pelkoa, hyvinkin aiheetonta, mutta kuitenkin.. Miehellä siis. Vaikea paikkahan se olli, pelko. Nuori olen vielä, lapseton. On ajateltava myös itseään. Ei olisi kiva aina varoa, seksuaalisestikin, ja saisi aina pelätä, että koska tauti pahenee ja kuolo korjaa.. Mutta, jossittelua on aina jossittelua. Toivottavasti meistä kukaan ei joudu tuollaisia päätöksiä elämässään tekemään.