Kuinka kauan synnytykseen limatulpan irtoamisesta?
Itselläni lähti juuri limatulppa ja rv. vasta 27+3! Kuinka kauan teillä on mennyt synnytykseen jotka ovat huomanneet tämän irtoamisen?
Kommentit (6)
limatulppa tuli viikkoa ennen synnytystä.
Minni 39+
synnytys alkoi limatulpan irtoamisella. Raskausviikkoja oli 40.
Esikoiseni kanssa limatulpan irtoaminen oli hiukan epäselvä tapahtuma. Ensin luulin sen irronneen viikkoa ennen syntymää. Se oli sellainen limainen klöntti vain. Varsinainen tulppa lähti vuotamaan vuorokautta ennen, kuin lähti vedet menemään. Minulla ei voinut puhua tulpasta vaan se oli aivan juoksevaa ja vähän vaaleanpunaista ja limaisen tuntuista ja sitä tuli puoli vuorokautta.
heikkopeikko78: en ole vielä käynyt tarkistuttamassa kohdunsuun tilannetta. Jotenkin tuntuu että pitävät tyhmänä ja osaksi ajattelen ettei ole kiire, niin maanantaina soittelen neuvolaan....
Supistuksia tulee tiuhaan eli n. 4-5 tunnissa, mutta ovat täysin kivuttomia vatsan kovettumisia, eli kai harjoitussuppareita? Näitä tullut jo viikoista 14 lähtien. Mutta tosin ei näin usein...
Limaa poistui vielä aamullakin ja vatsakin ruikulla, kivakiva. Nyt myöhemmin päivällä ja illalla ei ole ollut mitään limaan viittaavaa, ainoastaan supistuksia.
*tiitiäinen79 rv.27+4*
Käy ihmeessä päivystyksessa jo ennen maanantaita jos yhtään itseäsi epäilyttää! Minullakaan ei tullut muuta vuotoa kuin vessassa käydessä kahdella kerralla ruskehtavaa limaa (tarkat limakuvaukset...) Itse menin kanssa anteeksi pyydellen päivystykseen, mutta jotenkin vaan oli sellainen olo että kaikki ei ole ok...
Tietysti toivon ettei sinun tilanteesi todellakaan ole näin " huono" kuin minulla!!!! Mutta älä epäröi käydä näyttäytymässä!!!!
Tulehan kertomaan kuulumisiasi!
:) HeikkoPeikko edelleen (vaakatasossa vielä 1,5 viikkoa)
Minulla irtosi limatulppa RV 23+4. Kohdunsuu auki reilusti sormelle (myös sisäsuu) ja kanavaa jäljellä vajaa 2cm. Nyt on päästy jo onneksi RV 32+. Vuodelevossa (välillä sairaalassa ja välillä kotona) olen joutunut olemaan koko ajan ja syön supistuksia estäviä lääkkeitä (vaikka en siis ole tuntenut kummempia supistuksia). Minulla ilmeisesti kaiken aiheuttajana streptokokki-B bakteeri.
Olethan käynyt tarkastuttamassa kohdunsuun tilanteen?!
Hyvää kesää! :)