Mies reissuun kaverinsa kanssa 2 viikoksi kesälomalla
Kesäloma on 4 viikkoa ja puolet ajasta puolisoni haluaa näemmä viettää miespuolisen kaverinsa kanssa lomilla. Jotenkin rupesi harmittamaan. Mies kertoi tästä juuri ilmoitusluontoisena asiana ohimennen.
Onko tämä perheellisen ihmisen lomilla tyypillistä? Vai olenko ylireagoiva? Kommentteja kiitos.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa on kyllä pitkä aika. Viikko olisi kohtuullinen aika. Keskustelun paikka. Jos loma on nyt sovittu ja varattu niin ei voi mitään. Avaa suusi ja sano että jatkossa max viikon loma on ok.
Miten niin ei voi mitään. Kyllähän tuosta voi olla monenlaisiakin seurauksia ap:n suhteessa.
No jos aiemmin ei tällaisesta ole puhuttu ja mies on kaverin kanssa sopinut jo loman niin tosi noloa vaatia miestä perumaan. Parempi hyväksyä, mutta tiukasti sanoa ettei jatkossa ole hyväksyttävää ja lomasuunnitelmista hyvä puhua puolisollekin ennen päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Seksiloma. Maksullisia naisia.
No en minä varsinaisesti tätäkään usko mutta harmittaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pieniä lapsia, niin en tykkäisi. Nyt esim kun lapset on meillä jo isoja ja elämä ei riipu heidän hoitokuvioistaan, niin ei yhtään haittaisi, jos mies joku kesä tekisi noin. Voisin itse olla töissä tuon ajan ja pitää omaa lomaa joskus toiste.
Hyvä pointti! Kyllä toiselle voi antaakin tilaa joskus.... ja voin itse pitää sen pari viikkoa lomaa vaikka syksymmällä. Kiitos 😊Eihän tämä nyt koko meidän parisuhdetta pelasta mutta tästä lähdetään....
Palstamammathan vinkuu aina kuorossa sitä omaa aikaa. Miehille tämä ei sitten ole sallittua.
Kaksinaismoralisminne on loputonta.
Vierailija kirjoitti:
Palstamammathan vinkuu aina kuorossa sitä omaa aikaa. Miehille tämä ei sitten ole sallittua.
Kuule kaikenlisäksi makaan flunssassa täällä,ja kun olen ollut heikkona niin vielä tässä tilanteessa mies ilmoitti. Mulla on jotenkin paha olla, mutta ehkä olen tosiaan ylireagoiva palstamamma kuten sanot 🙁 Lisäksi mies pelaa melkein kaikki viikonloput niin että tämä kyseinen kaveri on luurin toisessa päässä. Jotenkin ärsyttää mutta ehkä lääke on että alan käymään itse enemmän kylillä. Yhdessä kun emme käy juurikaan enää. En aina jaksa olla se, jok ehdottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mielestäni hyväksyttävää lähteä kaverin kanssa lomailemaan pariksi viikoksi, jos tämä tulee ilmoitusluontoista asiana. Sukupuolella ei väliä, törkeää käytöstä joka tapauksessa.
Oma mieheni suunnitteli että lähtisi vuoden päästä 2 viikoksi reissuun kaverinsa kanssa. Kysyin että onko miettinyt sitä että se on sitten pois meidän pienten lasten lomista koska mulla ei ole lomaa ollenkaan. Pohti sitten että jospa sillä ei ole töitä enää vuoden päästä. Mietti siis ettei reissu haittaa jos hän on työtön. Seuraava kysymykseni oli että milläs ostetaan ruokaa ja maksetaan vuokra jos hän käyttää kaikki rahansa matkusteluun. Mä olen siis työssä käyvä opiskelija. Tultaisiin toimeen mun palkalla, opintotuella ja miehen työttömyys tuella. Mutta ylimääräiseen ei jäisi rahaa.
Muuten mua ei ehkä haittaisi tuo reissu.
Kyllä pitää olla ns omaa lomaakin - molemmilla.
Kun on samaa naamaa ja persoonaa kestänyt vuosia, alkaa normaalisti kaivata muutakin.
Aikoinaan eräs työtoveri ( nainen) oli lähdössä lomamatkalle yksin ja toinen kysyi, et miksi ette lähde yhdessä miehes kanssa? Vastaus kuului, että kun on samaa tuijottanut vuoden muut päivät joka aamu puurolautasen takaa, niin en sentään enää lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää olla ns omaa lomaakin - molemmilla.
Kun on samaa naamaa ja persoonaa kestänyt vuosia, alkaa normaalisti kaivata muutakin.
Aikoinaan eräs työtoveri ( nainen) oli lähdössä lomamatkalle yksin ja toinen kysyi, et miksi ette lähde yhdessä miehes kanssa? Vastaus kuului, että kun on samaa tuijottanut vuoden muut päivät joka aamu puurolautasen takaa, niin en sentään enää lomalla.
Pointti kai se tämäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa on kyllä pitkä aika. Viikko olisi kohtuullinen aika. Keskustelun paikka. Jos loma on nyt sovittu ja varattu niin ei voi mitään. Avaa suusi ja sano että jatkossa max viikon loma on ok.
Miten niin ei voi mitään. Kyllähän tuosta voi olla monenlaisiakin seurauksia ap:n suhteessa.
No jos aiemmin ei tällaisesta ole puhuttu ja mies on kaverin kanssa sopinut jo loman niin tosi noloa vaatia miestä perumaan. Parempi hyväksyä, mutta tiukasti sanoa ettei jatkossa ole hyväksyttävää ja lomasuunnitelmista hyvä puhua puolisollekin ennen päätöksiä.
Tosi noloa on mieheltä tuommoista sopia. Parisuhde on tiimi ja kyllä tyommoisista asioista tulee keskustella puolison kanssa.
Jos ymmärsin oikein olette olleet jo pitkään yhdessä? Ja miehesi pelaa viikonloppuisinkin kaverinsa kanssa? Et pysty puhumaan pahasta mielestäsi hänelle vaan täällä? Minun arvioni siis on, että mies hallitsee teidän suhdetta?
On ihan sama, mistä pahoitat mielesi miehen vuoksi. Tärkeintä on pystyä selvittämään tilanne. Kysehän ei ole siitä, että haluat rajoittaa miestäsi ja hänen elämäänsä, vaan olla oma itsesi ja kertoa mikä mieltäsi painaa. Kyllä se ihan edellytys on saada luottaa toiseen pienissäkin asioissa. Sinun ja hänen homma on kantaa vastuu suhteestanne, eikä niin että toinen hallitsee ja päättää teille tärkeissä asioissa. Kesälomakin on sitä ja yleensä hyvää aikaa satsata toisiinne.
Minun mielestäni et niuhota pienestä. Ja jos suljet tunteesi mieheltäsi, niin se myös vaikuttaa pikku hiljaa kaikessa muussakin teidän kesken. Kuinka paljon joudutkaan nielemään harmiasi miehesi vuoksi?
Olisitko muuttumassa? Enää et suostu kaikkeen, mitä hän päättää? Siinä prosessissa on silloin haasteensa? Muuttuuko mies mukana?
Meillä kyllä tehdään 1-2 vkon lomia yhdessä ja erikseen, erilaisilla kokoonpanoilla. Ei niihin mitään lupia kysellä eikä mielestäni tarvitsekaan, mutta huomioon ottavasti infotaan toista hyvissä ajoin. Näin meillä on ollut aina (yhdessä 6 vuotta, naimisissa 3). Meillä ei tosin ole lapsia, ne voisivat muuttaa hieman tilannetta siinä mielessä, että yhteistä suunnittelua tuollaiset omat reissut ainakin sitten vaatisivat reiluuden nimissä.
Oleellista minusta tässä ap:n tilanteessa on se, että onko tämä nyt jonkinlainen poikkeama totutusta? Onko miehen käytöksessä havaittavissa jotain muutakin "omituista"? Jos aina on menty yhdessä ja nyt yhtäkkiä toinen alkaakin mennä omia aikojaan, onhan se sitten vähän kysymyksiä herättävää. Mutta jos suhde on tuoreehko, mies on ehkä vaan tottunut siihen että kaverireissut on ok, kunhan vaan infoaa.
Vierailija kirjoitti:
Seksiloma. Maksullisia naisia.
Naiset on niitä, jotka sinne ulkomaille seksin perässä lähtee. Kysy vaikka etelä-eurooppalaisilta
Jos on yhteinen talous & rahat ja toinen hassaa matkusteluun vaikkei edes olisi varaa, se ei tietty ole ok. Mutta jos ei ole lapsia eikä rahapuolessa probleemaa, senkun menee. Mene sinä ap myös johonkin.
Jos on lapsia, tai rahoja täytyy laskeskella, sitten ei ole oikein että on vain ilmoitusluontoinen asia. Kyllä sitten pitää suunnitella yhdessä, vaikka omalle reissulle onkin menossa.
Epäilen totuuspohjaa, jos kyse oikeasti pariskunnasta kenellä perhettäkin. Ei noin kukaan normaali ihminen toimi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on yhteinen talous & rahat ja toinen hassaa matkusteluun vaikkei edes olisi varaa, se ei tietty ole ok. Mutta jos ei ole lapsia eikä rahapuolessa probleemaa, senkun menee. Mene sinä ap myös johonkin.
Jos on lapsia, tai rahoja täytyy laskeskella, sitten ei ole oikein että on vain ilmoitusluontoinen asia. Kyllä sitten pitää suunnitella yhdessä, vaikka omalle reissulle onkin menossa.
Meillä on kouluikäinen lapsi ja kodin remontit aina vähän vaiheessa, vuosikaudet 😣
Vierailija kirjoitti:
Epäilen totuuspohjaa, jos kyse oikeasti pariskunnasta kenellä perhettäkin. Ei noin kukaan normaali ihminen toimi.
Älä epäile, pahinta on se, että olen niin epätoivoinen että puran sen tänne! En voi soittaakaan nyt oikein kenellekään tästä. Ja en tiedä mitä sanoisin. Eihän tämä nyt vakava skenaario ole, mutta en voinut pitää itselläni. Loppujen lopuksi tähän harmitukseen taitaa vaikuttaa monet muut seikat suhteessamme.
Mulle olisi ihan ok vaikka ilmoitusluonteisena asiana menisi. Mutta meillä onkin ihan eri toiveet lomalle. Itse toivon olevani kesäloman kotona, kun mies haluaisi aktiivisesti mennä ja matkailla.
Toki, jos lapsia on, niin on se vähän ikävää olla keskustelematta ensin, ja jättää puoliso vain lasten kanssa kahdeksi viikoksi yksin.
Onko teillä lapsia? Työnnä ne miehen mukaan ja sano, että sun on oltava töissä ja et saanut lomaa
Jos on pieniä lapsia, niin en tykkäisi. Nyt esim kun lapset on meillä jo isoja ja elämä ei riipu heidän hoitokuvioistaan, niin ei yhtään haittaisi, jos mies joku kesä tekisi noin. Voisin itse olla töissä tuon ajan ja pitää omaa lomaa joskus toiste.