Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menestyvien ja menestymättömien ihmisten asenteissa on usein yksi selvä ero

Vierailija
15.02.2020 |

Myönnän, ettei kaikki elämässä menestyminen tai menestymättömyys tai vauraus tai köyhyys ole aina itsestä kiinni, vaan elämässä tulee sellaisiakin asioita ja tilanteita eteen, joihin ei voi itse vaikuttaa. Mutta, silti köyhien ja rikkaiden ja menestyneiden ja menestymättömien ihmisten asenteissa voi usein nähdä eron. Tunnistatko itsekin tämän?

Köyhien ja menestymättömien asenne: "Kaikki on yhteiskunnan syytä... mulla ei ole mahdollisuuksia siihen, koska yhteiskunnassa tämä asia on päin persettä... mussahan ei ole mitään vikaa, tämä mun tilanne johtuu ihan vain kaikista muista ja eritoten yhteiskunnasta"

Rikkaiden ja menestyvien asenne: Tunnistetaan omat heikkoudet ja vahvuudet ja toimitaan sen mukaan. Pyritään kehittämään sekä omia vahvuuksia että eritoten niitä omia heikkouksia. Eli ajatellaan ihan itsekin sitä, että kun niitä omia heikkouksia meillä jokaisella on, niin mitä niille voisi tehdä, mitä sille omalle tilanteelleen voisi tehdä, että niitä heikkouksia saisi taklattua ja kehitettyä itseään. Ajatellaan myös, että miten niitä omia vahvuuksiaan voisi hyödyntää. Eikä todellakaan pelkästään tyydytä syyttämään yhteiskuntaa ja muita tästä kaikesta, vaan tiedetään, että menestykseen pääseminen on pitkälti ja usein ensisijaisestikin omasta itsestä kiinni.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän