Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylirasitustila

Vierailija
15.02.2020 |

Onko kenellä kokemusta? Millaisia oireita on ollut? Minua on vaivanneet nyt runsaat rytmihäiriöt (lisälyönnit ja lyöntejä jäänyt väliin, tähän on liittynyt myös huimauksen tunnetta jollakin kertaa), myös tunne siitä että täytyy vetää henkeä paljon. Olen herännyt usein yöllä 3-4 aikaan enkä saanut enää unta. Syke vaihtelee myös paljon. Aamulla sängyssä on n.50 krt/min ja kun vaan nousen sängyn viereen seisomaan, se pomppaa 90 krt/min. Peruskunto on hyvä, olen harrastanut koko aikuisikäni säännöllisesti rankkaa liikuntaa. Siinä ei kuitenkaan ole muutoksia, enemmänkin stressiä töissä ym epäilen aiheuttajaksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka kävisit lääkärissä, että suljetaan pois sydänvaivat ym.?

Vierailija
2/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka kävisit lääkärissä, että suljetaan pois sydänvaivat ym.?[/

Olen käynyt jo ja selvittelyt on menossa. Sydänfilmi ym otettu. Kokemuksia kaipailen. Lisälyöntisyys on todettu vuosia sitten.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäilemältäsi. Ehkä henkisen ja fyysisen rasituksen kombo?

Vierailija
4/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs verenpaineet? Ikä? Sukurasite? Huonot unet vaikuttaa myös.

Vierailija
5/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs verenpaineet? Ikä? Sukurasite? Huonot unet vaikuttaa myös.[/

Verenpaine oli vähän koholla lääkärissä (150/80tms), ikä on 40.

Vierailija
6/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään ollut?

Vierailija
7/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Minulla oli todella monia oireita ylirasitustilan aikana, koko kroppa kävi aivan ylikierroksilla. Mm. korkea syke levossakin (kuului korvissa koko ajan), yleinen heikotus ja pyörrytys, kuumeilu, lihaskivut, hikoilu, vatsa sekaisin, vaikeus nukahtaa ja nukkua (yöllä heräilin jatkuvasti), treenitulosten junnaaminen ja lopulta laskeminen. Plus päälle vielä psyykkiset oireet, jotka koin vähintään yhtä pahoiksi.

Vierailija
8/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta. Minulla oli todella monia oireita ylirasitustilan aikana, koko kroppa kävi aivan ylikierroksilla. Mm. korkea syke levossakin (kuului korvissa koko ajan), yleinen heikotus ja pyörrytys, kuumeilu, lihaskivut, hikoilu, vatsa sekaisin, vaikeus nukahtaa ja nukkua (yöllä heräilin jatkuvasti), treenitulosten junnaaminen ja lopulta laskeminen. Plus päälle vielä psyykkiset oireet, jotka koin vähintään yhtä pahoiksi.[/

Osa sattuu oireisiini, osa ei ollenkaan. Pulssini oli esim sydänfilmiä ottaessa 59, se ei siis ole korkea koko ajan. Myöskään kuumeilua ei ole vuoreen ollut.

No ehkä asia selviää kun verikokeiden tulokset tulevat ja sydäntä tutkitaan lisää.

Ap

Vierailija
9/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuoteen eikä vuoreen

Ap

Vierailija
10/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea leposyke, treenatessa taas syke ei meinannut nousta millään.

Vierailija
11/11 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta. Minulla oli todella monia oireita ylirasitustilan aikana, koko kroppa kävi aivan ylikierroksilla. Mm. korkea syke levossakin (kuului korvissa koko ajan), yleinen heikotus ja pyörrytys, kuumeilu, lihaskivut, hikoilu, vatsa sekaisin, vaikeus nukahtaa ja nukkua (yöllä heräilin jatkuvasti), treenitulosten junnaaminen ja lopulta laskeminen. Plus päälle vielä psyykkiset oireet, jotka koin vähintään yhtä pahoiksi.

Myös mulla on ollut vuosia kaikki nuo oireet kuumetta, lihaskipuja ja hikoilua lukuunottamatta. Syke on todella korkea jatkuvasti ja valvon joka yö aamuyöstä lähtien. Vatsa on aina sekaisin, päänsärky vaivaa usein.

Tiedostan Itsekin että nuo johtuvat ylirasitustilasta. Olen tehnyt pitkää päivää töissä ja hoitanut käytännössä yksin kolme lasta ja kodin miehen ollessa paljon poissa kotoa harrastustensa yms vuoksi. Seurauksena ylirasitustila joka näyttää muuttuneen krooniseksi.

Onko kellään vinkkejä, mikä tähän voisi auttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi