Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko asiantuntijatyössä kieltäytyä tekemästä

Vierailija
14.02.2020 |

tiettyä asiakkuutta? Henkilökemiat ei toimi ja alan olla ihan loppu

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et, ellei asiakas toimi jotenkin laittomasti.

Mitta työnantajasi on velvollinen suojelemaan sinua hankalissa tilanteissa, joten keskustele esimiehesi kanssa, miten tämä pitäisi hoitaa.

Vierailija
2/5 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit esittää toiveen, että toinen hoitaisi ja tarjoutua ottamaan vastapalvelukseksi  asiakkaan, josta toinen tahtoo eroon. Olen tehnyt näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole itsenäinen yrittäjä-konsultti niin et voi (ja siinäkin tapauksessa saattaa tulla sopimusrikkomuksesta reklamaatiomaksut), mutta voit kyllä esimiehesi kanssa ottaa puheeksi ongelman ja hän voi koittaa ratkaista sitä jopa niin että jos sinun tilalle saataisiin toinen asiantuntija.

Mutta ole varovainen, voit saada hankalan maineen jos menet sanomaan että et halua olla iinä projektissa tai asiakkaalla. Pääosin kannattaa itsensä vain kovettaa. Itsehän olen asiantuntija erittäin miesvaltaisella teknisellä alalla ja nainen. Kaikenlaista paskaa on erityisesti yli 50 v miesasiakkailta kuultu mutta olen vaan kestänyt, vähän "ok boomer" asenteella. Asiakas on kuningas jne. Vaikka vitsailisi naisten logiikasta, vilauttamisista jne.

Vierailija
4/5 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "alat olla ihan loppu" niin voit pyytää projektin vaihtoa, jos olet työuupunut niin voit mennä lääkäriin ja aina voi irtisanoutua jos ei muu auta. Nykyään vedetään asiantuntijoita ihan tolkuttoman piippuun, työuupumukset ovat muutaman vuoden uraa tehneilläkin nousussa ja loppujen lopuksi vain itse voi päättää sietääkö sitä vai ei. Kyllä työnantaja ja asiakas keskimäärin ottaa irti kaiken minkä saa.

Vierailija
5/5 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksun esimiehen pitäisi kyllä pystyä hoitamaan tilanne.

Tosin asiakas saattaa olla sellainen ettei sen kanssa kukaan muukaan halua olla tekemisissä.

Itse ratkaisin ongelmat yhden asiakkaan kanssa irtisanomalla sen sopimuksen. Liikevaihtoon tuli melkoinen lovi, mutta isompi menetys olisi ollut jos työntekijät olisivat alkaneet jäädä sairikselle tai irtisanoutuneet.

Asiakas soitti irtisanomisen jälkeen ja huusi kuin hinaaja ja lateli ties mitä uhkauksia, mutta sanoin sille että jos vielä tulee yksikin uhkaus niin puretaan sopimus siihen ja että mulla on toinen käsi poista-napilla jolla poistetaan ihan kaikki sen data siihen paikkaan ennenkuin ehtii edes siirtämään niitä muualle. Sen jälkeen tajusi olla hiljaa. Joku pikkulafka sitten otti yhteyttä viikko myöhemmin, ja onnittelin asiakkuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi