Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipaino ja flunssat?

Vierailija
13.02.2020 |

Onko jollakin esim. omakokemusta kokemusta, että miten ylipaino vaikuttaa perus flunssien määrään ja laatuun jne.?

Jos olet ollut normaali- sekä ylipainoinen niin onko se paino vaikuttanut siihen kuinka usein sairastutte flunssaan, tai vaikka flunssien kestoon tai oireistoon?

Mä oon tällä hetkellä ylipainoinen ja musta tuntuu et koko ajan flunssaa. Luulen, että ylipaino ehkä saattaa pidentää flunssien kestoa tai ylipäätään lisätä alttiutta flunssille, mutta en oo varma joten siksi kysyn myös muilta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut noin 10kg ylipainoinen pari vuotta ja olin tosiaan koko ajan kipeänä. Lihoin sekasyöjänä, kasvissyöjänä pysyn normaalipainoisena ilman vaivaa.

En sairasta ikinä mitään, kun olen alipainoinen/normipainoinen, en edes vatsatauteja, en mitään.

Vegaanina ja alipainoisena olin yli 10 vuotta ilman flunssaa.

Vierailija
2/9 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino vaikuttaa.

Rapakuntoisille tulee usein keuhkoputkentulehduksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viimeksi flunssassa kesällä 2018. Bmi yli 30.

Vierailija
4/9 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaaloisen lihava eikä ole ollut flunssaa vuoden 2002 jälkeen.

Vierailija
5/9 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino vaikuttaa.

Rapakuntoisille tulee usein keuhkoputkentulehduksia.

Ylipaino ei ole yhtä kuin rapakunto.

Vierailija
6/9 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut ylipainoinen ja välillä sairastanut enemmän, välillä vähemmän. Viimeksi olin viime keväänä flunssassa.

Vierailija
7/9 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen enkä ole ollut saikulla kolmeen vuoteen. Se kolmen vuoden takainen viiden päivän saikku johtui siitä että liukastuin ja nyrjäytin nilkkani.

Edellisestä flunssasta on kohta vuosi ja se johtui siitä että lomamatkalla pidimme hotellihuoneen ilmastointia liian kovalla. Tyypillinen turistiflunssa siis

Vierailija
8/9 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä paljon sairastan nyt ladenä kuin ennenkin.

Tupakoinnin lopetus on lyhentänyt ehkä vähän yskän kestoa, siinä ainut muutos, en ainakaan usko, että se johtuisi lihomisesta.

Vierailija
9/9 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut ylipainoinen, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Silti minulla on hyvä immuniteetti ja olen harvoin kipeänä, jotain muutaman päivän nenän tukkoisuutta saattaa olla mutta kunnon flunssa ehkä kerran, kaksi vuodessa.