Normaalipainoiset, mässäättekö välillä ihan huolella kun siltä tuntuu?
Normaalipainoiset ja treenaavat tuleeko teille välillä sellaisia päiviä että vedätte esim suklaata, jäätelöä, leipää ja pastaa ilman, että raja tulee ollenkaan vastaan? Kuinka usein?
Kommentit (35)
Ei tietenkään. Sehän on epäterveellistä. Enkä halua aiheuttaa itselleni terveysriskejä ja valinnoillani haluan ehkäistä ennenaikaista kuolemaa. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Nautintoja voi hakea huomattavasti terveellisimmistä asioista.
Herkuttelen usein, muttei tee mieli mässäillä ihan hirvittävään ähkyyn saakka (annoskoot on olennaisin asia, vatsalaukku ei ole levinnyt mahdottomiin mittasuhteisiin, joten kylläisyyskin tulee nopeammin). Myös se, että sallii itselle herkkuja vaikka päivittäin, poistaa tehokkaasti mielitekoja. 33v/166cm/55-56kg
Vierailija kirjoitti:
Mässäilen jokjokaa päivä. T. 57kg ja 38v.
Pituus 140 vai 180 cm?
50 kg, välillä turhat mässyt maistuu ihanalta ja syön, välillä ei. En osaa sanoa kuinka usein mässäilen. Kuukautiskierrolla tuntuu olevan kovasti vaikutusta, hieman ennen menkkoja sokeri himottaa.
Joskus kyllä. Mut ongelma mulla on se, että mitä harvemmin syön mitään mättöä, sitä harvemmin sitä tekee mieli.
Juu mässäilen. Varsinkin suklaata!
Vierailija kirjoitti:
Itse en pysty syömään enää mitään mikä on keholleni haitallista. Kroppa ilmoittaa välittömästi, jos syön jotain epäterveellistä mitä ei ole ihmisen ruoaksi tarkoitettu. Karkit, sokerilitkut, kaupan leivonnaiset tai jäätelöt ym. kuuluvat tähän kategoriaan. Tulee maha kipeäksi ja huono vetämätön olo. Ennen söin aivan liikaa makeisia ja roskaruokaa, mutta aloitin terveet elämäntavat n. 5 v. sitten, ja tajusin miten pahasta tietyt herkut ja erityisesti sokeri on. Karkit eivät ole muuta kuin sokeria ja lisäaineita, hampaiden kiillekin kärsii niistä. Herkuttelen nykyään vain hedelmillä, juustoilla, itsetehdyillä sorbeteilla ja hyvin harvoin leivonnaisilla. Valkoista sokeria ei ole meidän taloudessa yhtään, vain hunajaa ja kookossokeria löytyy kaapista. Viimeksi eilen söin ison annoksen mascarpone-juustoa mansikoiden, banaanin ja hunajan kera. Aamut aloitan aina isolla mukillisella kuumaa kaakaota. Siihen laitan punaista maitoa, tummaa kaakaojauhetta ja hunajaa, riitää pitämään makeannälän poissa, kun nauttii heti aamusta jotain hyvää. Kebab lohkoperunoilla menee ehkä kerran pari kuukaudessa.
Aika kiva "superominaisuus". Itse olen aina pitänyt liikaa makeasta. Välillä olen saanut makeanhimon joksikin aikas pois, mutta en ole kuitenkaan ikinä pitänyt sitä vastenmielisenä.
Olen miettinyt tuleekohan nykymaailman ruoan liikasaanti ja roskaruoan ym. valtava tuottaminen vaikuttamaan ihmisen evoluutioon siten, että yhä useammalla olisi tulevaisuudessa vastenmielisyys epäterveelliseen ruokaan.
Ennen oli hyötyä himoita makeaa ja rasvaista, nykyään se koituu monelle ennenaikaiseksi kuolemaksi.
Syön herkkuja tai pizzan tyylistä mättöä vain viikonloppuisin, mutta en silloinkaan ylenmäärin. Ähkyyn syömisestä tulee vain kaamea olo eikä mikään ruoka maistu hyvältä, jos sitä syö liikaa kerralla. Olen 44 v, 165 cm ja paino ollut koko aikuisiän 54-57 kg.
Kyllä aina välillä herkuttelen, mutta mitään övereitä en todellakaan vedä kun tulee huono olo muuten.
Liikun (juoksen ja kävelen) päivittäin vähintään 10 000 askelta. Ihan elämäntapa.
Mä olen aina ollut laiha ja alipainoinen n. 35-vuotiaaksi. Aina olen herkutellut surutta kun huvittaa, mutta yleisesti ottaen ruokahalu on ollut huono.
Nyt vuoden ole syönyt lääkettä joka sivuvaikutuksena lisää ruokahalua. Paino on noussut reilusti ja ruokahalu on valtava. Ekaa kertaa elämässäni joudun rajoittamaan herkuttelua! Ottaa kyllä koville..
Oon normaalipainon alarajalla. Syön sitä mitä tekee mieli silloin kun on nälkä. Tottakai yritän saada tarpeeksi tarvittavia ravintoaineita. Mun kroppa haluaa yleensä luonnostaan terveellistä ruokaa, kuten kasviksia. Mutta jos mun tekee mieli suklaata, keksejä tai jätskiä, niin sitten syön niitä. Nyt en ole kuukausiin syönyt herkkuja kuin kerran viikossa. Ennen söin useamman kerran viikossa. Ihan saman painoinen olen aina ollut.
”Silloin kun siltä tuntuu” on yksilöllistä. Jollekkin tämä on kerran vuodessa ja toiselle joka päivä.
Normaalipainoisena täytyy sanoa että pari kertaa kuukaudessa mässään herkkuja, mutta lisäksi pastaa ja leipää saatan syödä niin kauan kunnes mahaan sattuu myös n. 2 kertaa kk.
Sokerijuomia en juo koskaan, enkä alkoholia kuin ehkä kerran kolmessa kuukaudessa ruuan kanssa viinilasillisen.
Lihasmassa muute kuluttaa kaloreita enemmän levossa.
T: 60kg 165cm. Lihasmassa 40kg.
Täällä 160/50 tytteli just mussuttaa sipsejä pussista :-D Tosin näitä syön vaan kun ei ole mitään julkista näyttäytymistä kauppaa kummemmassa paikassa moneen päivään,koska naama kukkii heti huomenna ihan järkyttävästi.. Kikherne/linssi sipseistä ei,mutta kaikki taffelin herkut kyllä. Näytän muutenkin 16 vuotiaalta niin ei kiva..
Niin minäkin.
167cm ja 57kg