Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, ettei yksinkertaisi käytöstapoja enää osata, siis iso osa ei tunnu osaavan

Vierailija
13.02.2020 |

Tämä taas ihmetytti, kun pulloautomaatin edustan (jossa kaksi pullonpalautusautomaattia) oli vallottanut parikymppinen äiti pienen lapsensa kanssa.
Siinä tämä mamitsu opetti poikaansa laittamaan limsapullon koneeseen, ja rattaat olivat pitkin pituuttaan ja tämä äiti, niin ettei ollut mitään mahdollisuutta tunkea viereiselle automaatille. No päätin kiltisti odottaa, kun tiesin ettei niillä näy olevan kuin se yksi pullo, ja ajattelin antaa vielä lämpimän hymyn, koska odotin äidin pyytävän minulta anteeksi, tai edes jotenkin hymyilevän nolosti, kun tukkivat tien. KATIN PASKAT, ämmä ei edes vilkaisuut minua päin, vaan röyhkeästi vain ohitti minut pennulleen lepertäen "annat kassatätille sitten sen kuitin".
Voi jum""#¤#a mikä taliaivo.
NORMAALI IHMNINEN TIETYSTI MOKAA, MUTTA SITÄ VARTEN ON YKSINKERTAISET KÄYTÖSTAVAT KEKSITTY, KUTEN SANA ANTEEKSI ja kiitos. MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEETA?

Ja tuo järjenjättiläinen opettaa sitten lapsensa yhtä vajaaälyiseksi. Kyse ei ollut sokeasta ihmisestä. Päätti vain ignoorata muiden olemassaolon kokonaan, koska hänen lapsensa ja rattaansa ja hän itse, ovat oikeutettuja kahteen pullonpalautusautomaattiin yhden limsapullon takia.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, miksi et pyytänyt siirtämään?

Vierailija
2/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas se pöljä.

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää cittari mammat ovat raivostuttavia ja ylimielisiä, tulevat ja tukkivat kaikki tiet, sitten jos esim. avaat oven heille eivät edes kiitä. Paksuja, likaisia, väsyneitä rättejä! Vanhemmuutta nähnykkään!

Jännä juttu miten taas suomen-ruotsalaiset osaavat käytöstavat ja osaavat huomioida muutkin. Ero on kuin yö ja päivä.

Vierailija
4/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mistään osaamisesta ole kiinni . Ei vain haluta ottaa huomioon muita ihmisiä. Minä olen nyt tässä , menen tästä, mun auto on tässä ( mitä välii jos kolhin naapuria) , minä ajan nyt pyörällä ihan missä haluan, minä k*usetan koirani sinun pihallasi, minun lapseni saa häiritä muita jne . Lista on loputon.

Minulla on oikeuksia ei velvollisuuksia paitsi kaikilla muilla minua kohtaan.

Vierailija
5/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään olisi tuossa tilanteessa huomannut jotain seläntakana pönöttävää tätiä 😃

Vierailija
6/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein, että nainen ei vaan huomannut sinua?

Vierailija
7/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukat alapeukuttaneet aloitusta.

Vierailija
8/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi, haluaisin palauttaa pulloni tuohon viereiseen automaattiin. Voisitko siirtää kärrysi?"

Vierailija
9/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein, että nainen ei vaan huomannut sinua?

Kyllä oli pakko huomata kääntyessään, kun ihan sentin päästä suoraa minua koti lähtivät kaupan sisälle. Todella röyhkeää käytöstä.

ap

Vierailija
10/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään olisi tuossa tilanteessa huomannut jotain seläntakana pönöttävää tätiä 😃

Mutta millanen idiootti valtaa molemmat pulloautomaatit kärryillään. Ne kärryt olivat toisen automaatin edessa ja tämä nuori muija vielä niiden edessä, stana. VOISI VÄHÄN AJATELLA, että maailmassa on muitakin.

Ei itselle tulisi mieleenkään laittaa toisen automaatin eteen jotain tukkeita, ettei siihen pääse, kun itse käytän vain yhtä automaattia. Haloo.

JA JOS EN HUOMAA ETTÄ TUKIN JOLTAIN TIEN, PYYDÄN ANTEEKSI, kuten normaali ihminen, tietenkin.

ap

Vierailija
11/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä, minun oikeudet ja muista viis. Koskee ihan kaikkia ihmisryhmiä.

Vierailija
12/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap olisi voinut avata suunsa ja muodostaa sanat "hei siirrätkö vähän sitä kärryä, niin pääsen palauttamaan." Tai jopa itse tarttua siihen kärryyn ja siirtää.

Vierailija
13/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää cittari mammat ovat raivostuttavia ja ylimielisiä, tulevat ja tukkivat kaikki tiet, sitten jos esim. avaat oven heille eivät edes kiitä. Paksuja, likaisia, väsyneitä rättejä! Vanhemmuutta nähnykkään!

Jännä juttu miten taas suomen-ruotsalaiset osaavat käytöstavat ja osaavat huomioida muutkin. Ero on kuin yö ja päivä.

Tämä torvi oli ihan missin mitoissa ja siististi pukeutunut. Mutta eipä se auta kun päässä lyö tyhjää.

Minä, joka olen pullea, ruma, vanha (tuohon mamiin nähden) ja huonosti pukeutunut, osaan silti käytöstavat. Ei se ulkonäköä katso.

ap

Vierailija
14/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella vanhemmalla kaikki aika ja energia menee jälkikasvuun, joten mitään ylimääräistä ei ympärillään havaita, vaikka se olisikin juuri tuollaisissa tilanteissa toivottavaa. Samalla siinä opettaa lapselle muiden huomioimista, kun osaa käyttäytyä hyvin kanssaihmisiään kohtaan myös aikuisena. Lapsi kun oppii seuraamalla vanhempiaan ja kopioimalla heidän käytöstään. Ei ole se ja sama, miten vanhempana käyttäytyy!

Vierailija
15/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun oli vain tuo yksi pullo, niin ei siinä kuitenkaan mennyt kovin kauan. Voi olla, ettei huomannut. Eri asia jos olisi ollut jätesäkillinen pulloja. En itse noin pienestä hermostu. Vastaavia tilanteita sattuu pitkin päivää, johan siinä omat hermot menisi jos kaikista ottaisi pultit.

Itse olen joskus joko sanonut asiallisesti tai siirtänyt vaunuja ystävällisesti ja sanonut, että siirrän näitä hiukan.

Joo, tiedän, ei ole minun tehtävä, mutta pääsen helpommalla kun en tee asiasta numeroa. Joskus oma toiminta voi olla parempi kuin hermoilla tai odottaa muilta huomaavaisuutta.

Olen samaa, mieltä hyvät tavat pitäisi kaikilla olla ja ne ovat monelta hukassa, mutta muita ei voi muuttaa, ainakaan tuntemattomia.

Vierailija
16/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap olisi voinut avata suunsa ja muodostaa sanat "hei siirrätkö vähän sitä kärryä, niin pääsen palauttamaan." Tai jopa itse tarttua siihen kärryyn ja siirtää.

Päätin odottaa ja olla ystävällinen, koska sille lapselle oli iso asia laittaa sitä limsapulloa.

Mutta näin siinä aina käy, hyvät teot kostautuvat.

ap

Vierailija
17/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei avannut suutaan ja kohteliaasti pyytänyt siirtämään rattaita?

Miettikö jo mielessään miten kirjoittaa haukkumatekstin vauva-palstalle.

Ap taitaa olla "oman elämänsä marttyyri"!

Vierailija
18/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta millanen idiootti valtaa molemmat pulloautomaatit kärryillään. Ne kärryt olivat toisen automaatin edessa ja tämä nuori muija vielä niiden edessä, stana. VOISI VÄHÄN AJATELLA, että maailmassa on muitakin.

Ei itselle tulisi mieleenkään laittaa toisen automaatin eteen jotain tukkeita, ettei siihen pääse, kun itse käytän vain yhtä automaattia. Haloo.

JA JOS EN HUOMAA ETTÄ TUKIN JOLTAIN TIEN, PYYDÄN ANTEEKSI, kuten normaali ihminen, tietenkin.

ap

No NYT on mennyt tunteisiin 😄

Vierailija
19/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen, että moni ei pyydä anteeksi vieraalta. Eilen fiksun oloinen nuori nainen astui minun varpailleni junassa, eikä reagoinut mitenkään. Hän vielä horjahti ja astui sivuun ja siksi jalkani päälle. Se sattui. Ihmettelin ihan samaa kuin sinä. Hän ei edes näyttänyt sellaiselta osattomalta, joka ei ole saanut eväitä kotoaan. Ymmärrän, että pullo palautuksesta äiti on niin keskittynyt omaan jälkeläiseensä tai nainen säikähti horjahtamistaan, että kaikki muu sulkeutuu ulkopuolelle, mutta pientä tsemppausta ja muiden huomioimista olisi tarpeen.

Vierailija
20/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan trolli mutta aloittajasta tulee ihan mieleen mun täti. :P Pahin marttyyri kenet tiedän, ja keski-ikä on vain pahentanut asiaa. Hänellä riittää aina kerrottavaa nuorista äideistä jotka ovat hänen tiellään kaupassa, kadulla, hammaslääkärissä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi